Ga naar inhoud

Op de zij liggen


AnneEleo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

mijn ram van bijna een jaar ligt sinds vandaag steeds op zijn zij. Normaal doet hij dit altijd eventjes, maar vanaf vanochtend gaat hij constant op z’n zij liggen. Ik weet dat als konijnen dit doen, ze zich relaxt voelen. Maar omdat hij dit opeens de hele tijd doet ben ik bang dat er misschien iets mis is. Wie kan mij helpen? 
 

(hij is gecastreerd in oktober en heeft sinds eind  januari een vriendinnetje)

787D568F-E771-4759-BA4C-9AE64C7A4EF3.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei AnneEleo:

Ik heb net nog even gecheckt en voel dat z’n buikje wat harder is geworden.

Het kan best zijn dat hij een gasbuikje heeft. Mijn konijn gaat dan ook op zijn zij liggen. Ik zou zeker naar de dierenarts gaan als zijn buikje harder is geworden.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren at/dronk en keutelde hij nog normaal, vannacht heeft hij amper gegeten dus toen heb ik meteen de dierenarts gebeld. Hij zei alleen dat de darmen bijna stil stonden. Ik heb een maag/darm stimulerend middel (cisaral drops), pijnstilling (novacam) en dwangvoeding meegekregen. Ik merk dat hij nu weer een beetje uit zichzelf begint te eten dus volgens mij gaat het de goede kant op! 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .