OwnerofElmo Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Het is nu wat meer dan een week geleden dat Elmo is overleden. Waaraan precies weten we niet, maar hij vertoonde benauwdheid en plakpoep. Ik denk dat ik het meeste gehuil wel achter de rug heb (ookal heb ik soms nog even die momenten), maar alsnog is het een zware periode. Door de onzekerheid rondom zijn overlijden, maken alle "what-ifs" mij echt kapot. Wat nou als ik gewoon een incompetente verzorgster ben en dat hij door mij het maar 2.5 jaar heeft uitgehouden? De eerste week mistte ik de gezelschap van een konijn heel erg, maar de angst dat dit allemaal weer gebeurt, overheerst nu en maakt mij eigenlijk gewoon te bang om in de toekomst een konijn te nemen (ondanks dat ik al een lijst heb bedacht van wat ik dan allemaal anders zou doen). Kunnen jullie je hierin herkennen? Wat voor tips hebben jullie om met dit soort verlies om te gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Ik heb na het verlies van Betsy ook getwijfeld om te stoppen en Gijs naar de opvang te brengen. Ik had in een jaar tijd twee konijnen verloren aan snot. Toch besloten om door te gaan en nu zit ik met een koppeling die, ondanks een koppelvakantie in de opvang, eenmaal thuis na een maand te verkeerde kant op ging. Dus nu zitten ze apart te wachten tot we bij de opvang terecht kunnen en moet ik waarschijnlijk dus afscheid nemen van deze voedster.. Wat een gedoe, wat een zorgen, ellende en verdriet.. ja, dat klopt. Ze zijn nou eenmaal erg lastig en kwetsbaar, dus zet het uit je hoofd dat je geen goed baasje bent. Konijnen worden ziek en gaan dood, soms worden ze oud, vaak niet. Waarom denk je dat ze zo gemakkelijk voortplanten? De natuur houdt er al rekening mee dat er velen sneuvelen. Het verlies doet pijn en je weet dat je er vroeg of laat weer mee moet dealen. Maar juist dat het zo pijnlijk is betekende voor mij wel dat het de moeite dus waard is. Want het doet zo'n pijn omdat je zo gek op die beesten bent. Het enige wat je kunt doen is ze een mooi en goed leven geven, of dat nou kort is of lang, ik weet dat ze het goed hebben gehad bij mij. Ik twijfel er niet aan dat dat bij jou ook zo is, daar moet je zelf ook niet aan twijfelen. Je leert steeds meer over konijnen, je herkent dingen steeds sneller, je handelt altijd met de kennis en middelen die je op dat moment hebt. En zelfs met de beste kennis en de grootste berg geld kun je ze niet altijd helpen. Dat is niemands schuld. Maar alleen jij kunt bepalen of je het nog eens wilt, of niet. Welke dingen heb je opgeschreven die je anders wilt doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Mij helpt het om van me af te schrijven en flink te huilen. Het is moeilijk om een konijn te verliezen. Helemaal als er dingen zijn waarvan je vind dat je ze anders had moeten doen. Konijnen zijn gewoon heel erg kwetsbaar. Ik handel nu ook heel anders dan in het begin. Gaanderweg kwam ik erachter dat je meteen naar een dierenarts moet gaan als ze bv niet eten. Dat wordt je gewoon niet verteld als je een konijn aanschaft. Ik heb zo'n beetje alles verkeerd gedaan wat je kunt bedenken. Veel te kleine kooi, konijn mee ronddragen, alleen houden enz. Het hele nare is dat jouw konijn het niet overleefd heeft. Maar was het mij in de begin tijd gebeurd dan was het bij mij net zo gegaan, en ik denk bij een heleboel andere (beginnende) baasjes ook. Er zijn genoeg mensen die er niet naar omkijken of er het geld niet aan uit willen geven. Je hebt hulp gezocht op het forum en ben toen naar de dierenarts gegaan. Met de adviezen die je kreeg heb je meteen actie ondernomen. Het feit dat je bij jezelf nagaat wat je anders zou doen geeft al aan dat je echt de verantwoordelijkheid voor nieuwe konijnen echt wel aankan. Misschien is het nu nog wat te snel voor je gevoel maar ik weet zeker dat er straks genoeg konijnen zijn die graag in jouw liefdevolle huisje komen wonen. 🙂 Elmo heeft geluk gehad met een lief baasje die alles voor hem overhad. Dat kunnen helaas echt heel veel konijnen niet zeggen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbeltje en Knabbeltje08 Geplaatst: 15 februari 2021 Delen Geplaatst: 15 februari 2021 Ik was op vakantie toen mijn konijn haast opeens overleed. Hij was een beetje ziek en we gingen met hem naar de dierenarts,1 dag voor dat we op vakantie gingen. Die zei nou niet bepaald dat er iets aan de hand was. Toch was mijn konijn overleden.Ik ben ook altijd een beetje angstig nu om op vakantie te gaan- bang dat mijn 'nieuwe' konijntjes ook iets krijgen bijv. Ik heb een herinneringdoosje gemaakt van mijn konijn dat in de vakantie overleed. Met een brief, foto, beeldje enz. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten