Ga naar inhoud

Geen hooi willen eten


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Hooi! 

Ik heb een heel lief konijntje dat maar geen hooi wilt eten. 
We hebben bijna alles al geprobeerd maar niks zet haar ertoe ook daadwerkelijk het hooi te blijven eten. 

Mijn konijn is een angora van bijna 3 maanden oud. Ze weegt nu 1,6kg en krijgt 's ochtends en 's avonds 15 gram science selective. 
Daarnaast krijgt ze natuurlijk ook haar groenvoer. Dit verschilt per dag, maar is vaak rond de 100 gram. 

We hebben een mix van timothy en weide hooi geprobeerd. Kruidenhooi en nu hebben we gesneden gras (met stukjes wortel, haar favoriete groente). 

We bieden het op meerdere plekken in haar hok aan en ook op verschillende manieren. 
Ook hebben we eens hooithee gemaakt, maar dat dronk ze niet. Ook niet aangelengd. Het natte hooi hebben we toen ook aangeboden, maar helaas. 

 

Timothykorrels gaan er ook niet in en een hooiblok (verschillende soorten) laat ze ook links liggen. 

 

Ik zoek mij rot op verschillende sites en pagina's, maar ben de wanhoop nabij. 

 

We hopen dat ze wat beter hooi gaat eten als ze een vriendje heeft dat wel hooi eet, maar in de tussentijd vraag ik mij af of er hier misschien nog tips zijn die ik nog niet geprobeerd heb? 

 

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel balen! Op de leeftijd die ze nu heeft, zou ik ook niet verder gaan zakken met de hoeveelheid brokjes, je wil toch wel een beetje een basis houden. Ik zou gewoon blijven proberen, blijven aanbieden, blijven afwisselen en hopen dat het toch beter gaat worden in de toekomst. Hooi eten is wel heel belangrijk. 

 

En haar gezondheid goed in de gaten houden, stel dat er iets niet goed zit bijv. met haar gebitje, waardoor ze geen hooi kan eten, dan wil je daar ook op tijd bij zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .