Annasbeestenbende Geplaatst: 14 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2021 Op 12-6-2021 at 17:09 zei mystique: 1. Van zodra ze volledig in de pluimen zitten, het kopje eventueel uitgezonderd. Bij de jouwe mag je dus serieus gaan afbouwen, zeker met deze temperaturen. 2. Ik vind de kooi, voor enkel 's nachts, ruim genoeg. 3. Ik zou hen eerst de héle dag buiten laten, een paar dagen na elkaar. Doen ze dat goed, dan mogen ze permanent naar buiten. 4. Zorg voor voldoende vlucht- en verstopplekken, zodat ze de anderen kunnen ontlopen. Waarschijnlijk zullen ze niet meteen in de volwassen groep opgenomen worden, maar dat geeft niet, ze hebben elkaar. 5. Wij geven onze kuikens vanaf +- drie weken een zitstok. Jong geleerd is oud gedaan. Bedankt voor alle antwoorden @mystique! dit is waar ze overdag in zitten. Het is uiteraard overdekt. Ze kunnen niet in het hok maar wel eronder.en dit is hun nieuwe stokje! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 28 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2021 De cavia’s hebben een nieuwe naam! Otje en Lotje heten ze nu. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 28 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2021 Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 28 juni 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2021 Hazel heeft besloten op geen hangoor meer te zijn 😂 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2021 Op 28-6-2021 at 08:31 zei Annasbeestenbende: De cavia’s hebben een nieuwe naam! Otje en Lotje heten ze nu. @Punky punk, mag ik vragen waarom je het raar vind dat ze nu Lotje en Otje heten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 22 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2021 Misschien moet ik ook maar een spamtopic voor alle konijnenfotos maken 😂 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 31 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2021 Op 22-9-2021 om 09:25, Annasbeestenbende zei: Misschien moet ik ook maar een spamtopic voor alle konijnenfotos maken Zal ik dat doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 31 oktober 2021 Delen Geplaatst: 31 oktober 2021 Het is wel zo overzichtelijk als je dat hier allemaal bij elkaar hebt toch! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 1 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2021 9 uren geleden, Eefje zei: Het is wel zo overzichtelijk als je dat hier allemaal bij elkaar hebt toch! Oké. Ik wist niet of dit topic te onoverzichtelijk werd met al mijn vragen/andere dieren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 november 2021 Delen Geplaatst: 13 november 2021 Op 29-5-2021 om 10:25, Annasbeestenbende zei: Kunnen ze wel springen in deze ren? Dus binkies maken? Hij lijkt zo laag. En hoe groot is het nu totaal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 14 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2021 (aangepast) 12 uren geleden, JacB zei: Kunnen ze wel springen in deze ren? Dus binkies maken? Hij lijkt zo laag. En hoe groot is het nu totaal? 4m2 inderdaad merk ik dat het iets te laag is. Daarom gaan mijn vader en ik een nieuwe ren bouwen. De cavia’s komen dan in deze ren. Die nieuwe ren word iets minder dan 6m2 14 november 2021 aangepast door Annasbeestenbende Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 14 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2021 Gisteravond heeft iedereen zijn grote beurt gahad! Alles geveegd, voer en waterbakken extra schoongemaakt en de cavia’s en konijnen mochten in de ren (wel apart hoor!) en de kippen mochten loslopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 november 2021 Delen Geplaatst: 14 november 2021 Waar gaan jullie die ren van maken? Misschien slim om hem zo hoog te maken dat je er zelf in kan staan…? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 14 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2021 1 uur geleden, JacB zei: Waar gaan jullie die ren van maken? Misschien slim om hem zo hoog te maken dat je er zelf in kan staan…? Het idee is een afdeknet dat ik eraf kan halen. Het wordt een vaste ren. Betegeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 november 2021 Delen Geplaatst: 14 november 2021 Dat is niet echt roofdier-proof…. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2021 Ik maak het vast met elastieken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 18 december 2021 Delen Geplaatst: 18 december 2021 Daar kunnen marters nog tussendoor kruipen en een beetje kat waarschijnlijk ook wel. Het enige wat je wegneemt, is dat de kans wat kleiner is dat ze door een roofvogel gepakt worden. Denk er nog eens rustig over na. Een ren is een behoorlijke investering, Je kunt de bovenkant ook met panelen afdekken die je kunt opklappen, als je geen hoge ren wilt. Zeker als je het zelf bouwt kun je alle kanten op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 5 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2022 Vandaag hebben we hard geklust! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 6 februari 2022 Delen Geplaatst: 6 februari 2022 Dat ziet er netjes en ruim uit! Er komt geen (stevige) afdekking overheen? Of komt dat nog? Ik zie een panelenren in de ren. Is 1 deel voor Soltar en Hazel en 1 deel voor de cavia’s? Of wil je het konijn van je oom er ook in? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 6 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2022 4 uren geleden, Lienappelsien zei: Dat ziet er netjes en ruim uit! Er komt geen (stevige) afdekking overheen? Of komt dat nog? Ik zie een panelenren in de ren. Is 1 deel voor Soltar en Hazel en 1 deel voor de cavia’s? Of wil je het konijn van je oom er ook in? Er komt een vrijvernet overheen, dat laten we overlappen langs de zijkanten. Inderdaad, Foep, het konijn van mijn oom komt er ook in. Of is de panelenren niet sterk genoeg? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 6 februari 2022 Delen Geplaatst: 6 februari 2022 Als dat een ongecastreerde ram is en je dames zijn niet geholpen zou ik dat niet doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 6 februari 2022 Delen Geplaatst: 6 februari 2022 (aangepast) Haha Foep springt er al in. Ik zou nooit 2 koppels door alleen een panelenren durven te scheiden. Ten eerste kunnen ze heel makkelijk over zo’n laag paneel heen springen, of het gedeeltelijk omhoog, opzij of schuin duwen waardoor ze zo in het andere deel kunnen komen. En als er opeens een ander konijn in het territorium van de ander terecht komt wordt het al snel knokken. Ten tweede kunnen ze elkaar door de tralies heen flink verwonden. En ten derde kan het binnen de koppels zelf (bijvoorbeeld tussen Soltar en Hazel) voor onrust of zelfs agressie zorgen. Ik heb dat zelf ook een keer meegemaakt toen 1 van mijn konijnen los liep en bij de tralies van de ren van een ander koppel ging buurten. De voedster van het koppel flipte toen en reageerde dat agressief af op haar vriendje. Het heeft toen zelfs 2 weken geduurd voor ze weer lief was naar hem (terwijl het ene konijn maar een paar seconden bij de ren was). Sindsdien zorg ik er dus altijd voor dat verschillende koppels elkaar niet kunnen zien (en ook niet bij elkaar kunnen komen). Ik zou dus een dichte scheiding tot bovenaan maken en waar ze niet doorheen kunnen kijken. 6 februari 2022 aangepast door Lienappelsien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 6 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2022 Ik denk dat ik dan twee lagen panelen doe. Ik heb ook een hogere ren. Van 80 cm denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 6 februari 2022 Delen Geplaatst: 6 februari 2022 Maar dan kunnen ze elkaar nog steeds zien, wel iets om rekening mee te houden. Sommige konijnen willen echt niet naast elkaar wonen. Ik weet niet wanneer ze naar het nieuwe verblijf gaan, maar misschien kun je dat combineren met het moment dat foep komt? Dan is alles voor iedereen nieuw en heb je maar 1 keer onrust. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 6 februari 2022 Delen Geplaatst: 6 februari 2022 Mijn konijnen werden al onrustig toen er tijdelijk een ander konijn verderop in de tuin woonde. Toen heb ik er een plank tussen gezet zodat ze elkaar niet zagen, en toen ging het wel goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.