Ga naar inhoud

Knuffeltjes


hazelenties

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Mijn konijn zit nu binnen met de hevige kou. Dan knuffel ik haar soms. Maar elke keer als ik haar oppak begint ze heel hard te snuffelen en verstijfd ze. Ik denk dat dit tekenen van angst zijn maar als ze op mijn schoot zit is ze weer volledig ontspannen. Kan iemand mij toelichting geven hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen houden er niet van om opgepakt te worden, heel simpel haha! Het zijn prooidieren, en als je ze oppakt dan denken ze dat ze uit de lucht worden gegrepen waardoor ze dus inderdaad bijvoorbeeld verstijven. Met medicatie bijv toedienen ontkom je er niet aan om ze toch soms op te moeten pakken, maar om je liefde te tonen kan je veel beter bij ze zitten en ze aaien als ze dat willen. Als ze zelfstandig op je schoot komt is het ook geen probleem en kan je haar ook aaien als ze dat wilt, maar zelf oppakken en op je schoot zetten waarderen ze eigenlijk niet. 

 

Is je konijn normaal een buitenkonijn? Heb je haar nu naar binnengehaald voor de vriestemperaturen, of al vanaf eind de zomer naar binnen gehaald? Dit ivm de wintervacht, anders is het nu veel te warm voor haar binnen! En is je konijn alleen?

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn prooidieren en houden er niet van opgepakt te worden. Als ze op vier pootjes zitten voelen ze zich veiliger. Dus blijkbaar voelt je konijn zich wel veilig op jou schoot. Of veiliger. Het verschilt ook per konijn. Er zijn konijnen die totaal niet geaaid willen worden en er zijn konijnen die zelf op schoot springen voor knuffels. Dit heeft deels te maken met karakter maar ook met gewenning. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei hazelenties:

Aah bedankt. En nee konijn is niet alleen heeft een zusje. Ook hebben we haar binnengehaald vanwege de vrieskou. Dus bedankt!

 

Konijnen hebben het niet snel koud, ondanks de gekke temperaturen deze week. Ik heb zelf binnenkonijnen, dus ik weet ook niet waar de grens precies ligt wanneer je ze toch beter naar binnen kan doen als in een onverwarmde kamer of schuur. Dit heeft ook te maken met of er bijv medische redenen zijn. Ze heeft namelijk als het goed is een wintervacht gekregen als ze al hele tijd buiten heeft gestaan, dan is het nu binnen in huis met de verwarming aan veel te warm! Mogelijk kunnen @Evee @JokeC @JacB @Pablo&Lola meer over vertellen, zomaar een greep van Bunnybunchers die wel buitenkonijnen hebben 🙂

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei hazelenties:

Aah bedankt. En nee konijn is niet alleen heeft een zusje. Ook hebben we haar binnengehaald vanwege de vrieskou. Dus bedankt!

 

 

Zitten ze in de schuur/garage of echt binnen? Als ze echt binnen zitten moet je er wel rekening mee houden dat ze half mei pas weer naar buiten kunnen omdat ze nu ze binnen zijn hun wintervacht gaan verliezen. Ze hadden het in principe warm genoeg met hun winterjasje aan, maar als je ze na een tijdje binnen weer buiten zet hebben ze het echt te koud...

 

Hoe lang zijn ze al binnen?

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen qua kou echt wel wat hebben hoor, zelfs beter dan warmte, zolang ze maar genoeg beschutte plekjes hebben en een dikke laag stro. Natuurlijk moeten ze verder ook gezond zijn. Zwakkere en oudere konijntjes die moeite hebben met het aanmaken van een dikke wintervacht kan je vaak beter naar binnen halen, maar gewoon gezonde konijnen met een dikke winterjas kunnen prima in deze temperaturen buiten zijn. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .