Ga naar inhoud

Mijn online foto dierendagboek

Annasbeestenbende
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 12-6-2021 at 17:09 zei mystique:

1. Van zodra ze volledig in de pluimen zitten, het kopje eventueel uitgezonderd. Bij de jouwe mag je dus serieus gaan afbouwen, zeker met deze temperaturen. 

2. Ik vind de kooi, voor enkel 's nachts, ruim genoeg. 

3. Ik zou hen eerst de héle dag buiten laten, een paar dagen na elkaar. Doen ze dat goed, dan mogen ze permanent naar buiten. 

4. Zorg voor voldoende vlucht- en verstopplekken, zodat ze de anderen kunnen ontlopen. Waarschijnlijk zullen ze niet meteen in de volwassen groep opgenomen worden, maar dat geeft niet, ze hebben elkaar. 

5. Wij geven onze kuikens vanaf +- drie weken een zitstok. Jong geleerd is oud gedaan. 

Bedankt voor alle antwoorden @mystique
dit is waar ze overdag in zitten. Het is uiteraard overdekt. Ze kunnen niet in het  hok maar wel eronder.AA1188CB-9EFC-4102-8ACC-99CCF2080885.jpeg.7d12736f330067b92b1c9400c59f7be0.jpegen dit is hun nieuwe stokje! 6815148B-4F82-4F4E-853C-174970872923.jpeg.2b16dc55c9a05585d78ceed01e70dbd9.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
12 uren geleden, JacB zei:

Kunnen ze wel springen in deze ren? Dus binkies maken? Hij lijkt zo laag. En hoe groot is het nu totaal? 

4m2

inderdaad merk ik dat het iets te laag is. Daarom gaan mijn vader en ik een nieuwe ren bouwen. De cavia’s komen dan in deze ren. Die nieuwe ren word iets minder dan 6m2

aangepast door Annasbeestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Daar kunnen marters nog tussendoor kruipen en een beetje kat waarschijnlijk ook wel. Het enige wat je wegneemt, is dat de kans wat kleiner is dat ze door een roofvogel gepakt worden. Denk er nog eens rustig over na. Een ren is een behoorlijke investering, Je kunt de bovenkant ook met panelen afdekken die je kunt opklappen, als je geen hoge ren wilt. Zeker als je het zelf bouwt kun je alle kanten op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
4 uren geleden, Lienappelsien zei:

Dat ziet er netjes en ruim uit! Er komt geen (stevige) afdekking overheen? Of komt dat nog?

Ik zie een panelenren in de ren. Is 1 deel voor Soltar en Hazel en 1 deel voor de cavia’s? Of wil je het konijn van je oom er ook in?

Er komt een vrijvernet overheen, dat laten we overlappen langs de zijkanten. Inderdaad, Foep, het konijn van mijn oom komt er ook in. Of is de panelenren niet sterk genoeg?

102E0DF4-7504-4146-9702-A085FCDD8FAA.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Foep springt er al in. 

Ik zou nooit 2 koppels door alleen een panelenren durven te scheiden.

Ten eerste kunnen ze heel makkelijk over zo’n laag paneel heen springen, of het gedeeltelijk omhoog, opzij of schuin duwen waardoor ze zo in het andere deel kunnen komen. En als er opeens een ander konijn in het territorium van de ander terecht komt wordt het al snel knokken.

Ten tweede kunnen ze elkaar door de tralies heen flink verwonden.

En ten derde kan het binnen de koppels zelf (bijvoorbeeld tussen Soltar en Hazel) voor onrust of zelfs agressie zorgen. Ik heb dat zelf ook een keer meegemaakt toen 1 van mijn konijnen los liep en bij de tralies van de ren van een ander koppel ging buurten. De voedster van het koppel flipte toen en reageerde dat agressief af op haar vriendje. Het heeft toen zelfs 2 weken geduurd voor ze weer lief was naar hem (terwijl het ene konijn maar een paar seconden bij de ren was). Sindsdien zorg ik er dus altijd voor dat verschillende koppels elkaar niet kunnen zien (en ook niet bij elkaar kunnen komen). 

Ik zou dus een dichte scheiding tot bovenaan maken en waar ze niet doorheen kunnen kijken.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan kunnen ze elkaar nog steeds zien, wel iets om rekening mee te houden. Sommige konijnen willen echt niet naast elkaar wonen. Ik weet niet wanneer ze naar het nieuwe verblijf gaan, maar misschien kun je dat combineren met het moment dat foep komt? Dan is alles voor iedereen nieuw en heb je maar 1 keer onrust.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .