Ga naar inhoud

Even een vraagje..


denw

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Even een vraagje want weet niet of het normaal is?

Mijn konijnen zijn nu al een jaar samen (ram en voedster). Door de kou was de voedster zwak geworden, waardoor we ze binnen hebben gezet, samen met de ram.

Uiteindelijk zijn ze weer naar buiten gegaan. Maar sinds vanmiddag zijn ze de hele tijd op elkaar aan het rijden. 

Mijn vraag is of dit normaal is? wegens het seizoen? Of dat er iets anders aan de hand is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer zijn ze weer naar buiten gegaan?

 

waarschijnlijk komt het doordat ze nu in een andere omgeving zitten. Konijnen zijn erg territoriaal. Als ze van ruimte wisselen zie je wel vaker dat ze dan de rangorde weer gaan bepalen. Als het bij rijden blijft hoef je voorlopig niet in te grijpen. Als het goed is zal dat komende dagen stoppen.

 

Wat had/heeft de voedster dat ze zwak was/is? Doet ze het nu weer goed? Als 1 konijn zwak is zie je soms ook dat de ander dan gaat rijden of jagen.

 

Ik neem aan dat de ram gecastreerd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Lienappelsien:

Wanneer zijn ze weer naar buiten gegaan?

 

waarschijnlijk komt het doordat ze nu in een andere omgeving zitten. Konijnen zijn erg territoriaal. Als ze van ruimte wisselen zie je wel vaker dat ze dan de rangorde weer gaan bepalen. Als het bij rijden blijft hoef je voorlopig niet in te grijpen. Als het goed is zal dat komende dagen stoppen.

 

Wat had/heeft de voedster dat ze zwak was/is? Doet ze het nu weer goed? Als 1 konijn zwak is zie je soms ook dat de ander dan gaat rijden of jagen.

 

Ik neem aan dat de ram gecastreerd is?

 

Bedankt voor je reactie.

We dachten dat het inderdaad ook al zo iets zou zijn, maar wisten het natuurlijk niet zeker. 

We denken dat de voedster licht onderkoeld was. Maar nu is ze weer goed. 

De ram is inderdaad gecastreerd!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .