Ga naar inhoud

doneren maar aan wie?

Aanbevolen berichten

Hi allemaal ! 

ik zat te denken om mijn zelf gebakken koekjes te doneren en andere konijnen spulletjes waar mijn nijntjes niet meer naar omkijken, maar ik zou dat dan graag aan de opvangen doneren die niet zoveel ondersteuning hebben en het zelf uit eigen zak allemaal doen, weten jullie erzo een paar ? Ik kon het slecht vinden op het internet namelijk 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het verschilt per opvang waar ze behoefte aan hebben. Het best kun je in je omgeving bij de opvangen navragen wat ze nodig hebben. 

Soms denk je ze ergens blij mee te kunnen maken, maar is het iets waar ze geen gebrek aan hebben en wat voor hun alleen maar onhandig is / in de weg staat / waar ze dan zelf weer werk aan hebben om het te verkopen of naar stort te brengen. Zo zijn opvangen vaak blij met hele praktische dingen waar je misschien niet zo snel aan denkt, zoals handdoeken, theedoeken, wasmiddelen en schoonmaakmiddelen, maar hebben ze bijvoorbeeld te kleine konijnenkooitjes genoeg staan. Het best kun je dus eens kijken welke opvangen er zijn in de buurt, en eens vragen waar ze behoefte aan hebben. Soms staat het ook op de website vermeld. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, bij de opvang waar Ukkie vandaan is waren ze ook erg blij met oude handdoeken en dekbedovertrekken, dat had ik ook niet verwacht, maar gebruiken ze in de binnenrennen. En idd wasmiddel om alles te wassen. Ik heb daar ook voer gedoneerd. 

Behalve de lijst aan opvangen die hier op bb staat, zou ik er ook geen weten.

Wel lief dat je ze spulletjes wilt geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weken later...

Ik heb recentelijk nog een pakketje aan LTC gestuurd (LTC Opvangkonijnen in Vledder). Een geweldige opvang die zich vooral richt op zieke en kansloze nijnen. In een opvang is vaak geen geld voor speelgoed of allerlei luxe knabbels, dus meestal zijn ze er heel blij mee. Mits het gezond en veilig is natuurlijk. Ik kan je LTC van harte aanbevelen!   

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .