Ga naar inhoud

Kartonnen doos opeten


Maudt

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Ik zie geregeld opmerkingen van mensen die hun konijnen een kartonnen doos geven als speelhuisje, schuilhuisje, tegen verveling etc. Nu dacht ik laat ik dit ook eens doen. Ik heb al het plastic van de doos verwijdert en ze begonnen gelijk te snuffelen en knabbelen. Nu is het zo dat ze het karton ook opeten. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? Wat is hierin jullie advies? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versnipperen ze het, of eten ze het echt op?

 

Een beetje karton eten kan geen kwaad. In principe kunnen ze het gewoon verteren, er zit alleen niets in. Veel karton kan er voor zorgen dat ze minder hooi eten, en dat kan in die combinatie dan weer verstopping geven. Dat is dus wel even iets om op te letten.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evee:

Versnipperen ze het, of eten ze het echt op?

 

Een beetje karton eten kan geen kwaad. In principe kunnen ze het gewoon verteren, er zit alleen niets in. Veel karton kan er voor zorgen dat ze minder hooi eten, en dat kan in die combinatie dan weer verstopping geven. Dat is dus wel even iets om op te letten.

Het lijkt alsof ze het echt opeten. Ik zie namelijk geen verscheurde snippers. Ik ga de doos voor de zekerheid maar even wegnemen. Dank voor je berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje knabbelt er ook aan. Als ik een doos geef, zorg ik ervoor dat er geen losse flappen zijn, dan heeft ze alleen hoekjes om aan te knagen. Dan kan ie zo een paar dagen mee voordat er echt een gat ontstaat. Als ze eenmaal een stuk eruit heeft, dan gaat het snel en knabbelt ze grote stukken weg. Ik haal hem op zo'n moment dan weg en tot nu toe geen problemen mee gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .