Ga naar inhoud

Mijn online foto dierendagboek

Annasbeestenbende
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 2-4-2021 at 18:56 zei Mira11:

1 x per week lijkt me een prima idee. Ze zijn niet zindelijk en laten alles overal zomaar vallen. 😄

Je kunt ook even kijken hoe de plekjes eruit zien waar ze altijd zitten/liggen die kun je dan dagelijks of om de 2 dagen even opfrissen. 

Je kunt cavia's inenten tegen de Bordetella bacterie. Die veroorzaakt longontsteking, nr 1 doodsoorzaak voor cavia. Konijnen dragen die vaak bij zich en worden er meestal niet ziek van. Je kunt het ook zelf doorgeven als je eerst de konijnen aait en dan de cavia's. Handen wassen helpt. 

Niet alle dierenartsen geven die vaccinatie, het is nog redelijk nieuw. 

Oké! Dan was het dus een goed idee! Eerder werd het ongeveer 1x in de 3 weken gedaan en dan stonk het helemaal naar ammoniak 🤢 ik mest het stukje waar ze eten elke dag uit (daar staat een hoektoiletje) mam gaat vandaag bellen om een afspraak te maken voor inentingen voor de konijntjes en cavia’s. Ze krijgen rond begin maart hun nieuwe ren, kan ik die betegelen? En vroeger kregen ze heeeel wisselend voer; de ene dag onbeperkt, dan weer een schepje, dan weer helemaal niet, dan weer een schepje, enzovoort. Nu krijgen ze standaard een schepje brokjes, maar is dat wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaan de beestjes naar de dierenarts. Ze moesten nogal lachen toen ze hoorden dat we cavia’s wilden inenten, dat hadden ze nog nooit gedaan! Ik zit te dubben of ik de cavia’s nu wel mee moet nemen..... waar moet ik op letten als ik bij de dierenarts ben? Moeten dierenartsen verplicht eerst een controle doen voordat ze inenten? Waartegen moet ik (de dierenarts) de konijntjes inenten? Zal ik de cavia’s ook meenemen? Hoort nageltjes knippen ook bij het consult? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging echt supergoed! Voor het eerst in mijn leven was er een aardige dierenarts!!! Terug naar het begin: ik wilde de konijnen in de reisbench doen maar dat liep niet van harte. Gelukkig had ik mijn geheime wapens: appel en vitakraft snoepjes (zooi dus (wel suikervrij)) opeens wilden ze er wel in! We gingen op pad en de rit ging prima (behalve dat ik bijna een geplette keutel in mijn gezicht kreeg) we kwamen aan en we gingen in de wachtkamer zitten (️ geen honden ️)  de mevrouw van de balie vond Soltar een mooie naam. De dierenarts was geweldig!! Hij was heel vriendelijk (ook naar de konijnen) en vroeg eerst naar het karakter van de konijnen enzo. Hij pakt eerst Hazel (op mijn verzoek) het ging best goed, hij pakte haar alleen zo onder haar oksels en hield haar in de lucht (minder fijn). Voor de rest vertelde hij dat ze goed op gewicht is en vertelde hoe ik dat kon voelen en ik mocht naar haar hart luisteren (ging echt van hier tot Tokio) daarna ging de prik erin, dat deed hij heel voorzichtig maar toch snel 🙂 hij was blij verrast dat de nijnen in een ren wonen! Toen was Soltar aan de beurt. Hetzelfde als bij Hazel en het ging prima! Hopsakidee terug in de reisbench, en terug naar huis. Vitakraft zooi erin en ze waren helemaal niet boos op me!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .