Ga naar inhoud

De zusters samen


Roetsj

Aanbevolen berichten

Zo zien ze er samen uit ze zijn nu wel wat groter daar waren ze nog maar een paar maanden oud het zijn Lotharingen normaal zijn ze zwart wit gevlekt de zwarte was een miskleun de fokker wilde hij hem eigenlijk voor de slacht houden omdat hij niet goed van kleur was maar ik heb hem mee gekregen voor 10 euro  ik ga er toch niet mee naar tentoonstellingen en de zwarte is lief van karakter gelukkig maar anders ging dat niet goed met de zwart witte want dat is echt geen lievertje.

 

Screenshot_20210304-205637_Gallery.jpg

Screenshot_20210304-205506_Gallery.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei BaasjevanBrownie:

Beetje te snel getypt: moest natuurlijk zijn

konijnen afkeuren omdat ze niet aan het schoonheidsideaal voldoen.

Gebeurd me ook regelmatig. Dan lees ik iets terug en dan klopt er iets niet. 😄  Het autocorrectie gebeuren doet er ook vaak geen goed aan. Maar we snappen wat je bedoelt hoor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel gebruikelijk dat er effen konijnen in een nest lotharingers zitten. Die zijn inderdaad niet geschikt voor de tentoonstellingen. Een tekening ras zoals dit fokken is toch heel lastig, de meeste konijnen voldoen niet.

 

Heb je dit item er wel eens over gezien?

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in-hun-zoektocht-naar-het-perfecte-konijn-gaan-hobbyfokkers-over-lijken/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Evee:

Het is heel gebruikelijk dat er effen konijnen in een nest lotharingers zitten. Die zijn inderdaad niet geschikt voor de tentoonstellingen. Een tekening ras zoals dit fokken is toch heel lastig, de meeste konijnen voldoen niet.

 

Heb je dit item er wel eens over gezien?

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in-hun-zoektocht-naar-het-perfecte-konijn-gaan-hobbyfokkers-over-lijken/

 

Ik kreeg een privébericht van @Roetsj en stuur net hetzelfde terug met die link 😂

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Evee:

Heb je dit item er wel eens over gezien?

 

Nu wel, ja. Afgrijselijk koud hoe men de dieren als gebruiksvoorwerp ziet en behandelt. Maar ze houden écht veel van deze prachtige dieren, hoor. Écht waar. 

 

Ik las overigens een woord in eerste instantie helemaal verkeerd: tekeningras-fokken las ik als teken-in-gras-fokken. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei JokeC:

Ik las overigens een woord in eerste instantie helemaal verkeerd: tekeningras-fokken las ik als teken-in-gras-fokken. 😁

Nee, dat is als je graancirkels in je akker kweekt. Teken-in-gras-fokken 😅

Of teken, dat kan ook nog, maar wie wil die nou fokken?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik had dus de tekenbeestjes in gedachten, maar graancirkels fokken in het gras, is natuurlijk ook een geweldig idee. Gat in de markt, graancirkels (wel alleen de perfecte met de juiste kleuren, hè) verkopen voor grof geld! 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreselijk he? Kan me dit zo aantrekken, Die mensen gaan echt over lijken. Bij de veehouderij, waar al zoveel kritiek op is, is tenminste nog controle. Hier kan en mag alles maar gewoon gebeuren met die beestjes. In het slechte geval worden ze gedood omdat ze niet mooi genoeg zijn en in het beste geval mogen ze hun leven in een klein rothokje doorbrengen, alsmaar in de auto vervoerd worden naar tentoonstellingen om daar “geschikt” te worden naar de “juiste” houding. Oren recht, lijf bol. Die beestjes worden toch gewoon metaal gebroken 😢 kunnen totaal niet konijn zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier had ik het laatst over met een vrijwilliger van een opvang, wat als een fokker komt om de afgekeurde konijnen af te staan. Eigenlijk wil je natuurlijk niets te maken hebben met mensen die zich bezighouden met zulke praktijken (al doen ze het niet zelf, ze nemen wel deel aan de wereld die het in stand houdt). Maar aan de andere kant, wil je die konijnen natuurlijk ook de beste kans geven op een goed huis. Maar ja, een fokker blijft fokken, dus die zal dan konijnen blijven aanleveren en de opvang draait dan op voor de kosten van castratie en dergelijke. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige voedster, Lola, was zo’n afgekeurd konijn. De opvang waar ze vandaan komt, heeft een tijdje afgekeurde konijnen van de fokker overgenomen, maar op een gegeven moment was er geen houden meer aan en bleken ze naast uiterlijke ‘afwijkingen’ ook last van allerlei gezondheidskwalen te hebben. Toen is de opvang er dus maar mee gestopt en groot gelijk hebben ze. De opvang voelde zich ergens ook wel schuldig dat ze die konijnen aan adoptanten meegaven, omdat die konijnen vaak al zoveel onderliggende problemen hadden vanwege het doorfokken.
 

 

aangepast door Pablo&Lola
  • Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lola was wel een geweldig konijn, hè?!

 

Zo moeilijk om als opvang dan die arme konijnen te moeten weigeren om niet mee te werken aan die fok-ellende, dat breekt je hart toch wel.  Ingewikkeld leven hebben wij als moderne mens vaak: mijn honden en poezen eten vlees en dan kun je dus ook uit de veelheid aan mogelijkheden voor konijnenvlees kiezen. Is dat dan erger/fouter/zieliger dan rund of kip of wat voor ander triest slachtvee dan ook? Is kangoeroe of hert minder erg om aan de honden en poezen te voeren? Ik kies dan in ieder geval maar voor biologisch vlees. Ook voor ons doorgefokte opdondertje dat ook door zo'n foute vermeerderaar voor grof geld verkocht is aan een mevrouw die zo graag een gezellig makkelijk hondje wilde en vergat dat zelfs gemakkelijke gezellige hondjes ook veel zorg nodig hebben en verdienen. Om te voorkomen dat het opdondertje weer bij zo'n soort nieuwe eigenaar terecht zou komen, hebben we besloten niet te herplaatsen. 

 

Er worden ook vaak honden uit de puppy-fabrieken afgestaan aan of opgenomen door herplaats-organisaties. Te erg voor woorden zo angstig als die honden zijn als ze uit die hel in de normale wereld komen. Je gunt die dieren het beste na die hel van de eerste jaren van hun fokleven, maar er zitten dus ook veel haken en ogen aan. Net als bij de konijnen en andere "fokdieren". 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .