Ga naar inhoud

Betekenis konijnennamen

Rosinda
 Delen

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei silkethl:

Leuk! Nu hoop ik dat mensen de reden van mijn naam gaan snappen.. Mijn ram heette toen ik hem overnam van iemand nog Young Musafa, dat past niet helemaal bij mij dus was ik even gaan nadenken over een nieuwe naam. Toen kwam ik uit bij Jamie, oftewel James Alexander Malcolm MacKenzie Fraser ;). Van Outlander natuurlijk! Een van mijn favoriete series, ik ben op dit moment zelfs het nieuwe seizoen aan het kijken 🤩. Mijn voedster heet Noa, ik heb haar uit het asiel gehaald. Daar had ze de naam Noa gekregen en ik heb het dus nooit veranderd. Aan het begin was het nog niet helemaal zeker of ze elkaar leuk zouden gaan vinden dus ik wilde mij nog niet teveel hechten aan haar. Nu vinden ze elkaar wel geweldig en ben ik al gewend aan de naam Noa, of hoe ik haar vaak noem: Noni. 😄

Ja Young Musafa zou ik ook aanpassen. Snap dat je dat niet zo vind passen (al heb ik vroeger wel een konijn Dunya genoemd, dat vind ik dan wel weer een hele mooie). Noa vind ik ook erg leuk. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei JacB:

@Rosinda grappig dat Rummikub zo opgevallen is bij je 🤣

En waarom geen Monopoly. Tja, dat had het ook zomaar kunnen zijn hoor. Ik heb niet echt bewust dit spel uitgekozen. Zocht gewoon een originele naam en zag dit toevallig in het boekje van Intertoys staan (of Blokker, kan ook... 🤔)

Kliko heet zo omdat hij alles eet wat los en vast zit en flink voernijd heeft. Het is net een vuilnisbak. Dus vandaar Kliko, net als de container 😆

Moest ook wel enorm lachen de eerste keer dat ik Kliko las! 😂

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjn laatste aanwinst heette Kei toen ik hem kreeg. Dat vond ik echt geen naam dus het moest iets anders worden. Ik had er al drie waarvan de naam met een B begint (en Tara) maar ook daar konden we niks van maken. En omdat hij als twee druppels water lijkt op Gijsje van mijn ex-man (en die naam heb ik bedacht), en Gijsje 2.0 niet lekker roept, heet hij nu Guusje.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Okki:

@Dollie: is Carly ook schreeuwerig nagesynchroniseerd? 😜 Ik moet meteen aan iCarly denken, een serie waar mijn kinderen vroeger wel eens naar keken. Maar wat een vreselijk geschreeuw was die nasynchronisatie! Overigens vind ik Karl wél een leuke naam, maar Carl niet...maf hè?

Hahhahaha ik heb nu het beeld voor me ja. Elke keer als ik Carly roep zie ik wel zo'n blonde Amerikaanse dramaqueen voor me dus daar past het nog wel bij. Niet bij Carl want dat is een fors en nors kijkend konijn :')

Ik vind Karl ook niet leuk, maar ik heb zelf bij andere namen ook wel dat het valt of staat met de spelling hoor! Ik had een konijn James die we vaak Jamie noemden, één vriendin schreef dat dan als Jamy en dan vind ik het gelijk niet leuk meer 😅😂

34 minuten geleden zei Evee:

Ik had er trouwens moeite mee om de namen te veranderen die ze al hadden, voor mijn gevoel is een naam iets permanents, niet iets wat je zomaar even aanpast, ook al verhuisd een konijn naar een nieuw plekje. Daarom hebben ze allemaal hun naam gewoon gehouden, en uiteindelijk past het ook gewoon wel bij ze. Als het echt een rare naam zou zijn zou ik het misschien wel aanpassen, maar dan meer in de vorm van het geven van een andere roepnaam. 

Grappig, ik heb precies het tegenovergestelde, ik verander bijna altijd de naam omdat die voor mij een soort negatieve connotatie heeft in veel gevallen, een link met een minder leuk leven. Ik weet bijv. niet eens meer hoe Lumi heette, maar zo'n naam zou voor mij ook altijd het beeld op blijven roepen van zo'n ernstig verwaarloosd konijn. En dat een nieuw baasje die naam dan daarna weer verandert, tja, het zou mij en het konijn een worst wezen. Overigens snap ik uiteraard wel dat een opvangnaam geen negatieve bijklank heeft voor een nieuw baasje dus iets ander verhaal.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef bijna al mijn konijnen een nieuwe naam wanneer ze uit de opvang komen. Tommeke werd Tulli, Sokjes werd Coquille en Leah werd Lilou. Geen idee waarom net dié namen, het is echt een gevoelskwestie gecombineerd met de inspiratie van het moment. 😁 Enkel Miel heeft zijn naam behouden, omdat Miel 'lief en zacht' betekent, net als Lilou, zijn vriendinnetje. Mijn lieve, zachte koppeltje. 🥰

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen heetten in de opvang Billy en Swiffer. We vonden Billy wel leuk, maar Swiffer echt vreselijk, moesten allebei meteen aan dat schoonmaak merk denken. Ik wilde dat de naam wel met een S zou beginnen om er nog een beetje op zou lijken. M'n vriend had eerst Sypher bedacht, maar uiteindelijk is het Saar geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zie ik nu pas dat iemand ook haar konijn maar Jamie uit Outlander heeft genoemd, geweldig! Ik zou dan Murtagh ook wel gaaf vinden. En voor een slonzig konijn Onslow, maar dat is uit een andere serie. 😜🤣 Edit: ik bedoelde @silkethlmet konijn Jamie.

aangepast door Okki
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem het inderdaad ouderwets, maar eigenlijk zijn het meer doodnormale, nuchtere, no nonsens namen, die wel bij het konijn moeten passen. Frits, Wilma, Betsy, Teun (maar een week hier geweest maar de naam telt toch en was perfect voor hem), Gijs en Kiki dus. Het is ook altijd grappig als mensen in een gesprek over de konijnen vallen, het duurt even voordat ze in de gaten hebben dat het niet over mensen gaat. Zoals nu met de relatietherapie van Gijs en Kiki 😊.

Hier geen pluisjes of stampertjes, geen cookie, nibbit of nugget. Ben natuurlijk ook erg blij dat de pony's Tom en July heten, passen prima in mijn straatje.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om dit allemaal te lezen!

Fluffy hebben we zo genoemd omdat hij er fluffy uit ziet. Echt een beetje een pluizenbol.

Pip heette in de opvang Panthera, waarschijnlijk vernoemd naar een zwarte panter omdat ze helemaal zwart is. Wij vonden Panthera echter geen leuke naam en hebben haar Pip genoemd. Zelf noem ik haar vaak Pippi, naar Pippi Langkous.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knabbel en Babbel heten zo omdat ze een beetje lijken op de eekhoorntjes uit de Donald Duck: Knabbel de eekhoorn is ook zwart/donkerbruin, wat slimmer en verstandiger. Babbel daarintegen is de lichtere eekhoorn, die sneller doet dan dat-ie nadenkt. Een vrolijkerd, maar ook een beetje dom... onze Knabbel en Babbel hebben ook een beetje die karakters en uiterlijken, vandaar😃

Lundi (zo heette mijn vorige konijn) betekent in het Frans 'maandag'. Waarom hij zo heette? Geen idee, we vonden het leuk klinken 😁🤭

Leuk topic🙂

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn overleden konijntjes waren Boefje, Bailey en Juneau. Boefje omdat ze zwart wit was en eigenlijk een pittige boef was dat steeds overal kon uitbreken en alles sloopte. Dat was overigens een meisje. Bailey werd zo genoemd omdat hij een Baileys kleurtje buikje had en ik vond het gewoon een mooie stoere naam. Zonder de s. En Juneau omdat hij een mooie blauwe NHDtje was en Juneau de hoofdstad van Alaska is. Alaska associeer ik met koud en ijs en blauwgrijze bergen en veel water. Lemon heb ik destijds afgestaan vanwege een situatie waarin het beter voor haar was. Zij had een beetje een gelige vacht vond ik. Vooral dat stukje achter haar oortjes. Noellie was een lastige.. ik zocht een zacht en lieve schattige naam voor Noellie want zij is echt een meisje meisje. Haar bruine vachtje deed me denken aan warmte en knus en kruiden als kaneel of iets in die geest. Een beetje een kerst pot pourri. Dus toen vond ik Noëlle een leuke naam voor haar. Maar al gauw werd het Noellie omdat dat veel koddiger klinkt en makkelijker van de tong rolt. Ze heette Cuddles bij de fokker die van haar af moest omdat ze er niks mee kon. Ze knuffelde graag. Dat stukje klopt. En Noellie ging graag met mij mee. Ze deed zelfs een bunnyflop in het draagmandje zo van neem me maar mee. Laters!! 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Miekmoek:

Mijn konijnen heetten in de opvang Billy en Swiffer. We vonden Billy wel leuk, maar Swiffer echt vreselijk, moesten allebei meteen aan dat schoonmaak merk denken. Ik wilde dat de naam wel met een S zou beginnen om er nog een beetje op zou lijken. M'n vriend had eerst Sypher bedacht, maar uiteindelijk is het Saar geworden. 

Ja die opvangen kiezen wel vreemde of niet leuke namen vaak. 

Maar dat vinden ze blijkbaar zelf ook @Dollie, want als het konijntje dan moet blijven balen ze ook van de naam lees ik net 😂

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ja die opvangen kiezen wel vreemde of niet leuke namen vaak. 

Maar dat vinden ze blijkbaar zelf ook @Dollie, want als het konijntje dan moet blijven balen ze ook van de naam lees ik net 😂

Haha ja als je voor honderden konijnen namen moet bedenken moet je wat 😉 bij ons in de opvang krijgt elk konijn een unieke naam die daarna niet opnieuw gebruikt wordt, dus kun je nagaan 😁 maar goed namen zijn sowieso heel smaakgevoelig natuurlijk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Dollie:

Haha ja als je voor honderden konijnen namen moet bedenken moet je wat 😉 bij ons in de opvang krijgt elk konijn een unieke naam die daarna niet opnieuw gebruikt wordt, dus kun je nagaan 😁 maar goed namen zijn sowieso heel smaakgevoelig natuurlijk! 

Dat is ook zo, je moet toch steeds weer wat nieuws bedenken. Zullen alle opvangen wel hebben dat ze bij zeer bijzondere vondsten uitkomen.

Ik vond je wasmiddel vondsten wel geweldig, vooral witte reus (al had ik die dan aan een groot wit konijn gegeven ipv een klein zwart konijn 😉)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Ik vond je wasmiddel vondsten wel geweldig, vooral witte reus (al had ik die dan aan een groot wit konijn gegeven ipv een klein zwart konijn 😉)

Ik vind een klein, zwart konijn Witte Reus noemen juist geweldig! Ik moet bij zulke namen altijd aan Urbanus denken die een wit hondje Blackie noemde. Wij hebben een keer een konijn uit een opvang gehaald dat Punto heette, daar gingen ze allerlei automerken en types langs. Die naam is snel veranderd. 

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Okki:

Ik vind een klein, zwart konijn Witte Reus noemen juist geweldig! Ik moet bij zulke namen altijd aan Urbanus denken die een wit hondje Blackie noemde. Wij hebben een keer een konijn uit een opvang gehaald dat Punto heette, daar gingen ze allerlei automerken en types langs. Die naam is snel veranderd. 

Ik ken iemand die dat met zijn kinderen deed, twee meisjes: Mercedes en Ferrari 🙈

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit tamme ratten gehad, twee best flinke groepen. De ene groep had allemaal chocolade namen (Twix, Nuts, Bounty, Sjoko etc) en de andere groep allemaal Disney namen. Ik ben toen een tijdje gestopt en daarna weer begonnen, maar geen thema meer in m’n groep. Gewoon wat me te binnen schoot of als de naam vanuit de opvang leuk was dat ze die mochten houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Norbert was Norro, maar dat vond ik negatief klinken, dus Norbert van gemaakt. Mijn ouders ea6ten op wintersport waar ik als kind ok vaak geweest as en de eigenaar ook kende. En die heet Norbert

Tami was al Tami in de opvang en zo gelaten. 

Sergio was in door een of andere opvang😉😝 El profesor genoemd naar een personage uit de serie la casa de papel. Dat vind ik een onmogelijke naam. Dat was de bijnaam van het personage die Sergio hete. En dat was het maatje van Sandy (verdoemd naar Grease) en Sergio en Sandy klonk wel leuk vond ik.

Helaas is Sandy vrij kort daarna overleden en moest er een niet naatje komen en dat werd bij toeval Nairobi. Al noemen we gaar als roepnaam vaak Robi

Lofi is vernoemd naar een deelnemer van Team Jeroen van Koningsbrugge. Ik hoorde die naam en zei tien, oh, dat is een leuke katten naam en die heb ik toen opgeslagen in m'n telefoon.

Milou vonden we gewoon vrolijk en  leuk (er bijpassen)

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Happy was mijn eerste konijntje die ik als jonkie via kennissen kreeg, dus die naam heb ik zelf bedacht. En zeg nu zelf, wie wordt er niet happy van blije konijnen. Tosca en Onslow hebben hun namen uit de opvang gehouden, maar ik noemde ze vaak bij hun bijnamen Tos en Droppie (want hij was helemaal zwart). 

Artemis kreeg ik via via en ik heb eigenlijk geen idee hoe ze daar heette. Ze is vernoemd naar een personage uit Young Justice, maar het heeft natuurlijk ook een link naar Griekse mythologie en dat is ook waar we de naam Apollo vandaan hebben. Ik vind het ook fijn als de namen van een koppel goed combineren.

aangepast door happy211
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .