Ga naar inhoud

Aaien/knuffelen


Miekmoek

Aanbevolen berichten

Ik las in een topic dat iemand altijd eerst over het kopje aaide om vervolgens pas verder de rug te aaien. Moet dit ook? 

Ik aaide alleen heel voorzichtig hun ruggetjes, ze zijn nog niet echt mensen en aaien gewend namelijk. Dit vonden ze wel prima, maar bleven er niet voor zitten. Nu heb ik net bij Saar eerst met m'n wijsvinger haar kopje geaaid en tot m'n verbazing ging ze ineens liggen in haar "ontspannen modus" en bleef ze echt liggen voor de knuffels! Ben ik nu echt de laatste 3 weken verkeerd bezig met ze te laten wennen aan knuffelen/aaien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij maakt het niet veel uit, maar vaak vinden ze hun kopje aaien wel erg lekker. Ik denk dat het belangrijkste is dat ze rustig aan je kunnen wennen, vertrouwen opbouwen. Het scheelt ook als je laag bij de grond zit en als je in slowmotion beweegt. Ik had ook een heel schuw konijntje die ze in het bos gedumpt hadden. Ik heb echt heel langzaam bewogen en ik mag haar nu steeds meer aaien. Ik liet haar ook vaak even aan mijn hand snuffelen voordat ik haar probeerde te aaien. Maar hun koppies en tussen hun oortjes aaien is wel favoriet, dan liggen ze heerlijk te knabbelen van genot. 

Heb je dit artikel al gezien?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-maak-je-een-konijn-tam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat artikel inderdaad al gelezen! We zijn inderdaad heel rustig en voorzichtig. Zitten sowieso altijd op de grond en laten ze naar ons toekomen. Ook mogen ze altijd weer weglopen, we houden ze nooit tegen. Het is soms wat frusterend, maar geduldig zijn werkt op de lange termijn toch 't beste. 

Dacht alleen eventjes dat er een konijnenhack was opzo 😅 Maar misschien is het wel een Saar dingetje, ga morgen nog maar eens proberen! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .