Ga naar inhoud

Favoriete groenten


Bunny Rosalie

Aanbevolen berichten

Taugee en paksoi!
Eigenlijk eten ze alle groentes wel, vooral als ik er af en toe kruiden op doe (bijv. op dit moment de weerstandmix uit de webwinkel, ga ik binnenkort veranderen naar iets meer voor de lente).

Normaal vinden ze ook koolsoorten erg lekker zoals Chinese kool, of bloemkool of broccoli bladeren. Maar die krijgen ze helaas niet teveel 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook idd bloemkool en broccoli, wat ze helemaal niet veel mogen en dus ook amper krijgen.

En het loof van de bleekselderij zijn ze verzot op. Mijn moeder neemt iedere ochtend bleekselderijsap uit de slowjuicer en houdt dan het loof over, dus ze hebben de mazzel dat ze dat wel veel krijgen. Daar zijn ze allebei verzot op.

 

Verder is Ukkie vooral gek van pastinaak, bieten, rucola

en Brownie van komkommer en tomaat

Maar ze lusten eigenlijk alles wel aan groenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frambozen 😄 haha daar doen ze echt een moord voor! En na het eten zien ze er vaak ook uit als moord-konijnen met hun rode toetjes. Maar die krijgen ze natuurlijk niet zo vaak, eigenlijk alleen als ze in eigen tuin groeien in de zomer.

 

De dingen uit eigen tuin vinden ze altijd erg aantrekkelijk, grassen, paardenbloemen, goudsbloemen, frambozenblad, maar zeker ook de verse kruiden zoals munt, rozemarijn, peterselie enz. Ik heb het idee dat dat omdat het de rust en tijd krijgt om te groeien, vaak meer smaak heeft dan supermarktgroenten.

 

Andijvie, witlof, wortelloof gaat er ook altijd wel goed in, dat gebruik ik ook als groenteschotel-basis. Verder is er wat smaakverschil per konijn met bepaalde groentes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .