Ga naar inhoud

Wanneer voelt een konijn zich op zijn gemak?


Wilma1979

Aanbevolen berichten

Ja dat is idd een goed teken. Ik moet wel lachen dat je schrijft: " we maken er een echt huiskonijn van. 

Ik had ook een heleboel voornemens met mijn 1e konijn maar kwam er al snel achter dat ze lekker eigenwijs zijn en doen waar ze zin in hebben. 😄

Komt er ook ( met de tijd) een konijnenmaatje bij? Konijnen zijn echt groepsdieren.

  • Vind ik leuk 4
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja ze is nog maar 10 weken als ze wat ouder is komt er een mannetje bij gecastreerd uiteraard.

In het begin was ze erg bang een schrikachtig en nog wel een beetje hoor.. 

Maar over het algemeen komt ze gewoon bij je en laat ze zich aaien. En soms is ze helemaal gek rent ze hier door de kamer.. bank op bank af helemaal wild haha zo leuk..

Dit is ons eerste konijntje...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach echt nog een kleintje. Leuk hoor, konijntjes houden is geweldig, daar zul je nog veel plezier aan gaan beleven! Fijn dat ze al zo bij jullie op haar gemak is en jullie haar een vriendje gaan geven!

Je geeft aan dat het je eerste konijn is, heb je deze al gelezen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Je kunt er bijvoorbeeld niet zo direct een gecastreerd mannetje bijzetten, daarvoor moeten ze eerst allebei volwassen zijn en gekoppeld worden op neutraal terrein en dan afwachten of het klikt. Dat is nog niet zo eenvoudig, dus als dit allemaal nog nieuw voor je is, zou ik dat zeker bij een opvang laten doen voor je. Scheelt een hoop gedoe thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BaasjevanBrownie ze hoeven gelukkig niet volwassen te zijn voor je ze kan koppelen hoor. Dan zou je nog een jaar moeten wachten, dat is wel erg lang voor een konijn om alleen te zitten.

 

Maar het is inderdaad een goede tip om naar een konijnenopvang te gaan voor een gecastreerde ram. Zij zullen je ook helpen met de koppeling. De konijnenopvangen zitten vol met ontzettend leuke konijnen! Van alle leeftijden en allerlei soorten. Voordeel is ook dat de konijnen zijn nagekeken door een dierenarts, ingeënt en de rammen laten ze castreren. Alleen maar voordelen dus! 

 

We lezen graag verder over de avonturen van/met je mooie konijntje 🙂 

 

Edit: ik lees nu in een ander topic dat je 2 jonge konijnen had. Wat is er met de andere gebeurd?

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .