Ga naar inhoud

Hallo!

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil me ook even kort voorstellen! Ik ben Anoek en ik woon met mijn man en dochter in Brabant.

Op dit moment hebben we geen konijnen maar verwachten onze pasgeboren FH ram half april te mogen verwelkomen! Uiteraard krijgt hij een prachtige FH vriendin als hij geholpen is. Zij komt uit een nestje wat nog geboren moet worden.

Vroeger als kind een konijntje gehad maar pas later aan einde van mijn studententijd een konijntje in huis gehaald. Jessie! Na paar jaar en heel wat kennis rijker toch besloten om een man voor Jessie te zoeken en dat werd Sjoe. Helaas overleed Jessie en koppelde ik Sjoe aan n nieuwe dame, Pebbles. Zij overleden helaas een aantal jaar later vlak na elkaar.

veel meegemaakt met deze 3 nijnen. 
na jaren geen konijnen gehad te hebben nu toch weer opnieuw! Eindelijk ook voldoende ruimte buiten om de zo geliefde Franse hangoren te kunnen huisvesten!

ik kijk er enorm naar uit!

ook om me weer helemaal onder te dompelen in alle konijnen informatie!

groetjes

Anoek

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op BunnyBunch!

Fijn dat je je hier op het forum hebt aangemeld. 🙂  Tijd genoeg om dus nog eens goed na te denken over je plannen, want die zouden weleens niet de verstandigste kunnen zijn voor de konijnen en voor jezelf. 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom bij Bunnybunch.

Ik zet niet graag een domper op de feestvreugde, maar ik weet wel waar Joke heen wil.

Je kunt deze konijnen pas koppelen als de voedster 16 weken is. Dat houdt in dat zij en je ram behoorlijk lang alleen moeten zitten. En dan heb je vervolgens nog het risico dat het niet klikt tussen die twee, want wat dag betreft zijn het net mensen, ze hebben een eigen mening over met wie ze willen samenwonen.

Mede daarom adviseren wij altijd om twee volwassen konijnen te halen bij een opvang, dan heb je die onzekerheid niet. 

In elk geval is het denk ik verstandig om alvast na te denken over een plan B, voor het geval je konijnen elkaar niet leuk vinden. Misschien heb je wel ruimte om dan twee koppels te maken.

• Mee eens! 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi, welkom op het forum! Leuk dat je zulke warme herinneringen aan konijnen hebt, bij mij ging het ook na jaren weer kriebelen.

Ik ben alleen niet zo’n fan van nog meer konijntjes op de wereld laten komen, als de opvangen/asiels/marktplaats uitpuilen van de konijnen die nog een goed baasje zoeken. Zeker niet met raskonijnen die veel te ver zijn doorgefokt met alle gevolgen vandien. En de manier waarop ze worden gehouden bij fokkers is helaas ook niet al te best. Daarnaast levert het zoals hierboven ook al wordt benoemd moeilijkheden op: je moet de ram zelf laten castreren, ze een tijd alleen laten zitten tot ze oud genoeg zijn om te koppelen en je moet ze zelf koppelen, met het risico dat de twee door jullie uitgezochte konijnen helemaal geen match zijn. Als dat niet lukt, moet je voor een van de konijnen weer een nieuw onderkomen zoeken en de ander laten koppelen of ze allebei laten koppelen met als gevolg dat je 2 koppels hebt en dus ook 2 hokken en flinke rennen nodig hebt, zeker met FH’s.

Mocht je er nog onderuit kunnen zou ik eens een kijkje in een opvang nemen, wie weten zitten daar ook wel FH, of soortgelijke konijnen.

Heb je deze info al gelezen?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .