Ga naar inhoud

Hoe noemen jullie je konijn?

hazelenties
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 19-2-2021 at 11:26 zei Jamesthebunnybutler:

Oja, mijn vriend heeft het altijd over "de meiden" of "de meiden" of "de dames" als hij het over de konijnen heeft, daar erger ik me mateloos aan haha

Haha, is dat typisch mannen? Mijn man noemt ze ook altijd "dames" of "de meisjes"  en het ergste is dat ik "meisjes" nog heb overgenomen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tommie noem ik wel eens Tombeest, maar als ik dat zeg verstaat mijn moeder het als stom beest🤣 en tommie verstaat ze wel eens dat ik stommie zeg. Ook noem ik hem schijtertje, konijnen poepen natuurlijk heel veel en af en toe is er een hard geluid en dan schrikt tommie heel hard en dan kijkt hij zo heel grappig.

Skip noem ik wel eens skippie, toen pip nog leefde noemde ik haar altijd pippie langoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betrapte mijzelf er vanochtend op dat ik jongens zei tegen mijn konijnen 😉 Geen meisjes dus zoals veel van jullie doen, maar jongens 😄

Daardoor herinnerde ik mij opeens dat mijn moeder ons vroeger ook jongens noemde, als ze ons riep, en ik heb een zus, dus we zijn eigenlijk meiden 😉 Volgens mij reageerden wij dan ook vaak met "we zijn meisjes!" haha. Misschien dat ik ze daarom ook jongens noem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Jongens" is geheel verklaarbaar, maar in deze tijd mi.i onwenselijk,  "positiever". Er kleeft geen negatief waardeoordeel aan, in tegendeel. Het is een heel brede "neutrale" aanroeptitel geworden, . "Meisjes/meiden/dames" heeft veel meer sociaal economische lading dan alleen een aanduiding van het geslacht. Het draagt het hele pakket van "on(der)geschiktheid" met zich mee. Als een gemengde groep en zelfs een groep meisjes door de meester of juf op het schoolplein naar binnen wordt geroepen dan kijkt bijna niemand gek op als er "jongens, we gaan naar binnen" wordt geroepen. Draai je het om en roep je "meiden, we gaan naar binnen"......... gegarandeerd krijg je een berg negatieve reacties, zeker van de jongens. 🙂 Ik roep altijd maar "kinderen" of "jongelui" of zoiets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een grappige namen allemaal! Maar ik doe het zelf ook.

Julia = Juultje, mijn doperwtje, kleine muis.

Coco = cocosgenootje of cocosnootje 

Tommie = tumtummetje of tummetjetomtom/tommetjetumtum

En voor allemaal: oliebolletje, petoetje, schurk, boefje, lieverd, haaienhapje (komt uit finding nemo), scheetje.

Vaak bij het knuffelen zing ik: Iiiiiiii love you sooooo and I want you tooooo know that I always willllllll love youuuuu! (Maar dan wel zachtjes zodat alleen zij het kunnen horen want ik kan niet zingen).

En ik zeg altijd "weltrusten/slaap lekker, hou van jou" tegen ze met een kus op hun kopje.

Tja, konijntjes.... laten alle harten smelten.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha! Bij mij mogen de buren lekker meegenieten hoor. 😆 “HOI, MOPPIES, ZIJN JULLIE WAKKER? KIJK, IK HEB LEKKER BIKS VOOR JULLIE. LEWIS, LIEF DOEN TEGEN LUZ. LUZ, NIET AAN MIJN BROEK TREKKEN. HET IS OP, SORRY. NEE, IK HEB NIET MEER. BINNENBLIJVEN JONGENS, IK GA DE DEUR DICHT DOEN. NIET IN MIJN SLIPPERS BIJTEN. OKÉ WELTRUSTEN, TOT MORGEN, LIEFIES, DOEIII”.

• Haha 7
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago zei Pablo&Lola:

Haha! Bij mij mogen de buren lekker meegenieten hoor. 😆 “HOI, MOPPIES, ZIJN JULLIE WAKKER? KIJK, IK HEB LEKKER BIKS VOOR JULLIE. LEWIS, LIEF DOEN TEGEN LUZ. LUZ, NIET AAN MIJN BROEK TREKKEN. HET IS OP, SORRY. NEE, IK HEB NIET MEER. BINNENBLIJVEN JONGENS, IK GA DE DEUR DICHT DOEN. NIET IN MIJN SLIPPERS BIJTEN. OKÉ WELTRUSTEN, TOT MORGEN, LIEFIES, DOEIII”.

Haha, ik heb nu in het tijdelijke huis een buurman die de konijnen helemaal geweldig vind. Hij staat een paar keer per dag voor het hok te roepen: tommie kom eens, tommie kom eens hier😂 en wat doet tommie? Die blijft duf aan de andere kant van het hok te kijken, wat staat die man daar nou raar te doen.

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2021 at 19:30 zei Skipenpip:

Haha, ik heb nu in het tijdelijke huis een buurman die de konijnen helemaal geweldig vind. Hij staat een paar keer per dag voor het hok te roepen: tommie kom eens, tommie kom eens hier😂 en wat doet tommie? Die blijft duf aan de andere kant van het hok te kijken, wat staat die man daar nou raar te doen.

Heb nu tommie geleerd dat hij een brokje krijgt als hij naar mij toe komt lopen als ie buiten is. Hij denkt nu alleen dat als de buurman aan komt lopen dat hij een brokje krijgt dus dan blijft hij voor de voeten van de buurman op twee poten op en neer springen. De buurman vindt dat natuurlijk helemaal leuk en denkt dat hij gewoon graag geknuffeld wilt worden🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Snowy Maxwell (ja, hij heeft een dubbele naam😀) : snoepie, noppie

Mina: Mientje, mini

samen zijn ze de floepies, frutsels, de kleintjes.

nu ik er over nadenk kan ik ze ook maxi en mini noemen, maar dat spreekt me toch wat minder aan dan de floepies 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .