Ga naar inhoud

Nieuwe snoepjes


Lenalijstje

Aanbevolen berichten

Mijn ervaring is dat als ze iets echt niet willen eten, dat je ze dat ook niet aan kan leren. Ook niet door het hele dagen voor te blijven schotelen. Konijnen zijn daar echt heel erg eigenwijs in. Dat zie je met groenvoer, met aanvullend voer, maar ook met de konijnenbrokken. Je kan zelf nog wel de perfecte brok uitkiezen voor je konijnen, maar als ze die weigeren te eten, dan heb je er echt totaal niets aan. Het zijn echt koppige diertjes wat dat betreft 😉 Ze gaan nog eerder in hongerstaking dan dat ze iets eten wat ze niet willen.

  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier wel een konijntje van een halfjaar en zij eet per definitie nieuwe dingen niet. Dit geldt voor bleekselderij, radijs, spinazie en zelfs bosbes. Als ik het haar een 2e of 3e keer geef, proeft ze het wel voorzichtig en eet ze het daarna wel op. Nu heb ik haar wel een paar keer een klein stukje banaan gegeven, maar dat eet ze echt niet op. Dus misschien lust ze dat echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze het niet lusten, dan eten ze het vaak niet.

Bij mij werkt dat nog wel eens anders: nieuwe groenten laten ze vaak de eerste keren liggen, maar daarna eten ze alles op.

Ook bij nieuwe snoepjes gaat dat zo. Laat ik er een proberen, dan ruiken ze eraan en draaien ze zich om. Maar kom ik er een paar dagen later mee aanlopen dan vallen ze erop aan alsof het hun lievelingseten is.

Heel apart! Je kan het dus blijven proberen, maar anders kun je altijd alternatieven zoeken!

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Als ze het niet lusten, dan eten ze het vaak niet.

Bij mij werkt dat nog wel eens anders: nieuwe groenten laten ze vaak de eerste keren liggen, maar daarna eten ze alles op.

Ook bij nieuwe snoepjes gaat dat zo. Laat ik er een proberen, dan ruiken ze eraan en draaien ze zich om. Maar kom ik er een paar dagen later mee aanlopen dan vallen ze erop aan alsof het hun lievelingseten is.

Heel apart! Je kan het dus blijven proberen, maar anders kun je altijd alternatieven zoeken!

Klopt, met groenten heb ik dat ook. Eerst haalde Brownie zijn neus voor dingen op, nu valt haar daar juist als eerste op aan. Maar het scheelt misschien dat zijn vriendinnetje een gulzige schrokop is, dat hij denkt: hmmm, dit zal dan toch wel lekker zijn 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Klopt, met groenten heb ik dat ook. Eerst haalde Brownie zijn neus voor dingen op, nu valt haar daar juist als eerste op aan. Maar het scheelt misschien dat zijn vriendinnetje een gulzige schrokop is, dat hij denkt: hmmm, dit zal dan toch wel lekker zijn 😉 

Dat denk ik ja! Fendi eet bij ons zowat alle groentes, terwijl Bambi eerst niks lustte. Nu eten ze beiden eigenlijk alles 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groenvoer is iets wat ze een beetje moeten leren eten, ik denk dat ze daar inderdaad wel smaak moeten ontwikkelen, sneller iets eten omdat het maatje het eet. Maar toch, zie ik er wel persoonlijke smaak in. Het ene konijn heeft echt een voorkeur voor iets, het andere konijn slaat bepaalde dingen over. Net als mensen dus. Hier eet bijv. geen enkel konijn radijs. Hooguit een mini knabbeltje er aan, en verder willen ze het niet. Het loof vinden ze heerlijk, maar de radijsjes echt niet. En volgens mij was er in het "wat eten jouw konijnen vandaag voor groenvoer"-topic iemand die dat met broccoli had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja, dat was ik. Hier trekken ze hun neus op voor broccoli. Dat hoeven ze echt niet. Maar ik herken het wennen aan nieuwe soorten ook wel hoor. Luz liet eerder de maïsvlokken uit de snackmix liggen, maar inmiddels eet ze die ook gewoon. Op dit moment zit er rozenbottel in de mix, maar daar zijn ze geloof ik nog niet over uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha hier vinden ze broccoli echt heerlijk. Courgette willen ze echt niet. De rozenbottel uit de snackmix willen er maar twee van de vier. Mijn ervaring is ook dat als ze iets niet lusten, ze het ook echt niet gaan eten. Ik heb wel één konijn dat bij iets nieuws altijd stamoend wegrent. Als ik het bij haar een paar dagen blijf aanbieden neemt ze dan wel een hapje en dan zie ik dus ook wel of ze het lust en verder gaat eten of het gewoon laat liggen. Veel verschillende dingen uitproberen dus en doorgaan naar het volgende als ze iets niet willen eten 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kliko vreet alles. Of het nou nieuw is of niet. Hij heet niet voor niets Kliko 🤣

Rummikub is ook niet zo’n kieskeurige eter gelukkig. Het enige wat ze hier allebei echt niet lusten zijn lijnzaad brokjes. Daar trekken ze hun neus voor op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .