Jamesthebunnybutler Geplaatst: 18 februari 2021 Delen Geplaatst: 18 februari 2021 James (aks Jamie/Sjeems) en Otje heb waren mijn eerste konijnen en die heb ik zo genoemd omdat ik dat gewoon leuk vond. Nu heb ik Baloe en Dunya. Baloe heette Wilhelm in de opvang en dat vond ik tota niet bij hem passen. Toen ik een ram uit moest kiezen en ze me aan Wilhelm voor wilden stellen, dacht ik al door de naam dat dat geen match zou worden. Gelukkig bleek niets minder waar en was het liefde op het eerste gezicht tussen ons en gelukkig ook tussen hem een Sjeems. Baloe vond ik wel genig en beter bij hem passen. Nu noem ik hem trouwens nog weleens gekscherend Willempie. Dunya heette in de opvang al Dunya en dat heb ik lekker zo gelaten, het past ook bij haar. Ollie en Goofy zijn van mijn vriend. Ollie heette al in de opvang Ollie en Goofy heette Bommel. We hebben hem omgedoopt tot Goofy toen hij na een jaar opeens precies dezelfde kop liet zien als de echte Goofy. Wij zijn vooral van de bijnamen. Die hebben niet echt betekenis, maar vinden we wel grappig. Toevallig zijn de bijnamen van Dunya en Baloe allebei een benaming voor het vrouwelijk geslachtsdeel, super slecht. Poes en Poennie/Poenani 🙈 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 18 februari 2021 Delen Geplaatst: 18 februari 2021 5 hours ago zei BaasjevanBrownie: Ik vind Bambi en Fendi ook hele leuke namen, @Bambi&Fendi en vroeg me ook af hoe je aan Fendi komt. Dankje! Ik wist sowieso dat ik ééntje Bambi wilde noemen, en daarop probeerde ik een andere bijpassende naam te zoeken. Die moest dan ook op een -i eindigen. Na heel veel willekeurige namen kwamen we op Fendi 🙂 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 februari 2021 Delen Geplaatst: 18 februari 2021 1 uur geleden zei Bambi&Fendi: Dankje! Ik wist sowieso dat ik ééntje Bambi wilde noemen, en daarop probeerde ik een andere bijpassende naam te zoeken. Die moest dan ook op een -i eindigen. Na heel veel willekeurige namen kwamen we op Fendi 🙂 Fendi is een merk, ze hebben mooie (en duuuuure) tassen 🥰 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 10 hours ago zei happy211: Happy was mijn eerste konijntje die ik als jonkie via kennissen kreeg, dus die naam heb ik zelf bedacht. En zeg nu zelf, wie wordt er niet happy van blije konijnen. Tosca en Onslow hebben hun namen uit de opvang gehouden, maar ik noemde ze vaak bij hun bijnamen Tos en Droppie (want hij was helemaal zwart). Oh jij had écht een Onslow! Was hij ook wat mottig en slonzig om te zien? 🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hazelenties Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Hazel kwam omdat we eerst geen naam wisten maar later toen ik haar voor het eerst zag dacht ik gewoon meteen: Haze;! En wat Ties betreft... Ja dat wou mijn zoontje gewoon. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 45 minuten geleden zei Okki: Oh jij had écht een Onslow! Was hij ook wat mottig en slonzig om te zien? 🤣 Alleen als hij aan het verharen was 😉 met allemaal plukken grijze ondervacht door zijn mooie zwarte haren 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 3 minuten geleden zei hazelenties: Hazel kwam omdat we eerst geen naam wisten maar later toen ik haar voor het eerst zag dacht ik gewoon meteen: Haze;! En wat Ties betreft... Ja dat wou mijn zoontje gewoon. Dan weet ik nu ook meteen hoe ik je gebruikersnaam wél uit moet spreken. 😉 Mijn hoofd maakte er steeds iets heel anders van, haha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hazelenties Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 1 minuut geleden zei Pablo&Lola: Dan weet ik nu ook meteen hoe ik je gebruikersnaam wél uit moet spreken. 😉 Mijn hoofd maakte er steeds iets heel anders van, haha. Oh jij dacht wss hazelen ties? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 2 minuten geleden zei Pablo&Lola: Dan weet ik nu ook meteen hoe ik je gebruikersnaam wél uit moet spreken. 😉 Mijn hoofd maakte er steeds iets heel anders van, haha. Ik maakte er eerlijk gezegd ook Hazellenties van, als in excellenties. 😅 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hazelenties Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 1 minuut geleden zei Evee: Ik maakte er eerlijk gezegd ook Hazellenties van, als in excellenties. 😅 Ja dat hebben wel meer mensen haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 1 minuut geleden zei hazelenties: Oh jij dacht wss hazelen ties? Ik sprak het uit als Haze-LEN-ties. 🙈 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 16 hours ago zei Rosinda: Wie is @Mississippi in dit verhaal?🙊 en wat is het Carl-incident? Haha Maar vind het wel leuk dat Lumi ook sneeuw in het Fins betekent! En ik zal maar schuld bekennen, ik zei (denk?) ook elke keer Luumie, leuk om te weten dat het eigenlijk Loemie is! Present! 😄 Mississippi is mijn konijn. Ik heet zelf Loes en in het Spaans wordt dat Luz. In tegenstelling tot mijn eigen naam vind ik Luz wel heel leuk, dus vandaar. Dus eigenlijk heb je een konijn wat naar mij vernoemd is @Pablo&Lola 😅 2 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 1 minuut geleden zei Mississippi: Present! 😄 Mississippi is mijn konijn. Ik heet zelf Loes en in het Spaans wordt dat Luz. In tegenstelling tot mijn eigen naam vind ik Luz wel heel leuk, dus vandaar. Dus eigenlijk heb je een konijn wat naar mij vernoemd is @Pablo&Lola 😅 Haha, geweldig! Dan heb ik nu Sir Lewis en Mississippi Luz. 💛 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 10 hours ago zei Eefje: Fendi is een merk, ze hebben mooie (en duuuuure) tassen 🥰 Daar kwam ik laatst ook achter! Ik zag plotseling schoenen van dat merk... 😂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 12 hours ago zei Jamesthebunnybutler: James (aks Jamie/Sjeems) en Otje heb waren mijn eerste konijnen en die heb ik zo genoemd omdat ik dat gewoon leuk vond. Nu heb ik Baloe en Dunya. Baloe heette Wilhelm in de opvang en dat vond ik tota niet bij hem passen. Toen ik een ram uit moest kiezen en ze me aan Wilhelm voor wilden stellen, dacht ik al door de naam dat dat geen match zou worden. Gelukkig bleek niets minder waar en was het liefde op het eerste gezicht tussen ons en gelukkig ook tussen hem een Sjeems. Baloe vond ik wel genig en beter bij hem passen. Nu noem ik hem trouwens nog weleens gekscherend Willempie. Dunya heette in de opvang al Dunya en dat heb ik lekker zo gelaten, het past ook bij haar. Ollie en Goofy zijn van mijn vriend. Ollie heette al in de opvang Ollie en Goofy heette Bommel. We hebben hem omgedoopt tot Goofy toen hij na een jaar opeens precies dezelfde kop liet zien als de echte Goofy. Wij zijn vooral van de bijnamen. Die hebben niet echt betekenis, maar vinden we wel grappig. Toevallig zijn de bijnamen van Dunya en Baloe allebei een benaming voor het vrouwelijk geslachtsdeel, super slecht. Poes en Poennie/Poenani 🙈 Ik heb vroeger ook een konijn gehad die ik Dunya heb genoemd, omdat ik dat zo’n mooie naam vond. Toen waren we nog tieners en keken we de serie Dunya en Deesie. Andere konijnen heetten toen Deesie en Deedee (didi). Baloe vind ik ook leuk, ik vind al die Disneynamen wel leuk voor onze schattige vriendjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 5 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: Ik heb vroeger ook een konijn gehad die ik Dunya heb genoemd, omdat ik dat zo’n mooie naam vond. Toen waren we nog tieners en keken we de serie Dunya en Deesie. Andere konijnen heetten toen Deesie en Deedee (didi). Baloe vind ik ook leuk, ik vind al die Disneynamen wel leuk voor onze schattige vriendjes. Ja ik zou het zelf niet zo snel bedacht hebben, maar ik vind het nu ook heel leuk. Het past ook echt bij haar, ze lijkt wel op Dunya van Dunya en Desie qua kleuren ;). Ik had ook meteen die associatie! Wel een tikje ordinair programma haha. Ik moet zeggen dat ik normaal niet snel voor Disneynamen kies en nu hebben we er toevallig twee met een disney naam 🙈. Baloe moet voor mij wel met een oe en niet met ou hoor! Vind het altijd grappig hoe smaakgebonden namen zijn. Oud-Hollandse namen vind ik ook super leuk! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Nou, misschien een beetje laat, maar zo kwam ik dus op de naam ‘Punky’. Ik kwam thuis en is was aan het denken welke naam?, welke naam?,... En ik liet mijn konijntje voor het eerste aan m’n vader zien, hij zei:”Wat een Punker!” (Punky is een leeuwenkop). En toen kwam ik op de naam Punky. 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 32 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler: Ja ik zou het zelf niet zo snel bedacht hebben, maar ik vind het nu ook heel leuk. Het past ook echt bij haar, ze lijkt wel op Dunya van Dunya en Desie qua kleuren ;). Ik had ook meteen die associatie! Wel een tikje ordinair programma haha. Ik moet zeggen dat ik normaal niet snel voor Disneynamen kies en nu hebben we er toevallig twee met een disney naam 🙈. Baloe moet voor mij wel met een oe en niet met ou hoor! Vind het altijd grappig hoe smaakgebonden namen zijn. Oud-Hollandse namen vind ik ook super leuk! Ja bij mij kwamen de kleuren ook overeen, Dunya was een Japanner (zwart met caramel kleur) en Deesie was een wit Pooltje (en gedroeg zich ook wel wat blond, maar dat kwam waarschijnlijk door haar slechte zicht). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 25 minuten geleden zei Punky punk: Nou, misschien een beetje laat, maar zo kwam ik dus op de naam ‘Punky’. Ik kwam thuis en is was aan het denken welke naam?, welke naam?,... En ik liet mijn konijntje voor het eerste aan m’n vader zien, hij zei:”Wat een Punker!” (Punky is een leeuwenkop). En toen kwam ik op de naam Punky. Als je er nou een tweede beetje stevig konijn bijzoekt kun je die Chunky noemen 😉 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 4 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: Als je er nou een tweede beetje stevig konijn bijzoekt kun je die Chunky noemen 😉 Of Chipmunky. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 Hubbel heette in de opvang al Hubbel. Ik vond de naam wel bij hem passen. Lientje heette in de opvang Nathalie. Omdat ik een naaste collega heb met die naam, wilde ik haar graag een andere naam geven. Via Nathalietje kwam ik op Lientje. Een verklein naam voor een flink konijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 februari 2021 Delen Geplaatst: 19 februari 2021 2 hours ago zei Bammyflurry: Hubbel heette in de opvang al Hubbel. Ik vond de naam wel bij hem passen. Lientje heette in de opvang Nathalie. Omdat ik een naaste collega heb met die naam, wilde ik haar graag een andere naam geven. Via Nathalietje kwam ik op Lientje. Een verklein naam voor een flink konijn. Ik moet dan meteen aan Sex and the City denken dat Carry zegt: your girl is lovely hubbell 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 20 februari 2021 Delen Geplaatst: 20 februari 2021 Olaf heette al zo vanuit de opvang. Hij reageerde goed (als hij zin had) op zijn naam dus wilde ik het niet veranderen. Liz is de eerste 3 dagen naamloos geweest. Ik had wat andere namen in gedachte maar die paste niet goed bij haar. Ineens kwam ik de naam Liz ergens tegen en die klopte meteen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 21 februari 2021 Delen Geplaatst: 21 februari 2021 Op 19-2-2021 at 21:45 zei BaasjevanBrownie: Ik moet dan meteen aan Sex and the City denken dat Carry zegt: your girl is lovely hubbell Ha, ha, nou dat klopt helemaal hoor! Hubbel heeft inderdaad een liefelijk meisje 🤣 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 maart 2021 Delen Geplaatst: 18 maart 2021 Op 18-2-2021 at 22:06 zei happy211: Happy was mijn eerste konijntje die ik als jonkie via kennissen kreeg, dus die naam heb ik zelf bedacht. En zeg nu zelf, wie wordt er niet happy van blije konijnen. Tosca en Onslow hebben hun namen uit de opvang gehouden, maar ik noemde ze vaak bij hun bijnamen Tos en Droppie (want hij was helemaal zwart). Artemis kreeg ik via via en ik heb eigenlijk geen idee hoe ze daar heette. Ze is vernoemd naar een personage uit Young Justice, maar het heeft natuurlijk ook een link naar Griekse mythologie en dat is ook waar we de naam Apollo vandaan hebben. Ik vind het ook fijn als de namen van een koppel goed combineren. Apollo en Artemis zijn de Griekse goden van de jacht 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten