Ga naar inhoud

Konijn gevallen, advies gevraagd


BaasjevanBrownie

Aanbevolen berichten

Maak er maar even een aparte topic van. Brownie is dus helemaal los gegaan in de nieuwe ren, waarbij hij via de muur anderhalve meter hoog (op de vogelvoederkooi) is gesprongen tot tweemaal toe. De tweede keer is hij op zijn rug geland. Hij ging daarna onthutst zitten, toen ik hem aaide hupste hij terug naar zijn hok en ging in zijn holletje zitten. Hij kwam wel zijn groenten eten, loopt en springt nog omhoog (naar de bovenverdieping van het hok). Maar hij zit de hele avond in zijn holletje, wat niets voor hem is. Als ik hem aai, schuift hij weg van me en als ik zijn rug/kont aai knarst hij met een licht brommetje erin. Ook als Ukkie hem likt doet hij dat. Verder likt hij zich veel. Ik ben bang dat hij pijn heeft en weet niet zo goed wat ik nu moet. Hij is niet verlamd of iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend om half 6 al wezen kijken, toen zat hij buiten in de vaste ren hooi te eten dus dat stelde wel gerust. Maar weer even terug naar bed geweest. Mijn man heeft ze om half 8 brokjes gegeven die heeft hij ook op. En toen ik net bij hem zat was hij ook alweer aan het springen en rennen. Al bromt hij nog wel als je zijn achterkant aanraakt en hij likt zich best veel. Maar verder lijkt het goed te gaan. Ben wel opgelucht, was me echt rot geschrokken gister om hem zo naar beneden te zien donderen op zijn rug! Ben helemaal angstig hem nog los te laten, stuntkonijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een keer van iemand gehoord ( die werkte toen bij een kinderboerderij) dat ze daar gewoon konijnen op de grond lieten vallen als ze klaar waren met aaien! Dat deed diegene dus ook bij mijn konijn toen ze hem even vast mocht houden. Ik was verontwaardigd dat ze dat daar deden en dat ze ook mijn konijn zo liet vallen. Konijnen zijn heel kwetsbaar, wat dat betreft! Dat snap ik dus echt niet. 

aangepast door Babbeltje en Knabbeltje08
  • Verward 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een poos in de nieuwe ren met hem gezeten, hij ging weer helemaal los, binkies en grote sprongen, over en op me springen, dus denk toch dat het meevalt. Konijn met pijn doet dat niet lijkt me. Kon hem net ook even aaien en ook geen brom/ knars geluiden meer gehoord. Misschien dat het gewoon een beetje beurs is en niet zo prettig is om daar aangeraakt te worden.

Was met Ukkie ook al voor niets maar de DA onderlaatst omdat ze zo afviel, ben waarschijnlijk gewoon zwaar overbezorgd 🙈Stond gisteravond wel echt op het punt, omdat hij na die val zo in zijn hoekje bleef zitten icm dat knarsgeluid. Ben blij dat hij nu weer het oude ADHD-konijntje is 😉

Maar houd het nog wel goed in de gaten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel eens voor niets naar de dierenarts geweest. Het bleek gewoon een wondje te zijn bij Liz. Ik voelde me wel een beetje knullig. Aan de andere kant neem ik wel meteen contact op als ik denk.dat het nodig is. Beter te veel dan 1 keer te weinig.

  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .