Ga naar inhoud

Konijnen in het nieuws (2021)

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
  • 4 weken later...

Dat dierbaar keurmerk wat er in genoemd word is echt de grootste onzin. Dat is van dibevo (de branche organisatie van dierenwinkels) het excuus om dieren te blijven verkopen. Het enige wat het zegt is dat het dierenwinkel personeel enige vorm van dieropleiding heeft gedaan ( een cursus van 3 dagen is genoeg) . Van de wet hoef je namelijk geen diploma te hebben om een dierenwinkel te beginnen. En als je dan verwijst naar de licg huisdieren bijsluiter is het prima, dan voldoe je aan je keurmerk. De enige wetten en verplichtingen die er zijn is de basis (voedsel, onderdak, medische zorg) e  er is van de voedsel en Warenautoriteit controle op zoonoses als je levende dieren verkoopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago zei Anul:

Wel goed dat er meer aandacht voor komt. Ik vertel het ook altijd tegen iedereen die mijn dwergjes zo schattig vind. Kleine Ukkie was ook in het bos gedumpt 😢 en ik merk zelf ook dat ze er last van heeft, eigenlijk is het gewoon heel zielig zo’n dwergje. Maar er blijven helaas mensen bij fokkers zo’n doorgefokt beestje kopen, we proberen hier ze er vanaf te praten, maar onderlaatst ging er ook nog doodleuk iemand toch naar een fokker ondanks onze waarschuwingen. Ik begrijp dat echt totaal niet waarom je mee zou willen werken aan het bewust doorfokken van erfelijke afwijkingen en gezondheidsproblemen. Bij mensen zouden al dit soort dingen totaal niet ethisch verantwoord zijn, waarom dan bij een dier wel?

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 1 maand later...

Al een wat ouder bericht, maar volgens mij nog niet op het forum gedeeld:

Citaat

Bij het uitzoeken van opgravingen van de slotgracht van Huis ter Kleef in Haarlem zijn de oudste konijnenbotjes van Nederland gevonden. Dat vertelde stadsarcheoloog Anja van Zalinge dinsdagochtend op NH Radio. De ontdekking werd deze maand gedaan.

Het konijn heeft waarschijnlijk geleefd rond het jaar 1250. In die tijd waren er nog amper konijnen in Nederland. De botjes werden gevonden op de binnenplaats van het kasteel, waar het waarschijnlijk geslacht was om gegeten te worden.

Tegenwoordig zijn konijnen onlosmakelijk verbonden met de Noord-Hollandse natuur. Toch zijn konijnen volgens Van Zalinge, die al jarenlang archeologisch onderzoek doet in Haarlem, nog helemaal niet zo lang onder ons.

Bron / verder lezen: https://www.nu.nl/haarlem/6150686/oudste-konijnenbotten-van-nederland-gevonden-in-haarlem.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

En deze is ook wel apart:

Citaat

Een oplettende postbode heeft in het Britse Maltby een konijn gered uit een brievenbus. Het dier was daar door een dief ingedaan.

Dat schrijft Mirror maandag.

De postbode had net op tijd door dat er niet alleen post in de brievenbus zat die hij moest legen. Daardoor kon hij het doodsbange beest voorzichtig uit zijn benarde positie halen. Na zijn werk bracht hij het konijn naar het dierenasiel. Daar kon het beest weer wat tot rust komen.

Bron / verder lezen: https://www.nu.nl/opmerkelijk/3834174/britse-postbode-bevrijdt-konijn-brievenbus.html?

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Evee:

Al een wat ouder bericht, maar volgens mij nog niet op het forum gedeeld:

Bron / verder lezen: https://www.nu.nl/haarlem/6150686/oudste-konijnenbotten-van-nederland-gevonden-in-haarlem.html

Interessant! Maar het blijkt niet het oudste konijn te zijn dat in Nederland is gevonden. Bij de reacties op het artikel heeft iemand een link geplaatst over een opgraving uit de Romeinse tijd waarbij resten van een konijn zijn gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Okki:

Interessant! Maar het blijkt niet het oudste konijn te zijn dat in Nederland is gevonden. Bij de reacties op het artikel heeft iemand een link geplaatst over een opgraving uit de Romeinse tijd waarbij resten van een konijn zijn gevonden.

Deze link bedoel je denk ik: 

https://www.roerstreekmuseum.nl/museum/collectie/romeins-graf-linne

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .