Ga naar inhoud

Mijn online foto dierendagboek

Annasbeestenbende

Aanbevolen berichten

Wauw wat een mooi hok zeg! Ik denk dat het goed is om er tegels onder te doen tegen het weggraven en idd anti knaagstrips voor jullie mooie hok wordt weggeknaagd 😉 Maar gaat dit hok dan nu ook als vervanging van de open ren? Of is dit extra? In het eerste geval zou je even moeten weten of het wel 4m2 is (de geadviseerde ruimte voor 2 konijnen), in het tweede geval zou ook nog iets van een net over de open ren heen doen tegen roofdieren.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BaasjevanBrownie:

Wauw wat een mooi hok zeg! Ik denk dat het goed is om er tegels onder te doen tegen het weggraven en idd anti knaagstrips voor jullie mooie hok wordt weggeknaagd 😉 Maar gaat dit hok dan nu ook als vervanging van de open ren? Of is dit extra? In het eerste geval zou je even moeten weten of het wel 4m2 is (de geadviseerde ruimte voor 2 konijnen), in het tweede geval zou ook nog iets van een net over de open ren heen doen tegen roofdieren.

Dit is de vervanging voor het oude hok, omdat ik niet wil dat ze gepakt worden door roofvogels.

De oppervlakte is inderdaad 4m2 en als ik erbij ben komt er nog 2m2 bij! Ik heb ook nog een grote ren waar ze ook vaak in mogen! Die is 8/9m2.

ik dacht; ik lees me goed in over hokken en rennen, en zo kwam ik achter het feit dan anti-knaagstrips bestaan. Ik wil graag op alles voorbereid zijn en de ren krijgt toch een opknapbeurt, dus wat extra dingen mogen er ook bij!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Mira11:

Wat super dat ze een nieuw verblijf krijgen! Dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen. 🙂

Ik had ook niet verwacht dat het zou lukken!😊 ik ben superblij dat de konijnen eindelijk een mooi droog en waterdicht hok krijgen!

het nachthok is trouwens wel heel groot, is dat een probleem of moet ik een schuilhuisje regelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Evee:

Ik vraag mij alleen af of dat kippenhok wel fijn is in winterkou en zomer hitte? 

Geen ervaring mee hoor, maar omdat het metaal is, vraag ik mij dat wel echt af. 

We hebben dit hok gekozen omdat het speciaal ontwikkeld is tegen bloedluizen. Alles is beter dan wat we nu hebben, want dat is meer kier dan hok.  We wilden ook een hok dat je makkelijk schoon kan maken en dat langer meegaat dan twee jaar. Het is best lastig om een goed kippenhok te vinden en ik ben allang blij dat ik een hok krijg!😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Annasbeestenbende:

We hebben dit hok gekozen omdat het speciaal ontwikkeld is tegen bloedluizen. Alles is beter dan wat we nu hebben, want dat is meer kier dan hok.  We wilden ook een hok dat je makkelijk schoon kan maken en dat langer meegaat dan twee jaar. Het is best lastig om een goed kippenhok te vinden en ik ben allang blij dat ik een hok krijg!😉

Ik snap de keuze maar als ik er wat op zoek lees ik dat er veel gezondheidsproblemen ontstaan door condens, en ontzettend warm in de zomer. Ik zou als ik jou was dus wel echt goed inlezen voor je het aanschaft. Misschien dat kunststof kippenhokken een goed alternatief zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-3-2021 at 12:41 zei Miekmoek:

Mijn boterham met appelstroop smaakt ineens een stuk minder lekker... 

En voor dit soort vragen moet je misschien toch een topic openen in Gezondheid, dan wordt het beter gelezen.. 

Ooh ik heb me kapot gelachen om jou reactie.. auw buikpijn van de punctie dus kon het beter niet doen. 😆

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago zei Evee:

Ik snap de keuze maar als ik er wat op zoek lees ik dat er veel gezondheidsproblemen ontstaan door condens, en ontzettend warm in de zomer. Ik zou als ik jou was dus wel echt goed inlezen voor je het aanschaft. Misschien dat kunststof kippenhokken een goed alternatief zijn? 

Ik heb geen goede ervaringen met hokken van kunststof, ze barsten snel en waaien snel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig! Zo zie je maar dat net als dat konijnenhokken eigenlijk helemaal niet goed geschikt zijn voor konijnen, kippenhokken dat blijkbaar vaak ook niet zijn voor kippen. 

Zelf gebruikte ik toen wij nog kippen hadden een zelfgemaakt nachthok, en toen we nog maar enkele kipjes over hadden en ze verhuisden, een groot hondenhok. Als legnestjes had ik daar oude reismandjes van de katten/konijnen in staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eveeen @Boefje, jullie hoeven je geen zorgen meer te maken! Ik heb overlegd en als ik meebetaal mag ik toch een ander hok! Mamma was zo lief om ook mee te betalen, dus zo hebben we pappa overgehaald! we hebben besloten om voor dit  hok te gaan; de eglu cube. Met ventilatie.  Hij is alleen pas in april te bestellen. Geen negatieve reacties graag! 09B2BFA3-BAB9-4C51-8DAF-922769A48413.jpeg.191e535f3feee615be0ed3e5bb1ad347.jpegdit hok is goed geventileerd en speciaal ontwikkeld voor kippen.

PS: ze hebben ook konijnenhokken van 4M2.

aangepast door Annasbeestenbende
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat jullie geswitcht zijn, denk dat metaal idd niet heel handig was. Ik weet ook dat vogelhuisjes met een metalen dakje niet goed zijn, de eieren koken dan soms dood of de jonge vogeltjes stikken 😔 Metaal kan flink heet worden immers! Denk dat deze van plastic een stuk beter is! En vind hem ook een stuk mooier om te zien 🙂 Ik ken het merk van de tunnels die ze voor konijnen verkopen, dat leek mij erg leuk, maar zo duur. Ben nu wel blij dat ik het niet gedaan heb, Ukkie had hem helemaal volgezeken 🙈 en dat had ik nooit kunnen schoonmaken met zo’n lange slang.

aangepast door BaasjevanBrownie
Stomme woordherkenning iedere keer..
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei BaasjevanBrownie:

Super dat jullie geswitcht zijn, denk dat metaal idd niet heel handig was. Ik weet ook dat vogelhuisjes met een metalen dakje niet goed, de eieren koken dan soms dood of de jonge vogeltjes stikken 😔 Metaal kan flink heet worden immers! Denk dat deze van plastic een stuk beter is! En vind hem ook een stuk mooier om te zien 🙂 Ik ken het merk van de tunnels die ze voor konijnen verkopen, dat leek mij erg leuk, maar zo duur. Ben nu wel blij dat ik het niet gedaan heb, Ukkie had hem helemaal volgezeken 🙈 en dat had ik nooit kunnen schoonmaken met zo’n lange slang.

Sorry, ik volg je verhaal niet helemaal🤨 het begin wel, maar ik snap je verhaal over een buis niet helemaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .