Ga naar inhoud

Toilet upgrade van hoektoiletten

Aanbevolen berichten

Hey hey!

Ik ben aan het zoeken naar een fatsoenlijk nieuw toilet voor mijn konijnen. Tot nu toe maak ik gebruik van hoektoiletten. Mijn konijnen gebruiken deze braaf, maar toch is de bodembedekking hieromheen/voor de hooiruif vaak nat. Ik begrijp dat de hoektoiletten te klein kunnen zijn en/of het komt doordat konijnen graag e.e.a. "laten gaan", dus ik ben een beetje bezig met een upgrade van dit gedeelte van het hok. Mijn ram heeft heel licht last van zere hakjes, dus ik heb al allerlei soorten (zo zacht mogelijke) bodembedekking uitgeprobeerd die geschikt zijn voor hem. Over al deze opties ben ik nog niet tevreden, dus ik heb nu besloten een wat duurdere optie te kiezen en de Bunny Nature bunnybedding strooiselmat aan te schaffen. Echter wil ik dan ook zorgen dat de rest van de inrichting wat anders wordt, de hooiruif wat verplaatsen en toiletten verbeteren. Dus ik wil ook een groter toilet aanschaffen. Ik vraag me dan ook af of jullie bepaalde bakken aan zouden raden die erg geschikt zijn voor konijnen?

aangepast door Suuzan_
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Ot&Sien:

Deze gebruik ik, maar dan zonder de witte rand. Passen 2 klein/middelmaat konijnen samen op.

20210224_201837.jpg

Dank je! Ik was inderdaad ook naar bakken aan het kijken met een beetje dit uiterlijk/in ieder geval deze grootte. De rand heeft volgens jou dus niet per sé extra toevoeging?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn konijnen gebruiken de onderbak van een kattenbak. De bak die Ot&Sien heeft, hebben wij ook gehad. Ook zonder rand gebruikt, want daar piesten ze alleen maar tussendoor. Maar eigenlijk vonden we hem iets te laag, de konijnen plasten er regelmatig overheen. Toen er een barst in kwam, ben ik op zoek gegaan naar een iets diepere bak en kwam dus bij de onderbak van een kattenbak uit.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb deze bak met hoge achterkant. Aan de zijkant heb ik een hooiruifje hangen. Dat werkt eigenlijk prima. Er zitten ook gaatjes in deze waardoor ik hem met ijzerdraad vast kan zetten, zodat ze hem niet door de hele ren heentrekken 😉

EA6A4C94-FBEA-4556-BC3B-DC270948B9B8.jpeg

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago zei Suuzan_:

Dank je! Ik was inderdaad ook naar bakken aan het kijken met een beetje dit uiterlijk/in ieder geval deze grootte. De rand heeft volgens jou dus niet per sé extra toevoeging?

Nee. Misschien dat het handig is wanneer ze veel zouden graven in het toilet maar dat doet ons konijn (nu) niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago zei Suuzan_:

Voor mijn konijnen is zo’n bak te laag, regelmatig ligt er plas achter, ze plassen daar dus soms over... Ga nu overschakelen naar het hoektoilet van Rosewood :

image.png.ff85b7735d8b4676c8a1ca9e5352468c.png

Die die BaasjevanBrownie heeft, heb ik ook overwogen, maar toch deze genomen omdat hij iets groter is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik ook verschillende kattenbakken (zonder kap). ik vind de standaard konijnenbakjes eigenlijk ook altijd wel te klein. Ik vind het 42 cm formaat of 50 cm formaat altijd wel prettig. In de webwinkel verkoop ik er in die maat van het merk moderna, maar elke dierenwinkel heeft kattenbakken van dat formaat te koop. En er bestaan zelfs ook kattenbakken in hoek-formaat en met hogere randen, als je dat fijn vind!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .