Piku Geplaatst: 22 maart 2021 Delen Geplaatst: 22 maart 2021 (aangepast) Mijn 1e konijntje heette Daisy, vond ik gewoon een mooie naam. Het konijntje van mijn sibling heette Misty, omdat ze wit met een heel lichtgrijze gloed was. En die erop Nicky, alleen dat verbasterde ik op de 1e dag meteen naar Pikkie omdat ze zo klein was en dat bleef toen ook zo, die heette alleen bij de dierenarts nog Nicky. Mijn huidige konijntjes zijn uit het asiel. Muffin heette Dumbo, dat vond ik een stomme naam en ze is helemaal niet dom. Ze is wel echt een doos. Die heb ik Muffin genoemd omdat dat leuk bekt en leuk staat bij Monster, en ze is wel een echte muffin vind ik. En Monster heette Funny Bunny, wederom een stomme naam. Ik noemde mijn gatenplant (Monstera) al die tijd al monster en vond het wel leuk om te kunnen zeggen dat ik een monster in mijn huis had lopen. Dus Monster is deels vernoemd naar mijn oude gatenplant, lol. 22 maart 2021 aangepast door Piku 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dorusjedot Geplaatst: 22 maart 2021 Delen Geplaatst: 22 maart 2021 Mijn konijnen heten Snoet & Knoet. Toen we Snoet aan gingen schaffen vonden we haar 'een big floef', maar floep bekte niet helemaal lekker. Ze heeft een witte toet op der snoet. Zo kwamen we bij Snoet. Knoet hebben uit de opvang en heette Stijn. Maar we vonden Knoet er eigenlijk wat leuker bij. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 1 mei 2021 Delen Geplaatst: 1 mei 2021 Mijn eerste konijntje heette Pluisje, gewoon omdat hij zo pluizig was. Mijn zusje kreeg tegelijk met mij een konijn; Snufje (het waren twee rammen in 1 normaal konijnenhok, gingen vechten en kregen beiden een eigen hok) mijn zusje kreeg na Snufje weer een konijn; Saartje. Saartje kwam uit het zelfde nestje als Snufje en Pluisje. We kregen haar via onze oom die geen tijd meer voor haar had. (Snufje ging waarschijnlijk dood aan een hartaanval en lange tanden, hij had ook nog traanoogjes. Ik denk dat het gewoon een slecht nestje was) ze heette Saartje omdat ze zo’n leuk staartje had geloof ik. toen pluisje ontsnapte kreeg ik een nieuw konijn: Russie. Ik weet niet precies waarom ik hem zo noemde, misschien omdat hij zo rustig was. Saartje overleed door warmte en omdat ze op was. Ze was waarschijnlijk ook blind. toen Russie overleed aan een wond aan zijn lip wilde ik het helemaal anders doen. Soltar heet Soltar omdat dat Drop in het Spaans is en ik had gelezen dat konijnen uit Spanje komen Hazel heet Hazel omdat dat bij Soltar past en ze een beetje Hazelkleurig is. het spijt me dat het zo’n lang verhaal is geworden 🙈 PLUISJE RUSSIE SOLTAR HAZEL Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 24 mei 2021 Delen Geplaatst: 24 mei 2021 Ik heb voor Bess gekozen omdat dat zo mooi past bij Punky. Ik heb even opgezocht wat het nou precies wou zeggen en blijkbaar is die naam afgeleid van Elisabeth (?) en van het Herbreeuws. Het betekent 'God heeft gezworen'. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten