Ga naar inhoud

Extra eten tijdens deze kou


mammafelina

Aanbevolen berichten

Op zich niet echt. In de natuur, zoals wilde konijnen, kunnen ze natuurlijk een stuk minder voedsel vinden. Hun lichaam heeft zich daarop aangepast en doen ook rustiger aan (vandaar dat ze zich ook niet voortplanten in de winter).

Zóveel extra energie verbruiken ze niet om zich warm te houden, ze hebben immers een goede wintervacht. Je hoeft ze dus echt niet meer voer te geven, behalve als je een ziek, zwak of misschien oud konijn hebt. Dan kan het inderdaad zijn dat ze niet zo'n goede weerstand en/of wintervacht hebben. Dan is het belangrijker dat je ze naar binnen haalt in plaats van meer voer geeft 🙂

aangepast door Bambi&Fendi
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef iets meer verantwoorde extras zoals hooikoekjes en gedroogde kruiden. Geen extra brokken dus.

 

Ook niet overdreven veel hoor, dan gaat het ten koste van het hooi dat ze eten. Dat was nu eigenlijk al. Normaal doe ik dat niet in de winter, ze hebben het ook niet echt nodig. 
Maar met dit koude weer ga je toch vaak naar ze toe, en als ik met lege handen aankom voel ik mij schuldig 😅 Ze hebben mij dus goed geconditioneerd, ik ben het personeel dat ze op hun wenken bedient 😂

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Evee:


Maar met dit koude weer ga je toch vaak naar ze toe, en als ik met lege handen aankom voel ik mij schuldig 😅 Ze hebben mij dus goed geconditioneerd, ik ben het personeel dat ze op hun wenken bedient 😂

Precies dit. Als ik zonder iets te geven wegga krijg ik toch een boze stamp en blik van Vlekje.😂

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .