Ga naar inhoud

1 keer per week de hik?


Suuzan_

Aanbevolen berichten

Hoi! 

 

Mijn voedster, Misty (bijna 1 jaar), heeft in de afgelopen 2 weken twee keer de hik gehad (denk ik). De eerste keer schrok ik even, maar na wat research (onder andere hier) en filmpjes had ik vastgesteld dat ze de hik had. Ik heb haar nu zo'n 4 maanden en ik had het haar nog nooit eerder zien doen. Dat was precies een week geleden. Ik weet niet helemaal wat zij daarvoor aan het doen was wat het had kunnen opwekken. Net precies had ze het weer, vlak nadat ik haar en mijn ram wat denkspelletjes met voer had gegeven. Op zich zou het kunnen dat ze tijdens de spelletjes te snel heeft gegeten (mijn ram is érg goed in alles wat met eten te maken heeft), maar toch twijfel ik of het wel echt de hik is of niet wat anders..

 

Helaas is het me nog niet gelukt een filmpje te maken. Maar ze zit rechtop, op vier pootjes, en schokt snel achter elkaar, maar niet al te hard. Het lijkt een beetje op een tic. Het is wel snel weer voorbij, maar ik vind het wel frappant dat het nu al de tweede keer is in korte tijd. Beide keren ben ik haar instinctief gaan aaien en toen ging het over. Ik weet alleen niet of dat toeval is of of ik haar op de één of andere manier weet te kalmeren.. 

 

Dus mijn vraag is: zou dit inderdaad de hik zijn? Wat kan ik doen om te voorkomen dat ze het zo snel krijgt? En helpt aaien inderdaad bij het verhelpen of is het een kwestie van wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan inderdaad gewoon de hik zijn, maar zeker weten kan ik dat natuurlijk niet. Ik zou me er zelf geen zorgen over maken omdat het niet lang aanhoudt en snel weg is.

 

Ik zou zeggen dat aaien niet per se helpt en dat het vanzelf ook weg zou gaan, maar aaien kan natuurlijk nooit kwaad. Mijn konijn had de hik ook in 1 week 2x achter elkaar, maar nu al lange tijd niet meer gezien. Maar als ik naar mezelf kijk, heb ik soms ook op onverklaarbare wijze een aantal keer per week de hik, om er vervolgens maanden geen last van te hebben... 

 

Oftewel, ik zou me er zelf geen zorgen over maken en als Misty het blijft hebben, kan je altijd nog naar de dierenarts om het te laten checken. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .