Ga naar inhoud

Mijn online foto dierendagboek

Annasbeestenbende

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Annasbeestenbende:

Sorry, ik volg je verhaal niet helemaal🤨 het begin wel, maar ik snap je verhaal over een buis niet helemaal?

Eglu, dat merk van je kippenhok ken ik omdat ze naast een konijnenhok ook allerlei slangen/ tunnels verkopen voor konijnen, moet je maar eens googelen op eglu zippi tunnels. Echt superleuk om te zien, maar wel prijzig en met mijn onzindelijke konijntje had het ook niet gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei BaasjevanBrownie:

Eglu, dat merk van je kippenhok ken ik omdat ze naast een konijnenhok ook allerlei slangen/ tunnels verkopen voor konijnen, moet je maar eens googelen op eglu zippi tunnels. Echt superleuk om te zien, maar wel prijzig en met mijn onzindelijke konijntje had het ook niet gewerkt.

Oké! Sorry 😅 ik zal kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Evee:

Eglu hokken zijn goed hoor, geen opmerkingen daar over 😉 Het zijn kippenhokken waar echt goed over nagedacht is, zowel over ventilatie als isolatie als ontwerp / indeling. Ik denk dat je er een goede keuze mee hebt gemaakt! 

We denken er nu over om ook een eglu konijnenhok te kopen.  Het idee erachter is dat we het hok dan eens in de 2 dagen verplaatsen zodat ze altijd vers gras hebben. De ren van een eglu konijnenhok is helemaal gesloten en 3,75M2, ruim genoeg lijkt mij. En dan mogen ze ook elke dag in de ren.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Enorm duur, maar zag er nu wel een op marktplaats voorbij komen.

maar volgens mij is die ren maar 2m en niet zo heel breed, dus dat kan nooit 4m2 zijn.

Hebben jullie het andere hok nog niet besteld dan?

Nee, nog niet. We hebben het 

met een rekenmachine uitgerekend en hij is 3,75M2. Hij kan ook drie en vier meter lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op de website kijk, is het wel net 4 m2. De lengte van de ren is bij de grootste variant 4m, en daar komt het hok nog bij. Als ik het goed begrijp is het breedste deel 1,25m en het smalste deel 80cm, dus dan kom je op gemiddeld ong. 1m2 breed. Maar dan moet je wel de grootste variant nemen, bij de andere twee varianten met ren haal je de 4 m2 niet tenzij je alsnog extra stukken eraan moet zetten.

image.thumb.png.aa4cd83bdc0dd179e7ed28e986bbe645.png

image.thumb.png.8be95b8f2836a12a03c6a99878f1f2b0.png

De reviews zien er heel goed uit, maar ik vraag me toch af hoe goed je bij de konijnen kan als je ze bijvoorbeeld moet pakken om mee te nemen naar de dierenarts.

En een beetje jammer dat er staat dat het met de 2m ren groot genoeg is voor 2 konijnen, maar als je daar naar moet kijken kun je nergens een hok bestellen 😞

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei happy211:

Als ik op de website kijk, is het wel net 4 m2. De lengte van de ren is bij de grootste variant 4m, en daar komt het hok nog bij. Als ik het goed begrijp is het breedste deel 1,25m en het smalste deel 80cm, dus dan kom je op gemiddeld ong. 1m2 breed. Maar dan moet je wel de grootste variant nemen, bij de andere twee varianten met ren haal je de 4 m2 niet tenzij je alsnog extra stukken eraan moet zetten.

image.thumb.png.aa4cd83bdc0dd179e7ed28e986bbe645.png

image.thumb.png.8be95b8f2836a12a03c6a99878f1f2b0.png

De reviews zien er heel goed uit, maar ik vraag me toch af hoe goed je bij de konijnen kan als je ze bijvoorbeeld moet pakken om mee te nemen naar de dierenarts.

En een beetje jammer dat er staat dat het met de 2m ren groot genoeg is voor 2 konijnen, maar als je daar naar moet kijken kun je nergens een hok bestellen 😞

Mee eens, ik zou ook sneller een ren zelf maken met een hok erin/ aan vast. Kun je het naar eigen wens doen, juiste maten en scheelt geld. Of laten maken als je ouders niet zo handig zijn 😉

Lijkt mij ook wel praktisch als je erin kunt en overal bij ze kunt. Konijnen leren heel snel waar je ze minder makkelijk of niet te pakken kan krijgen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf gaan voor een ren van aluminium volière panelen met bijvoorbeeld een kunststof hondenhok er in. Die panelen kun je de ren zo groot maken als je zelf wilt, ze zijn standaard 1.80m hoog dus je kunt er in staan en het is gegarandeerd roofdier- en knaagproof. 
Ik heb ook zo’n ren, ben er super blij mee. Mijne komt van volièrebouw Gelderland. Google maar eens. 
Hij maakt ook kippenhokken trouwens. 

aangepast door JacB
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .