Ga naar inhoud

Welk konijnenboek lees jij?

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Het valt ook niet mee om wat je altijd gedacht hebt dat goed was voor de konijnen nu heel anders blijkt te zijn, we hebben er bijna allemaal ook mee te maken gehad, maar sommige mensen hebben wel open gestaan voor deze heel logische veel betere waardiger verzorging van konijnen als huisdier. Konijnen voor de slacht hoefden ook niet heel gezond te leven, want het leven was toch te kort om last te krijgen van de "niet optimale" verzorging. 😞En als ze toch ziek werden dan was het einde verhaal. Iets eerder dan wanneer ze niet ziek waren geworden. Dat was nu eenmaal zo, men wist niet beter. Nu kán en moet men beter weten en de ellende is er nog steeds volop. 

Het lijkt me ook echt ingewikkeld om in de (intensieve) dierhouderij te zitten in deze tijd, want hoe praat je dat goed voor jezelf anders dan de dieren als "dingen in dienst van de mens" te zien en maar te herhalen dat je van je dieren houdt. Mini dwergkonijnen of veel te grote Vlamen en alles wat er tussen zit fokken alleen voor het geld? Nertsenfokkers houden ook van hun dieren, zeggen ze. Zoveel dat ze de dieren in onterende omstandigheden houden en de puppen een paar maanden na hun geboorte laten vergassen? Ik vind het moeilijk te rijmen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap dat ook niet. Laatst stond een man vol trots te vertellen dat de konijnen die hij fokte voor de slacht zo'n goed leven hadden. Ze konden in die omstandigheden echt niet gelukkig zijn. Dan moet je echt wel een bord voor je kop hebben!

Mijn opa en oma hadden een boerderij met slachtkuikens. Plofkippen. Dat was de natuur zo vonden zij. Dieren eten dieren en mensen eten dieren. 

Het gekke was dat ze erg goed voor hun hond waren en mijn oma elke dag standaard per ongeluk te veel kookte en de zwerfkatten te eten gaf. Ze stonden altijd al klaar onder het keukenraam. Het was belangrijk dat er goed voor gezorgd werd. Dat er tienduizenden kuikens (en na 6 weken waren dat kippen die naar de slacht gingen) op elkaar gepakt zaten zonder daglicht dat was niet anders. Er moest toch ook gegeten worden. 

Ach ze weten niet beter is er ook zo één. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .