Ga naar inhoud

Vachtmijt?


pakyakker

Aanbevolen berichten

Ik ben met Vlekje aan het spelen en het valt mij op dat ze opeens heel veel schilfers vlakbij haar nek heeft. Ik dacht even verder kijken en jahoor een hele grote schilferende plek. 

Ook alleen die plek is schilferig voor de rest niet. Zou dit kunnen duiden op vachtmijt of is vachtmijt meer als het door de hele vacht zit en niet op 1 plek?

 

Ik heb verder gekeken en kan niet meer schilfers ondekken dan op die plek. Het zit zeg maar net iets verder dan het kuiltje in de nek. Ik zie haar ook niet op die plek krabben.

 

Iemand toevallig ervaring hiermee?

20210213_184652.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets heeft Koos een paar jaar geleden ook gehad.
Ben met hem naar de DA geweest en daar werd een monster onder de microscoop onderzocht.
Wat het precies was kon de DA mij niet vertellen maar er werd een pipetje Stronghold in zijn nek geleegd. (paar druppels maar hoor)

Een 2e pipet moest ik later nog een keer herhalen.

Sindsdien geen plekjes meer kunnen waarnemen.

 

DSCI0007-2.jpg

 

aangepast door Koosje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei JokeC:

Klinkt gelukkig hoopvol en makkelijk op te lossen voor Vlekje toch? Wel oppassen dat je niet uitglijdt natuurlijk onderweg om de medicijnen op te halen.😉

Jaa ik hoop inderdaad dat het zo makkelijk gaat. Ik ga het zien. Hier valt de ijzel nog wel mee dacht ik, maar dat maakt mij niet minder bang. Ik heb al zo'n glibber auto. dus ik ga ook wel tegen een uur of 15 dan is code rood ook over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb stonghold 30 mg meegekregen. Ze hadden de variant van 2x niet. Dus dit moet nu 1x in de maand en dat dan 3x.

@Lienappelsien @Koosje hoe breng je dit aan? De assistente had het over tussen de oren omdat ze daar niet likt. Ik vond haar advies wat twijfelachtig vandaar dat ik het even na vraag.

Het staat beschreven voor een hond in de bijsluiter dus kan het daar ook niet goed uithalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat het vraagt.

Ik heb haar gisteren weer naar de schuur gedaan. Ik heb inderdaad een mondkapje op gedaan. Het helpt wel. Uiteindelijk word ik toch lichtelijk benauwd maar het proces gaat slomer en de benauwdheid is wel minder erg. Wat betreft snotneus en zo daar helpt het niet tegen. Maar dat vind ik ook niet erg. Benauwdheid is wel zo vreselijk. Gelukkig staat ze straks in de buitenlucht en dan heb ik er sowieso minder last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie!

Dit is best wel een grote pipet omdat het ook voor honden is. Lijkt mij sterk dat dat helemaal leeg moet anders is haar hele nek straks nat.

Ik ga het maar gewoon proberen. Ik doe het wel tussen de oren dan weet ik zeker dat ze er niet bij kan. Vlekje is echt heel lenig namelijk.

aangepast door pakyakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de assistente is het goed. Ze heeft nog op Wilhelminapark gekeken en daar advieseren ze zelfs voor konijnen van 2.5 45 mg.

Ik moet het maar geloven. Ik vind ook gewoon alles wat ik doe bij Vlekje spannend omdat ik bang ben dat het verkeerd gaat door haar kwakkelende gezondheid.

aangepast door pakyakker
Typfout as always
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .