Ga naar inhoud

Hallo!

Marcov74
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Marco en heb nog geen konijnen. Wel 2 kinderen (2 en 5) en een vriendin en wonen sinds kort in Waalwijk . Half maart gaan we beginnen met konijnen. Ik heb al veel gelezen en hoop tzt hier wat hulp en tips te krijgen. Hok en heel veel andere benodigdheden al aangeschaft. Op het zaagsel, hooi en voer na... En de konijnen natuurlijk 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 15-2-2021 at 08:28 zei Marjoleink:

Hoi, welkom bij Bunnybunch.

Leuk dat jullie aan konijnen gaan beginnen.

Stel hier gerust al je vragen! 

O en als ik nu al een tip mag geven: laat het zaagsel achterwege, dat is erg stoffig en daarom niet goed voor konijnen. 

Ja, ik heb niet echt zaagsel maar dat spul van hennep... Kom even niet op de naam. Dit is zo stoffig heb ik begrepen en neemt vocht goed op. 

Mogelijk ga ik het alleen gebruiken in het toilet hoekje. Als ze dat gaan gebruiken 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op Bunnybunch, super dat je je eerst goed inleest! 

Hennepvezel bedoel je, dat is fijn spul, heb ik ook. Niet stoffig en absorbeert goed. Wij hebben het hennepvezel overal liggen en dan stro erbovenop en in de toiletbakken alleen het hennepvezel. Ik zou wel van zo’n grote rechthoekige toiletbak kopen, ik begon met zo’n hoekbakje, maar dat is voor 2 konijnen veel te klein. Ook vinden ze het fijn als je er een hooiruifje boven hangt, konijnen hebben de rare gewoonte te willen eten en poepen tegelijk. Dus als je hem boven de wc hangt, weet je vrijwel zeker dat ze daarin keutelen.

Gaan jullie de konijnen binnen of buiten houden?

Als je vragen hebt, stel ze gerust. Meeste hier vinden het maar wat leuk om over konijnen te praten! 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Welkom op Bunnybunch, super dat je je eerst goed inleest! 

Hennepvezel bedoel je, dat is fijn spul, heb ik ook. Niet stoffig en absorbeert goed. Wij hebben het hennepvezel overal liggen en dan stro erbovenop en in de toiletbakken alleen het hennepvezel. Ik zou wel van zo’n grote rechthoekige toiletbak kopen, ik begon met zo’n hoekbakje, maar dat is voor 2 konijnen veel te klein. Ook vinden ze het fijn als je er een hooiruifje boven hangt, konijnen hebben de rare gewoonte te willen eten en poepen tegelijk. Dus als je hem boven de wc hangt, weet je vrijwel zeker dat ze daarin keutelen.

Gaan jullie de konijnen binnen of buiten houden?

Als je vragen hebt, stel ze gerust. Meeste hier vinden het maar wat leuk om over konijnen te praten! 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Spannúúúúnd! Ben zó benieuwd wat voor leukerds je krijgt. 

Overigens hoeven konijnen die in een opvang zitten niet altijd een rotleven gehad te hebben, denk ik. Er zijn veel (al dan niet begrijpelijke) redenen dat een konijn een ander thuis nodig heeft en deze konijnen zijn tenminste bij de opvang terecht gekomen met de beste kans op een fijn nieuw thuis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-3-2021 at 16:57 zei JokeC:

Spannúúúúnd! Ben zó benieuwd wat voor leukerds je krijgt. 

Overigens hoeven konijnen die in een opvang zitten niet altijd een rotleven gehad te hebben, denk ik. Er zijn veel (al dan niet begrijpelijke) redenen dat een konijn een ander thuis nodig heeft en deze konijnen zijn tenminste bij de opvang terecht gekomen met de beste kans op een fijn nieuw thuis. 

Daar heb je gelijk in! En spannend, zeker voor de kinderen... Ze vragen er redelijk vaak om. Alles is in huis op het voer na. Laat ze maar komen. Maar nog even geduld... 😉

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens wat een hoop adoptanten voor de konijnenherberg ineens op bunnybunch! Wat gaaf joh, ik hoop zo dat Kiki bij een van jullie terecht komt! 

Kiki heeft voor ze bij mij kwam geen fijn leven gehad. Bij mij wel hoor! Helaas toch geen match met mijn ram dus gaat ze terug naar de konijnenherberg. Misschien straks wel bij jullie 🥰

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben ze 🙂 Bartje en Bisou. 

2 lieve hangoor konijnen (koppel), echt superleuk!! De kinderen zijn er ook gelijk weg van. En het gaat super met ze. Al gezien dat ze elkaar wassen enzo. Klein beetje rangorde gedrag maar dat is normaal. Ze hebben vannacht alleen in de ren geslapen... Ik zou het hok binnen zijn gegaan... Mij te fris.. Ze zijn beide wel in het hok geweest. Komt vanzelf wel goed denk ik. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .