Ga naar inhoud

Waardoor konijn afgevallen?


Veli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb twee konijnen van 4 jaar oud. 

Het viel me vandaag opeens op dat een vd konijnen plots een stuk magerder was. Bij het aaien wreef ik echt over zijn ruggenwervels en kon ik zijn ribben voelen. De andere heeft hier geen last van.

Hij komt verder wel normaal over, eet en drinkt gewoon.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Ik ben enige tijd geleden overgestapt op andere (betere) brokken ivm hun ontlasting, maar ze eten ze beide prima. Verder heeft hij nu ook sinds ongeveer driekwart jaar een aangezichtsverlamming, maar hier lijkt hij niet veel last van te hebben.

Wie weet wellicht waar ik de oorzaak kan zoeken en wat hiermee te doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ec past goed in dit plaatje. Ik zou naar de dierenarts gaan en dit voorleggen. Eventueel verwijzen naar de site van Wilhelminapark dierenkliniek in Utrecht waar een heel behandelplan is. Preventief kan het altijd gegeven worden om EC uit te sluiten. Als je konijn hier te lang mee loopt kan het er aan overlijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van de standaard huismerk biks overgestapt naar de supreme selective. Voorheen vaak periodes met plakpoep, maar sinds de overstap niet meer gehad! 

Maar aangezien de andere er nog rond en gezond bij zit moet ik misschien toch denken aan een infectie oid.. morgen toch maar even de DA bellen voor de zekerheid.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .