Ga naar inhoud

Konijnen in het nieuws (2021)

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/artikelen/kamermeerderheid-voor-einde-aan-vrij-bejagen-van-konijn-en-haas

Citaat

Komt er een einde aan het vrij bejagen van konijnen en hazen? Als het aan de Tweede Kamer ligt wel. De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging is het er niet mee eens. Volgens hen zou een verbod zelfs in strijd zijn met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2021 at 09:22 zei Boefje:

Oh ja rechten van de mens... en recht van het dier dan? 

Precies. Die 'rechten van de mens' bestaan natuurlijk niet echt, dat is een verhaaltje dat we op papier hebben gezet en elkaar vertellen. Doet me denken aan een documentaire waarin Aboriginals via de rechter land probeerden terug te krijgen van Australische grootgrondbezitters. Een zo'n grootgrondbezitter zei: "Ik heb wel begrip voor hun standpunt, maar ze hebben nergens op papier staan dat het hun land is. Dan wordt het lastig."

Tja. Als ik met geweld jouw land inpik, op papier zet dat het nu van mij is, en bepaal dat alleen iemand met dat soort papieren het land kan opeisen...iets met preken en eigen parochie. We hadden net zo goed een Europees Verdrag voor de Rechten van het Dier kunnen opstellen. Maar dat hebben we niet gedaan omdat dat ons wat minder goed uitkwam.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook tegen goede en mensvriendelijke plannen? Wij hebben altijd geleerd dat je de mate van beschaving af kan lezen aan hoe men met dieren en de omgeving omgaat. Mijn moeder vertelde weleens dat mijn broertje van toen zes jaar eens tegen een man die lelijk deed tegen zijn Duitse Herder zei "weet u wel dat u niet beschaafd bent?" Kind wist natuurlijk nog niet wat beschaafd precies was, maar wel dat het niet positief was. 😁

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei JokeC:

En ook tegen goede en mensvriendelijke plannen? Wij hebben altijd geleerd dat je de mate van beschaving af kan lezen aan hoe men met dieren en de omgeving omgaat. Mijn moeder vertelde weleens dat mijn broertje van toen zes jaar eens tegen een man die lelijk deed tegen zijn Duitse Herder zei "weet u wel dat u niet beschaafd bent?" Kind wist natuurlijk nog niet wat beschaafd precies was, maar wel dat het niet positief was. 😁

Dat is nog eens een goede opvoeding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.gelderlander.nl/ede/boete-voor-edese-fokker-voor-slecht-verzorgen-van-honderden-konijntjes-u-heeft-op-veel-punten-steken-laten-vallen~a8d3ab50/?fbclid=IwAR21yB_hdlJ0AVYeVCishWf6_4_ZPyMF522ZMX0vLamSG3Z4nkJ9Q_vUCVI&referrer=http%3A%2F%2Fm.facebook.com

Een onlangs gepensioneerde konijnenfokker uit Ede van 67 jaar is donderdag door de politierechter in Arnhem veroordeeld tot 720 euro boete voor de slechte verzorging die hij als fokker aan zijn konijnen bood.

De dierenpolitie nam eind januari 2019 372 konijnen bij de man in beslag waarvan er een deel zelfs erg slecht aan toe was. Dat gebeurde nadat hij al controles kreeg in oktober 2018.

Van de 372 konijnen zijn er 41 overleden en 72 herplaatst. 259 konijnen zijn aan de man teruggegeven”, zei de officier van justitie die opnieuw 720 euro boete eiste.

aangepast door tam86
  • Verward 2
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei JokeC:

Je maag draait ervan om. Die arme 259 konijnen die weer terug gegeven zijn, weer in de hel. 

Ja echt erg! Ik heb even op internet verder gezocht. In 2019 al 200 konijnen in beslag genomen. Wat al bizar is! Ik lees verder: vanaf 2016 is meneer al bekend bij de dierenpolitie!

• Verdrietig 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei tam86:

Van de 372 konijnen zijn er 41 overleden en 72 herplaatst. 259 konijnen zijn aan de man teruggegeven”, zei de officier van justitie die opnieuw 720 euro boete eiste.

Vreselijk, wat hebben die konijnen nou aan die boete. Hij zou verboden moeten worden nog verder te mogen fokken. Wat erg dat die beestjes weer terug gaan 😥 Begrijp echt niet waarom die beestjes teruggaan naar die dierenbeul.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .