Ga naar inhoud

Ik denk dat mijn konijn sterft..


Snuffelman

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

Ik weet het op dit moment niet meer, we hebben alles geprobeerd, zijn medicatie gegeven, meerdere malen bij de DA geweest maar het is weer zeer slecht aant gaan met hem, voor degene die mij hier al eens op hebben gezien, ik begon mijn verhaal op december waarbij ik vertelde dat mijn konijntje hevige aanvallen kreeg, hartje ging enorm te keer en hij begon langs alle kanten heen en weer te draaien. Momenteel heeft hij dit opnieuw... ik heb hem een pijnstiller gegeven maar ik heb er geen goed gevoel bij, wanneer zie dat een konijn afscheid neemt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is je konijn? Heeft hij misschien een aandoening? Het klinkt inderdaad niet fijn... Niet voor hem, maar ook niet voor jou. Ik zou ook maar gauw de dierenarts bellen en advies vragen over wat je nu het beste kunt gaan doen. Als zij jou kunnen vertellen dat er geen verbetering in zit, dan heb je inderdaad de moeilijke keuze of je je konijn wilt laten gaan. Eerst maar even de dierenarts bellen dus! Hopelijk kan er nog wat gedaan worden. Ik hoop met je mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Zou maar gelijk de da bellen, dit klinkt niet goed. 

Ik heb helaas ook op zo ‘n manier een konijntje verloren, lag steeds rond te tollen, echt vreselijk om te zien.

Wie weet kan de da nu nog wat doen... en anders hem/ haar uit zijn lijden verlossen, want bij mij heeft het toen een hele nacht geduurd.

Sterkte!!

Inderdaad echt verschrikkelijk ik probeer hem warm te houden maar op dit moment weet ik geen raad, morgen inderdaad direct contact opnemen met de DA maar het ziet er echt niet goed uit 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Hoe oud is je konijn? Heeft hij misschien een aandoening? Het klinkt inderdaad niet fijn... Niet voor hem, maar ook niet voor jou. Ik zou ook maar gauw de dierenarts bellen en advies vragen over wat je nu het beste kunt gaan doen. Als zij jou kunnen vertellen dat er geen verbetering in zit, dan heb je inderdaad de moeilijke keuze of je je konijn wilt laten gaan. Eerst maar even de dierenarts bellen dus! Hopelijk kan er nog wat gedaan worden. Ik hoop met je mee.

Mijn konijn is 12 jaar, hij had een infectie maar we waren er op tijd bij en de medicatie zou normaal zijn werk hebben gedaan, ik wil enorm graag de DA bellen maar ze zijn toe nu, kan ze pas in de ochtend terug bereiken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Dan een andere dierenarts bellen die nu wel beschikbaar is, dit is nood. Wie weet kun je morgen al niet eens meer met hem naar de da.

Ik heb er net enkele opgezocht (Antwerpen) maar ze zijn allemaal toe? Ik panikeer een beetje want ik weet niet welke DA ik nu kan bereiken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Bambi&Fendi:

Nee die zitten nu dicht, dan moet je de spoeddienst hebben. Die heeft je eigen dierenarts ook wel toch?

Bedankt voor de antwoorden! Heb ondertussen de spoeddienst gebeld, ze zei dat de aanvallen veroorzaakt worden door de parasiet die jammer genoeg levenslang zal blijven. Direct terug medicatie startte en hopen dat hij minder aanvallen krijgt 

aangepast door Snuffelman
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Snuffelman:

Bedankt voor de antwoorden! Heb ondertussen de spoeddienst gebeld, ze zei dat de aanvallen veroorzaakt worden door de parasiet die jammer genoeg levenslang zal blijven. Direct terug medicatie startte en hopen dat hij minder aanvallen krijgt 

Ah, ik hoop dat het dan snel weer de betere kant op gaat... Veel sterkte!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de parasiet E cuniculi? Zo ja, dan is het inderdaad zo dat ze het een leven lang bij dragen, maar het kan wel inactief worden.

 

Hier staat veel uitleg over deze ziekte: https://www.bunnybunch.nl/informatie/Encephalotozoon-cuniculi-EC-Konijn

 

Het behandelplan van dierenkliniek wilhelminapark is voor veel bunnybunchers succesvol geweest, wat onderandere een dubbele dosis fenbendazol voor de eerste twee weken, plus bestrijding van de aanvullende symptomen inhoud. Dat plan kun je bijvoorbeeld met je eigen dierenarts doornemen: https://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

 

Sterkte en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .