Ga naar inhoud

Zindelijkheid


Anoniem6

Aanbevolen berichten

Hoi mijn 2 konijnen poepen de laatste tijd erg veel naast de toiletbak. Ook graaft 1 konijn de toiletbak leeg ik heb nu in plaats van een gewone toiletbak een kattebak neergezet maar ook die graaft hij leeg. Terwijl ze gewoon een grote zandbak hebben in hun hok. Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het plaatje een beetje duidelijk te krijgen:

-bedoel je met "hok" een nachthok plus ren van minstens 4 m2?

-hoe oud zijn je konijnen?

-zijn ze gecastreerd?

-is het alleen naast de toiletbak of ook op andere plekken?

-is er onlangs iets veranderd aan de vulling die je gebruikt in de bak? Hoe vaak maak je de bak schoon?

-zijn het zomaar een paar losse keuteltjes of echt alle keuteltjes? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er even foto’s bij gedaan van het hok anders is het een beetje lastig uit te leggen hihi.

het gecastreerde mannetje is 1 en het vrouwtje is 9 maanden denk ik.

ze poepen ook nog op de toiletten maar wel heel veel er naast.

de bak maak ik ongeveer 3 x per week schoon als het niet nodig is minder vaak en als het vaker nodig is vaker 

7A81EB14-37CA-4F1A-877C-EEA43B5473A1.jpeg

1C0F47DE-A9BB-4A30-A6E1-64819CA1E0E1.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie veel bodembedekking liggen, ligt dat er altijd of is dat wat er uit een bak gegraven wordt? Als het er altijd ligt kun je dat het beste weghalen, overal bodembedekking nodigt niet uit om in een bakje te plassen. Je konijnen zijn jong en zullen ook de lente wel voelen, dat speelt ook zeker een rol.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .