Ga naar inhoud

'wat is lekker voor de konijnen


thom

Aanbevolen berichten

Verstandige konijnen, snoepen is niet zo gezond 😄 

 

Op dagelijkse basis zijn een beperkte portie brokjes en onbeperkt hooi de juiste basis. Zijn jouw konijnen vers groenvoer gewend? Daarmee kun je ook goed variëren, op een gezonde manier. Ook kun je gedroogde kruiden aanbieden of door het hooi mengen, en knaaghout aanbieden. Dan houd je het wat gezonder, maar toch met genoeg smaak en variatie voor de konijnen. 

 

Hier staat ook veel uitleg over konijnenvoeding: https://www.bunnybunch.nl/informatie/voeding-van-een-konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei thom:

maar wij kopen geen konijnen voer is een web winkel want je weet niet er mee gebeurt is wij kopen bij pets place altijd alles wat we nodig hebben

Weet je bij pets place dan wel wat er mee gebeurd is? 

Ik zeg ook niet dat je het bij Bunnybunch moet kopen, ik zeg alleen dat je misschien eens kunt kijken voor inspiratie. Ik ga niet een filmpje zitten kijken om te zien wat je bedoelt, sorry. Ik denk dat je misschien beter gewoon zelf kunt kijken of je iets herkent. En op zich maakt het niet zoveel uit wat voor (verantwoord) snoepje je gebruikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer en wat geef je je konijnen te eten? Trainen doe je wel het best op het moment dat ze interesse in voedsel hebben. Dus niet eerst 's ochtends een maaltijd brokjes geven, en dan een uur later verwachten dat ze (weer voor brokjes) voor jou gaan werken. Zo werkt het niet 😉 Ook niet alle konijnen vinden trainen leuk, dus misschien heb jij wel konijnen die er echt niets aan vinden. 

 

Hier staan ook veel tips in:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/clickertraining-met-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel even voor je naar dat filmpje gekeken, maar volgens mij gebruikt ze gewoon normale brokjes. Dus dan kan je gewoon uit de dagelijkse portie een paar pakken die je voor de training gebruikt (zo krijgen ze niet te veel brokjes op een dag). Dus of je traint of een verkeerd tijdstip: je konijnen moeten actief zijn (dus of 's ochtends of 's avonds, niet proberen als ze lekker liggen te slapen) en ze moeten hongerig zijn, dus niet vlak na een maaltijd. Of je konijnen vinden het gewoon niet leuk om te doen en dan moet je je daar ook bij neerleggen. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .