Miekmoek Geplaatst: 16 februari 2021 Delen Geplaatst: 16 februari 2021 Hoii, mijn konijnen vinden de wilgenspeeltjes heel leuk, zowel de ballen als de tunnels. Ze vallen er echt op aan als ik weer eentje in hun ren zet. Maar als ze die net niet op hebben, dan kijken ze er niet meer naar om. Zo zit ik dus met veel halve wilgenballen en uiteindes van die tunneltjes. Doen jullie konijnen dat ook? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 16 februari 2021 Delen Geplaatst: 16 februari 2021 Bij wilgenballen en rollen hebben ze dat niet, die gaan wel helemaal op, maar zo'n bundeltje takjes blijft wel vaak langer liggen. Ze gaan er eerst heel enthousiast mee aan de slag tot alle stokjes los liggen. Dan over een week tijd halen ze overal de barst vanaf, maar daarna laten ze de afgekloven stokjes liggen en doen ze er niets meer mee. Ze hebben er toch veel plezier uit gehaald, dus die afgekloven stokjes doe ik dan maar in de kliko. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 februari 2021 Delen Geplaatst: 16 februari 2021 Harold en Charlie laten ook halve wilgenballen liggen! Rare konijnen zijn het. Wilgentunnels gaan ook best lang mee bij hun. Verse wilgentakken zijn wel zo weg, die zijn duidelijk favoriet. Joris en Brenda slopen wilgenballen en tunnels wel echt. Vooral Brenda kan er fanatiek in zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 16 februari 2021 Delen Geplaatst: 16 februari 2021 Ik probeer de balletjes met (kruiden)hooi en lekkers vaak opnieuw te vullen, soms met behulp van wat raffia. Of ik prop erwtenvlokken tussen het wilgenhout, dan gaan ze er verder mee aan de slag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 16 februari 2021 Delen Geplaatst: 16 februari 2021 Ja bij mij zijn ze er ook altijd druk mee in de weer... Totdat er dus een hoop van losse takjes blijft liggen, die eten ze vaak niet op. Ik laat die vaak wel liggen en soms knagen ze er wat aan, maar na een tijd vervang ik die weer door een nieuwe tunnel/wilgenspeeltje. Het valt me trouwens op dat dit alleen bij tunnels gebeurd, de speeltjes eten ze altijd helemaal op, ik kan daar nooit een restje van vinden 🤔 Gelukkig doen ze er wel een lange tijd mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 16 februari 2021 Delen Geplaatst: 16 februari 2021 Hier wisselt het heel erg. De ene keer is het speeltje of de tak helemaal op, de andere keer kijken ze er niet naar om of gooien er alleen maar mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 16 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2021 Ja, losse takjes eten ze hier sowieso nooit op. Die haal ik na een tijdje weg, maar zie hier de wilgenbal en tunnel en ze doen er echt niets meer mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 16 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2021 (aangepast) @Evee bij ons krijgen ze ook verse appelboom takken vanuit de tuin, die zijn zo binnen een halfuur helemaal kaal geknabbeld. Dus sowieso favoriet inderdaad. 16 februari 2021 aangepast door Miekmoek Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 16 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2021 1 uur geleden zei Bambi&Fendi: Het valt me trouwens op dat dit alleen bij tunnels gebeurd, de speeltjes eten ze altijd helemaal op, ik kan daar nooit een restje van vinden 🤔 Gelukkig doen ze er wel een lange tijd mee. Ah die speeltjes moet ik dan nog maar eens uitproberen dan! Voor nu nog genoeg wilgen rollen en ballen op voorraad. Die vinden ze niet ineens minder lekker als ze langer liggen toch?! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 16 februari 2021 Delen Geplaatst: 16 februari 2021 14 minuten geleden zei Miekmoek: Ah die speeltjes moet ik dan nog maar eens uitproberen dan! Voor nu nog genoeg wilgen rollen en ballen op voorraad. Die vinden ze niet ineens minder lekker als ze langer liggen toch?! Nee hoor! Als ze knaagbehoefte hebben dan zullen ze er echt wel aan gaan knabbelen, of je moet bijvoorbeeld een houten hok hebben (zoals ik), dan kunnen ze ook nog wel eens een hapje van het hok nemen 😬 Als je misschien heel vaak hetzelfde in het hok legt, zoals standaard een wilgenrol, kan het wel zijn dat ze dat als onderdeel van de kooi gaan zien, dan wordt het voor hun minder 'speciaal'. Afwisseling is daarom altijd goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 16 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2021 1 minuut geleden zei Bambi&Fendi: Nee hoor! Als ze knaagbehoefte hebben dan zullen ze er echt wel aan gaan knabbelen, of je moet bijvoorbeeld een houten hok hebben (zoals ik), dan kunnen ze ook nog wel eens een hapje van het hok nemen 😬 Als je misschien heel vaak hetzelfde in het hok legt, zoals standaard een wilgenrol, kan het wel zijn dat ze dat als onderdeel van de kooi gaan zien, dan wordt het voor hun minder 'speciaal'. Afwisseling is daarom altijd goed. Ah oké, afwisseling doe ik inderdaad ja. Houten hok heb ik niet maar wel een houten kistje wat ze als nachthok gebruiken, daar mogen ze wat mij betreft op los knagen. Dan blijven ze hopelijk meer van m'n stoelen en kast af 😂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 16 februari 2021 Delen Geplaatst: 16 februari 2021 Zojuist zei Miekmoek: Ah oké, afwisseling doe ik inderdaad ja. Houten hok heb ik niet maar wel een houten kistje wat ze als nachthok gebruiken, daar mogen ze wat mij betreft op los knagen. Dan blijven ze hopelijk meer van m'n stoelen en kast af 😂 Hahah dat is wel een goeie ja! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorn & Blomma Flufferson Geplaatst: 18 februari 2021 Delen Geplaatst: 18 februari 2021 Wat ik wel eens doe als er van bijv. zo´n wilgentunnel alleen nog maar losse stokjes over zijn, is die bij elkaar pakken en vastbinden met een sisaltouwtje, dan vinden ze het vaak wel weer interessant. Heb het idee dat één zo´n dun los stokje op de grond gewoon niet lekker knaagt voor ze. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 18 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2021 Ah dat is wel een goed idee nog om te proberen! @Bjorn & Blomma Flufferson Ik heb een uiteinde van zo'n wilgen rol ook een paar dag in een andere kamer gelegd, toen ik hem daarna weer terug in de ren deed, knabbelden ze er weer vrolijk aan. Dus voor @Evee misschien ook nog een optie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten