Ga naar inhoud

Help! Mijn konijnen hebben een half pak tompoezen leeg gegeten


Laura8312

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal!

 

Mijn vriend is vandaag jarig en daar hadden we soesjes en tompoezen voor gekocht. Deze hadden we gisteren buiten gezet aangezien het vannacht -8 graden is geweest en de diepvries dus niet nodig is.

 

Nou dacht ik dat ik de doosjes zo had neer gezet dat mijn konijnen er niet bij konden. Niets is minder waar natuurlijk...

 

Ze zitten in een ruime ren en een nog ruimer hok op ons balkon. Ik had ze ook in de ren gelaten zodat ze zelf hun plekje konden kiezen waar ze konden slapen ivm de kou. Normaal gesproken doe ik ze gewoon 's nachts in het hok, maar nu dacht ik dat het toch slimmer was om ze wat meer ruimte te geven ivm de kou.

 

Nou zijn ze dus toch bij de tompoezen gekomen (gelukkig de soesjes laten liggen!). Ze hebben ruim de helft van het doosje tompoezen leeg gegeten toen ik vanochtend wakker werd.

Het zijn nog jonge konijntjes, ruim een half jaar oud. Toen ik vanochtend bij het hok kwam, lagen ze allebei helemaal onderuit in een foodcoma (zo gezegd). Ze bleven in eerste instantie ook liggen toen ik het hok open deed en er wat ging rommelen. Dit doen ze normaal niet.

Daarna begonnen ze wel actiever te worden gelukkig, maar ondertussen zijn ze niet meer te stoppen. Ze springen overal op, onder en doorheen!

 

Normaal gesproken zijn ze redelijk rustig. Ze houden van avontuur, maar zijn redelijk afwachtend altijd. Nu totaal niet...

Ik maak me nogal veel zorgen en ben eigenlijk bang dat ze vandaag nog ergens dood neervallen. Maar dat hoop ik absoluut niet natuurlijk!!

 

Heeft er iemand tips voor wat ik kan doen? Of iemand ervaring? Of gewoon geruststelling?

 

Dank jullie wel alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens met @pakyakker. Zorg ervoor dat ze vandaag genoeg hooi eten. Ik zou even geen groentes of brokken geven (tenzij ze geen hooi willen eten). Hou goed in de gaten of ze keutelen en hoe de keutels eruitzien en ook of ze actief/levendig blijven. Ik verwacht dat ze flinke diarree zullen kijgen, dan moet je ook echt zorgen dat ze goed blijven drinken en niet uitdrogen. Maar ook even de dierenarts bellen, al is het maar voor overleg.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze reageerde vooral verbaasd! Begrijpelijk!

Maar ze zeiden eigenlijk vooral goed in de gaten houden, want ze konden nu niet zo heel erg veel doen.

Vooral hooi laten eten en goed laten drinken.

Dus eigenlijk precies wat jullie allemaal zeiden.

 

Ik had inderdaad al gebeld, maar ivm de verjaardag nog niet gereageerd 😌

 

Buddy en Teddy gedragen zich wel ietsjes anders dan normaal, maar wat verwacht je...

En ze hebben totaal geen zin in eten, want absoluut niks voor hun is.

Ik heb ze daarom wat kruiden en johannesbrood gegeven. Dat hebben ze wel gegeten gelukkig.

 

Ik check ze nu ieder 1 á 2 uur. Meer kan ik nu toch niet doen.

 

Bedankt voor al jullie reacties!!

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .