Ga naar inhoud

Gezondheid Olaf


Mira11

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Is dat wonderspul? Ik heb het een tijdje gegeven aan mijn nijnen, maar ik merkte niet heel veel qua keutels moet ik zeggen. Fibreplex is vooral vezels toch? Of ook pro/pre biotica? Het kan iig geen kwaad om het te geven. Eet Olaf een beetje hooi of vooral biks?


Ik vind het vooral duur spul. 😂 Maar het bevat naast veel vezels ook pre- en probiotica. En konijnen vinden het lekker, dat is ook wel een pluspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Pablo&Lola:


Ik vind het vooral duur spul. 😂 Maar het bevat naast veel vezels ook pre- en probiotica. En konijnen vinden het lekker, dat is ook wel een pluspunt.

Ja kanonnen het is echt duur! Mijn konijnen moeten er trouwens niks van hebben, dus dat lekker gaat hier niet op 😂

Als er ook pre- en probiotica in zit is het best te overwegen om het aan Olaf te geven denk ik. Die darmen zullen een vreselijke opdonder gehad hebben (en nog steeds).

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Jamesthebunnybutler:

Is dat wonderspul? Ik heb het een tijdje gegeven aan mijn nijnen, maar ik merkte niet heel veel qua keutels moet ik zeggen. Fibreplex is vooral vezels toch? Of ook pro/pre biotica? Het kan iig geen kwaad om het te geven. Eet Olaf een beetje hooi of vooral biks?

Olaf krijgt 2x 8 gram biks en hij weegt 1.4 kilo. Geef ik minder dan valt hij meteen af. Hooi eten doet hij goed, groenten ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is er een konijnentrimster aan huis geweest. Die vond zijn vacht netjes onderhouden. Ik begon toch wel te twijfelen of ik het goed deed. Ze zei wel dat het ene konijn meer plukt aan zijn haar dan het andere.

Liz is ook even onder handen genomen. Ze is normaalharig maar doordat ze in de rui is kwam door ontzettend veel haar uit. Daar kan Olaf natuurlijk ook profijt van hebben. Al moet ik wel zeggen dat ik alleen maar zie dat hij haar kopje wast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, dat kan de bevestiging zijn die je even nodig had! Want de ene zei toch dat zijn vacht niet zo kort moest en de andere juist weer wel? Heeft ze Olaf ook nog onder handen genomen? 

 

Ik zie die van mij ook alleen maar de koppies of oren van elkaar wassen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei JokeC:

Mooi, dat kan de bevestiging zijn die je even nodig had! Want de ene zei toch dat zijn vacht niet zo kort moest en de andere juist weer wel? Heeft ze Olaf ook nog onder handen genomen? 

 

Ik zie die van mij ook alleen maar de koppies of oren van elkaar wassen. 

Olaf is weer helemaal onder handen genomen. Ze heeft zijn achterkant best kort gemaakt. Geen probleem volgens haar. Hij jaagd alleen vreselijk achter Liz aan. 

Na het borstelen eerst Liz achter Olaf. Toen werd Liz ook geborsteld en nu dus andersom. Gaat wel iets beter dan net anders ga ik het op neutraal terrein proberen. Zucht... alsof ze niet genoeg stress al hebben gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-3-2021 at 22:03 zei Boefje:

Ik had het toen voor Noellie ook gebruikt omdat ze ook steeds last van haar darmen had en verstopping. Heeft wel geholpen bij haar. 

Hoe heb je dat haar gegeven? Er staat bij de gebruiksaanwijzing van Medpets dat je het in 50ml water moet doen. En dan moet geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Mira11:

Hoe heb je dat haar gegeven? Er staat bij de gebruiksaanwijzing van Medpets dat je het in 50ml water moet doen. En dan moet geven. 

Eerlijk gezegd gaf ik haar niet het hele zakje. Ik mengde het door wat water en weekte er wat biks doorheen omdat ik haar sowieso moest dwangvoeren. 2 klappen in 1. Helaas vond ik het niet handig om het geopend zakje weer te gebruiken of klaargemaakt spul te bewaren. Het ging schuimen bij mij in haar dwangvoer en het leek ook wel of de probiotica 'dood' was na bewaren. Ik durfde het dan niet meer te geven. Maar misschien deed ik het verkeerd. Ik weet niet of het te bewaren is eenmaal geopend of klaargemaakt. Misschien dat jij het beter via een spuitje met water in zijn bekje kan doen omdat hij wel gewoon eet. Zou het dan oplossen in zoveel water. Misschien kan je het wel in koelkast bewaren geen idee. Ik heb het ook niet lang gegeven. En ook echt niet zo'n heel zakje.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Boefje:

Eerlijk gezegd gaf ik haar niet het hele zakje. Ik mengde het door wat water en weekte er wat biks doorheen omdat ik haar sowieso moest dwangvoeren. 2 klappen in 1. Helaas vond ik het niet handig om het geopend zakje weer te gebruiken of klaargemaakt spul te bewaren. Het ging schuimen bij mij in haar dwangvoer en het leek ook wel of de probiotica 'dood' was na bewaren. Ik durfde het dan niet meer te geven. Maar misschien deed ik het verkeerd. Ik weet niet of het te bewaren is eenmaal geopend of klaargemaakt. Misschien dat jij het beter via een spuitje met water in zijn bekje kan doen omdat hij wel gewoon eet. Zou het dan oplossen in zoveel water. Misschien kan je het wel in koelkast bewaren geen idee. Ik heb het ook niet lang gegeven. En ook echt niet zo'n heel zakje.

50 ml is echt wel heel erg veel om via een spuitje te geven.  Er is ook nog een andere soort. Ga er verder op onderzoek uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Francisca:

Julia had ook vaak van die grote klonten poep. Nu ik haar graanvrij  voer geef wat ik week zodat ze voldoende water krijgt gaat het echt heel goed! Misschien is dat nog een idee voor Olaf.

(Ze krijgt ook metacam en panacur)

Bedankt voor de tip! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag telefonisch contact gehad met het Wilhelminapark. Olaf zijn Keuteltjes zijn soms nog klein en er zitten ook kettingkeutels tussen zo af en toe. 

Evert-jan de Boer adviseerde om hem Rodicare instant te gaan geven 3 x daags ipv een gedeelte van zijn brokjes. Zijn medicijnen moet hij daarnaast gewoon blijven slikken. 

Nu maar weer hopen dat dat gaat helpen. 🤞

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei JokeC:

 

Wat is dat precies? Is Olaf nog wel vrolijk en eet en drinkt hij goed?

Hij is gelukkig zijn vrolijke zelf. Eten en drinken doet hij goed. Hij weet zich geen raad als er eten aan komt. Dan maakt hij de mooiste sprongen. 

Rodicare instant is een gedoetje met extra vitamine, mineralen en een kruidenmix. Volgens de assistente is het vrij nieuw en hadden hun er goede ervaringen mee. 

Mijn eigen dierenarts heeft het nu besteld en morgen of overmorgen komt het binnen. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mira11:

Hij is gelukkig zijn vrolijke zelf. Eten en drinken doet hij goed. Hij weet zich geen raad als er eten aan komt. Dan maakt hij de mooiste sprongen. 

Rodicare instant is een gedoetje met extra vitamine, mineralen en een kruidenmix. Volgens de assistente is het vrij nieuw en hadden hun er goede ervaringen mee. 

Mijn eigen dierenarts heeft het nu besteld en morgen of overmorgen komt het binnen. 

Zou je me nu eens willen uitleggen wat Olaf precies heeft. Ik snap het nig steeds niet. Heb zonet 3 keer heel dit topic gelezen. 🤷🏼‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Punky punk:

Zou je me nu eens willen uitleggen wat Olaf precies heeft. Ik snap het nig steeds niet. Heb zonet 3 keer heel dit topic gelezen. 🤷🏼‍♀️

Verstopping, doordat het een langharig konijn is. Haar klit samen in de ontlasting, waardoor het arme beestje verstopt raakt. Dat proberen ze nu met medicatie, probiotica etc. te voorkomen. 

Als ik het goed samenvat 😉

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Verstopping, doordat het een langharig konijn is. Haar klit samen in de ontlasting, waardoor het arme beestje verstopt raakt. Dat proberen ze nu met medicatie, probiotica etc. te voorkomen. 

Als ik het goed samenvat 😉

Goed verwoord! Thanks. 🙂

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Punky punk:

Zou je me nu eens willen uitleggen wat Olaf precies heeft. Ik snap het nig steeds niet. Heb zonet 3 keer heel dit topic gelezen. 🤷🏼‍♀️

Hij heeft steeds last van hele kleine keutels en kettingkeutels. Dat geeft aan dat er een ontstopping is. Dat was in het begin erg onduidelijk omdat een andere dierenarts zei dat het geen ontstopping was. 🤔

Het heeft dus een hele poos geduurd voordat duidelijk was wat het was. Als ik medicijnen af bouwde dan stopte hij met eten en zat hij stil in een hoekje. 

 

  • Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het gaat helemaal niet goed met Olaf. Om 19.30 gaat hij weer naar de dierenarts. Hij eet niet meer en zit stil in een hoekje. De dierenarts gaf aan dat zijn darmen het niet oppikken en ze liet doorschemeren dat ik erover moet denken om hem te laten gaan. Hij krijgt 4 soorten medicijnen, rodicare instant, 2 lijnzaadbrokjes en 1 biergistbrokje op een dag. Konijnentrimster er weer bij gehad pas geleden om zeker te weten dat ik het goed doe met zijn vacht. Dit was het geval. 

Het houd idd een keer op maar of dat nu is weet ik oprecht niet. Ik ben intens verdrietig. 

  • Verdrietig 11
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Mira11:

Het gaat helemaal niet goed met Olaf. Om 19.30 gaat hij weer naar de dierenarts. Hij eet niet meer en zit stil in een hoekje. De dierenarts gaf aan dat zijn darmen het niet oppikken en ze liet doorschemeren dat ik erover moet denken om hem te laten gaan. Hij krijgt 4 soorten medicijnen, rodicare instant, 2 lijnzaadbrokjes en 1 biergistbrokje op een dag. Konijnentrimster er weer bij gehad pas geleden om zeker te weten dat ik het goed doe met zijn vacht. Dit was het geval. 

Het houd idd een keer op maar of dat nu is weet ik oprecht niet. Ik ben intens verdrietig. 

Ach hemel wat een naar bericht! Heel vervelend dat het nu zo slecht gaat.. Was je met medicijnen afgebouwd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh @Mira11 wat naar dat het weer zo slecht gaat met Olaf! Heftig dat de dierenarts heeft aangegeven dat je er over moet denken om hem te laten gaan 😢

Snap dat je intens verdrietig bent nu.

 

Heel veel sterkte straks bij de dierenarts en veel kracht toegewenst bij het maken van een goede beslissing 😘

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .