Ga naar inhoud

Gewicht 2 konijnen


PipPuck

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijnen, volgende week 2 jaar oud. We hebben ze gekocht als dwerg hangoren maar ze zijn wss een kruizing, want ze zijn wat groter en hebben geen hangoren. Zie foto's hieronder.

 

Het advies gewicht voor dwerg hangoren is tussen de 1,5 en 2 kilo. Ik heb de mijne net gewogen. De grijze is 2,1 en de bruine 2,5. Ze hebben wel

Spoiler

 

de hele winter in het nachthok gezeten.  Wat vinden jullie van het gewicht, te zwaar?

aangepast door PipPuck
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je ze gekocht? In een dierenwinkel? Dan zijn het inderdaad geen raskonijnen en kun je beter ook niet naar die gewichten kijken. Je kan beter per individu bekijken wat goed is. Als je ze aait over de rug, voel je dan de hobbeltjes van de ruggengraat? Je zou ze moeten voelen bij lichte druk. Ze moeten niet uitsteken / scherp aanvoelen, dat je hand hobbelt over de rug als je ze aait, dan zijn ze aan de magere kant. Maar als je moeite moet doen om iets van hobbeltjes te voelen, dan zijn het waarschijnlijk konijntjes met overgewicht. 

 

Een dierenarts kan vaak ook goed helpen bepalen wat het juiste gewicht is voor jouw konijnen, ik weet niet wanneer ze weer gevaccineerd moeten worden? Maar daar gaat ook altijd een gezondheidscontrole aanvooraf en dan kun je dus ook advies vragen over het ideale gewicht. 

 

Wat bedoel je met "de hele winter in het nachthok gezeten?" Hebben ze wel voldoende beweegruimte? Ongeveer 4 vierkante meter voor een koppel aan permanente leefruimte is aan te raden. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .