Ga naar inhoud

Welke kleur komt er uit twee konijnen?

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier. 

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Hannah en ik heb twee Franse hangoren. Choco ( de ram) is donker bruin met wit en Flappie ( de voedster) is licht bruin met wit en heel veel vlekken. Wat voor kleur jongen komen uit deze twee konijnen? (Hoop op een snel en goed antwoord! 🐰🥰

Link naar bericht
Delen op andere sites

Erfelijkheidsleer is best ingewikkeld, er zijn genoeg boeken over te vinden. 

Bunnybunch is geen plek voor fokkersvragen, omdat we tegen het fokken van konijnen zijn, zomaar omdat het leuk is. 

Er is zoveel konijnenellende in de wereld, ook bij fokkers. Franse hangoren zijn erfelijk gezien ook zeker geen gezonde raskonijnen, met veel kans op erfelijke aandoeningen. Ik hoop dus dat je niet gaat fokken met de konijnen, maar als je nieuwe konijnen zoekt een fijn huisje bied aan enkele van de vele asielkonijnen die er in Nederland zijn. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee gesloten en geopend dit topic

Hallo ik ben nieuw hier! 

Ik zal me even voorstellen ik ben Ik loves bunnys en ik heb twee konijnen een Ram donkerbruin met wit en een Voedster lichtbruin, donkerbruin en wit vlekjes. Als ik ze bij elkaar doe om te dekken wat voor kleur komt er dan uit? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic

Ik heb eerlijk gezegd wat moeite met je vraag. Want heb je al bedacht waar je al die jonkies gaat laten? Stel dat het er 12 zijn, wat dan? Alle opvangen puilen uit met leuke konijntjes, juist vanwege al die mensen die het leuk vinden om een nestje te krijgen.

Plus dat je nu twee konijnen hebt die nu alleen moeten zitten omdat je ram niet gecastreerd is. Konijnen zijn groepsdieren, dus een konijn alleen is heel zielig.

Kun je niet je ram laten castreren en dan , na minimaal 14 dagen wachttijd, op neutraal terrein de ram en de voedster bij elkaar zetten? Als het klikt kunnen ze samen nog lang en gelukkig leven.

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden zei hazelenties:

Ja ik ben het eens met @Evee en @Marjoleink. Konijnen moet je niet fokken voor je plezier. Want idd wat als je er 12 krijgt? Waar laat je die dan? Alle opvangen zitten bomvol en op Marktplaats zitten vaak mensen die niet erg veel verstand hebben van de behoeften van een konijn

Profiel(en) van degene die deze vraag stel is al verwijderd 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .