Ga naar inhoud

Nieuw verblijf realiseren maar hoe? Tips gevraagd

mammafelina

Aanbevolen berichten

Ik merk nu met het slechte weer van de afgelopen dagen dat mijn ren ondanks het dak toch niet waterdicht is. De hoek waarvan ik dacht dat die het meest beschut zou zijn door de muur van de schuur en de schutting is ook gewoon zeiknat.

Daarom nu de dog villa met de opening naar de muur gedraaid zodat hij droog blijft van binnen en de kap van de kattenbak op het toilet gedaan zodat die ook enigszins droog blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes hoor! En een enorm verschil qua schoonmaakwerk nu je overal zo bij kan. En het is natuurlijk superleuk om de konijnen om je heen te hebben lopen. 

Inderdaad handig om de ingang van het hok naar de schuur te zetten, dat scheelt ook tocht. Vanwege de hoogte van het dak regent de ren ondanks het dak eerder in. Dat is het enige(?) nadeel van een hoger dak. Maar er zal wel een deel droog blijven toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei mammafelina:

Ik merk nu met het slechte weer van de afgelopen dagen dat mijn ren ondanks het dak toch niet waterdicht is. De hoek waarvan ik dacht dat die het meest beschut zou zijn door de muur van de schuur en de schutting is ook gewoon zeiknat.

Daarom nu de dog villa met de opening naar de muur gedraaid zodat hij droog blijft van binnen en de kap van de kattenbak op het toilet gedaan zodat die ook enigszins droog blijft.

Oh dat is wel jammer!! Ligt het dan aan de schutting of aan het dak? Of liggen de platen van het dak net niet aansluitend genoeg? Bij elk vijsje dat bij ons in het dak is geboord, zit een soort kapje over zodat er zelfs langs daar geen water kan doorsijpelen. Heb een foto toegevoegd dan kan je het zien ... 

DED014D3-FAEB-4754-8D5D-2CF2C4E092FD.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Wauw wat een mooi verblijf 😍 jammer dat het hoekje minder beschut is dan je had gedacht.

Werd wel een beetje duizelig van je filmpje 🤪jee wat beweeg je snel als ik het net in me op probeer te nemen.

Hahaha dat filmpje is gemaakt door mijn over enthousiaste zoon 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Lienappelsien:

Netjes hoor! En een enorm verschil qua schoonmaakwerk nu je overal zo bij kan. En het is natuurlijk superleuk om de konijnen om je heen te hebben lopen. 

Inderdaad handig om de ingang van het hok naar de schuur te zetten, dat scheelt ook tocht. Vanwege de hoogte van het dak regent de ren ondanks het dak eerder in. Dat is het enige(?) nadeel van een hoger dak. Maar er zal wel een deel droog blijven toch? 

Tot nu toe niet echt eigenlijk. Mogelijk komt dat doordat het dak nog niet goed vast zit, mijn man gaat dat van het weekend doen als het dan droog is tenminste.

Maar goed, de konijnen kunnen als ze willen schuilen in de villa, die nu wel droog blijft en de wc bak blijft met de kap er op ook droog.

Hooi geef ik nu in de wc en in de villa en dat gaat tot nu toe prima.

Voor nu heb ik tegen de kopse kant van de ren een zeil gehangen om de regen wat tegen te houden, aan het eind van de zomer gaan we die kant dicht maken met hout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Nala85:

Oh dat is wel jammer!! Ligt het dan aan de schutting of aan het dak? Of liggen de platen van het dak net niet aansluitend genoeg? Bij elk vijsje dat bij ons in het dak is geboord, zit een soort kapje over zodat er zelfs langs daar geen water kan doorsijpelen. Heb een foto toegevoegd dan kan je het zien ... 

Wij hadden niet de goede bouten (vijsjes) om het dak mee vast te zetten, dus het zit nu alleen aan de buitenkant vast. Inmiddels zijn de goede spullen aangeschaft en gaat mijn man van het weekend het dak goed vast maken.

Zo op de foto lijkt het wel of jouw dak meer uitsteekt dan de mijne, dat scheelt misschien ook nog?

Sowieso is mijn dak hoger dan de schutting, dus daar tussendoor kan ook nog water komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei mammafelina:

Wij hadden niet de goede bouten (vijsjes) om het dak mee vast te zetten, dus het zit nu alleen aan de buitenkant vast. Inmiddels zijn de goede spullen aangeschaft en gaat mijn man van het weekend het dak goed vast maken.

Zo op de foto lijkt het wel of jouw dak meer uitsteekt dan de mijne, dat scheelt misschien ook nog?

Sowieso is mijn dak hoger dan de schutting, dus daar tussendoor kan ook nog water komen.

Ja ons dak steekt idd een stukje uit aan de ene kant zodat het water dat afloopt naar daar niet in de ren valt ... . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Nala85:

Ook al zo'n mooi en stevig verblijf! 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Mira11:

Gaaf verblijf hoor! Daar zijn Fluffy en Pip vast heel erg blij mee. Ze kunnen nu echt de hoogte in springen. 🙂

Julie kunnen er nu ook heel gemakkelijk bij. Echt heel erg mooi gemaakt!

We zijn er ook erg blij mee! 
Ik vind het echt super handig dat ik overal zo goed bij kan nu 😀

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat onze ren bij regen toch niet droog blijft heb ik van een deel van het oude hok een soort overkapping gemaakt voor de toiletbak. Eventueel kunnen ze daar ook eten. De zijkanten van de overkapping zijn dicht gemaakt met plexiglas.

Aan het einde van de zomer gaan we een deel van de ren definitief dichtmaken met Rabat delen.

EFEE3272-631E-4EC4-BAE1-542F21F6650C.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .