Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Ik ben wel eens benieuwd welke konijnenboeken jullie in de kast hebben staan en/of welk konijnenboek jullie op dit moment lezen? Er worden regelmatig konijnenboeken tips gevraagd, maar ik vergeet dan vaak op te zoeken wat precies titels en auteurs zijn op dat moment, en later kom ik er ook niet zo aan toe. Ik dacht ik zal eens een topic openen waarin we samen tips kunnen verzamelen 😄 Dus welke boeken raden jullie aan? Welk boek lees je op dit moment? Of misschien wil juist wel een boek afraden, wat veel foute info bevat. Kom maar op met jullie tops en flops wat konijnenboeken betreft! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Wat mij betreft aanraders: -Wilde Konijnen van o.a M Drees vind ik een heel leerzaam boek. -High five met je konijn van Bernice Muntz staat bomvol goede info waar ik regelmatig nog het een en ander opzoek. - Een konijn erbij ook van Bernice Muntz, super fijn boek met info over koppelen maar er staat ook veel info in over konijnengedrag. - Jouw konijn verzorging, super handig als je een langharig konijn hebt. Minder interessante boeken vind ik: - Jouw Konijn jouw geluk. Is erg gericht op raskonijnen en dat het er mooi uitziet. Prachtig vormgegeven maar de info die erin staat vind ik voor die prijs echt te weinig. - Dwergkonijnen houden, staat veel foutieve info in. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Ik zou het boek high five met je konijn graag willen hebben, maar het is nergens meer verkrijgbaar. @Mira11is een konijn erbij alleen handig voor als je gaat koppelen of ook gewoon een fijn boek voor als je al een koppel hebt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Ik heb even wat boeken uit mijn boekenkast op de foto gezet, dat gaat makkelijker dan alle titels en auteurs over moeten typen haha. Het boek wilde konijnen heb ik ook staan, is zeker een leerzaam boekje. Van Bernice Muntz heb ik ook diverse boeken staan, maar ik vind dat er toch zo hier en daar wel dingen in staan waar ik mij niet in kan vinden, zeker in High five met je konijn. Maar als je wil trainen met je konijn staan er wel handige tips in. Het gelukkige konijn was de opvolger er van, en wel al beter. Een konijn erbij heb ik niet in de kast staan, volgens mij ook nog niet gelezen ook. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Als je interesse naar de medische kant uit gaat, ik vind dit hele fijne boeken om te lezen en om dingen in op te zoeken. volgens mij zijn er van deze boeken inmiddels wel ook nieuwere versies uitgebracht. En ze zijn niet zo goedkoop, dat moet ik ook toegeven 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Wil je meer weten over de alternatieve geneeswijzen, dan zijn dit ook handige boeken: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Gaat je interesse uit naar gedrag, dan heb ik bijvoorbeeld dit in de kast staan over dat onderwerp: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Dit is echt een super mooi boek, waar ik heel blij mee ben, over de familie van het konijn, pika's, haasachtigen enz. En verder staat dit nog in mijn kast, gewoon leuk om te lezen: Een heel handig gidsje over vers groenvoer geven aan konijnen. Ik heb ook een aantal op kinderen gerichte boekjes, en deze vind ik ook wel het noemen waard, daar zit bijvoorbeeld een planner in zodat je voor de konijnen komen al kan oefenen met wat er allemaal komt kijken bij de verzorging van huisdieren. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Leuk hoor al die boeken!! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Ik heb dit boek, uit 1988, dus geen aanrader 😂 er staat bv in dat konijnen niet binnen kunnen wonen, veel te warm! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Ik moet toegeven dat er in veel boeken wel dingetjes staan waar ik het niet volledig mee eens ben, of adviezen die inmiddels aangepast zijn naar de moderne standaard. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat zo een boek de waarde verliest, alleen dat je wel kritisch moet zijn in wat je leest. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 11 minuten geleden zei IreneM: Ik heb dit boek, uit 1988, dus geen aanrader 😂 er staat bv in dat konijnen niet binnen kunnen wonen, veel te warm! In die categorie heb ik er ook nog wel een paar staan haha. Eén heeft zelfs uitleg over het slachten & villen van konijnen 🙈 ik heb een paar jaar terug wel mijn boeken uitgezocht en een hoop van dat soort boekjes weggedaan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 9 minuten geleden zei mammafelina: Ik zou het boek high five met je konijn graag willen hebben, maar het is nergens meer verkrijgbaar. @Mira11is een konijn erbij alleen handig voor als je gaat koppelen of ook gewoon een fijn boek voor als je al een koppel hebt? Ik vind het ook de moeite waard als je al een koppel hebt. Het gaat natuurlijk voor het grootste deel over koppelen maar er komen veel aspecten daarbij kijken. Angst, agressie enz. Ook wordt er ingegaan op relatieproblemen tussen konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Leuk al die boeken! Bedankt voor het delen. Het wilde konijn, lijkt mij erg interssant, maar daar is wel lastig aan te komen zo te zien. Alleen tweedehands voor 21 euro bij bol. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 22 minuten geleden zei mammafelina: Ik zou het boek high five met je konijn graag willen hebben, maar het is nergens meer verkrijgbaar. @Mira11is een konijn erbij alleen handig voor als je gaat koppelen of ook gewoon een fijn boek voor als je al een koppel hebt? Ik vind high five niet zo heel goed meer, het is behoorlijk verouderd. Eigenlijk alleen het trainings gedeelte is nog wel interessant. Qua algemeen konijnenhouden is "het gelukkige konijn" daar de opvolger van. Bernice schreef dat boek als dierentrainer die net een konijn had. En hoewel ze alles netjes had uitgezocht, staan er echt veel verouderde adviezen in. Toen eigenlijk al een aantal punten waar ik echt moeite mee had, en inmiddels zijn we 10 jaar verder ofzo, dus is het er niet beter op geworden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 8 minuten geleden zei Evee: Ik moet toegeven dat er in veel boeken wel dingetjes staan waar ik het niet volledig mee eens ben, of adviezen die inmiddels aangepast zijn naar de moderne standaard. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat zo een boek de waarde verliest, alleen dat je wel kritisch moet zijn in wat je leest. Dat vind ik dus een groot nadeel als je (redelijk) onbekend bent met konijnen of wat dan ook en bij wilt leren: als er foute of bedenkelijke informatie gegeven wordt, ben je dan als groentje in staat om zin en onzin te onderscheiden? Als je ziet wat er op het forum voor misvattingen voorbij komen door echt goedbedoelende baasjes......maar hier kunnen andere leden nog proberen bij te sturen met informatie en uitleg, bij boeken is die mogelijkheid er niet. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 20 minuten geleden zei Evee: Gaat je interesse uit naar gedrag, dan heb ik bijvoorbeeld dit in de kast staan over dat onderwerp: Understanding your rabbits habits vind ik echt een fijn boek. De getekende plaatjes maken het heel beeldend. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Dat is waar, dat is voor beginners inderdaad een groot nadeel. Tja, het perfecte konijnenboek bestaat volgens mij niet in het Nederlands. Ik ben zelf ooit begonnen met het schrijven van een boek, maar door tijdgebrek ligt dat nog steeds stil. Misschien moet ik dat toch weer oppakken, en het niet al te gek maken qua aantal pagina's, gewoon een goed basisboek konijnenhouden, waar je dan elke 2 jaar ofzo een nieuwe versie van laat uitkomen, zodat je ook bij blijft met de adviezen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 1 minuut geleden zei Evee: Dat is waar, dat is voor beginners inderdaad een groot nadeel. Tja, het perfecte konijnenboek bestaat volgens mij niet in het Nederlands. Ik ben zelf ooit begonnen met het schrijven van een boek, maar door tijdgebrek ligt dat nog steeds stil. Misschien moet ik dat toch weer oppakken, en het niet al te gek maken qua aantal pagina's, gewoon een goed basisboek konijnenhouden, waar je dan elke 2 jaar ofzo een nieuwe versie van laat uitkomen, zodat je ook bij blijft met de adviezen. Ik wou het net zeggen: waarom schrijf jij geen boek? Meeste info halen we nu ook van je site en deel je via het forum. Maar kan me voorstellen dat je hier al druk mee bent. Dit was toch ook je vakantie? 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 9 minuten geleden zei BaasjevanBrownie: Leuk al die boeken! Bedankt voor het delen. Het wilde konijn, lijkt mij erg interssant, maar daar is wel lastig aan te komen zo te zien. Alleen tweedehands voor 21 euro bij bol. Bij wat kleinere webwinkels kom ik ze nog weleens tegen. Op Bunnyflop.nl is er nog 1 nieuw exemplaar te koop voor €22.99. Daar heb ik het ook gekocht. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Vakantie ?! Daar ben ik heel slecht in. haha ik heb morgen echt echt een vrije dag, dan ben ik jarig en heeft mijn man ook een vrije dag genomen. Verder verzend ik niet, maar heb ik echt even tijd nodig voor dingen die zijn blijven liggen, dus ik werk wel, maar even niet in een ijskoude loods inpakken. Een werkvakantie dus, maar lekker even vanuit de warme woonkamer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 In het kader van konijnenboeken voor kinderen, deze heb ik in de kinderboekenkast. Beetje een simpel verhaaltje, maar ik vind de platen zo mooi! 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Ik heb high five met je konijn volgens mij nog ergens liggen, ik weet momenteel even niet waar maar als er hier nog iemand is die 'm wil overnemen kan dat. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 3 minuten geleden zei Mira11: Bij wat kleinere webwinkels kom ik ze nog weleens tegen. Op Bunnyflop.nl is er nog 1 nieuw exemplaar te koop voor €22.99. Daar heb ik het ook gekocht. Nog wel prijzig, is het een dik boek? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 10 februari 2021 Delen Geplaatst: 10 februari 2021 Lang leve(n) konijnen van Ilse Pos vind ik ook een fijn boek. Wel beknopt maar ik zoek daar nog weleens het een en ander op over ziekten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten