Ga naar inhoud

Onze Teddy eet weinig hooi en wil liever niet aangeraakt worden


TeddyenKadetje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een account aangemaakt omdat ik een konijnenvraag heb.

 

Een half jaar geleden hebben wij 2 konijntjes gekocht uit het asiel, en we zijn er heel gek mee. Kadetje is een japanner ( ras ) en is heel amicaal en komt direct naar je toe, wil graag geaaid worden en wil heel graag likken, vooral in m'n gezicht. Teddy is ook heel vrolijk, maakt veel binkies in de tuin en rent graag rond.

 

Maar teddy is een stuk magerder en kleiner. En eet voor ons gevoel ook erg weinig. Hij wil eigenlijk alleen maar snoepjes, dus wij proberen al een half jaar lang om hem alleen maar hooi en wat biks te geven. Maar Teddy heeft lang haar en moet regelmatig gekamd worden, en wil nooit opgepakt of geaaid worden. Om ons konijn toch een beetje amicaler te maken geven we hem vaak gezonde snacks als een paar pijnboompitjes, pompoenpitjes of een stukje appel. Dat eet hij dan gelukkig wel uit mijn hand.

 

Gezonde groenten als boerenkool, venkel, wortel eet hij nauwelijks. Soms een beetje sla. Van de week had hij ook wat plakpoep. Ik vermoed dat hij door de vorige eigenaar alleen maar snoep is gevoerd, en veel binnen in een klein hokje heeft gezeten. Nu proberen we dat een beetje bij te draaien, maar misschien heeft hij een gebitsprobleem of iets anders waardoor hij niet goed ( genoeg ) eet.

 

Teddy is tussen de 2 en 3 jaar en een langharig Teddy-konijn. Ik heb al het één en ander opgezocht online, maar ik weet niet goed wat ik moet doen. We willen teddy natuurlijk graag wat amicaler maken; hij komt wel naar mij toe als ik een beetje brood of pitjes heb, maar anderzijds willen we ook niet dat hij ziek wordt omdat hij nauwelijks hooi eet.

 

Sorry voor het lange bericht, maar misschien is er iemand die een goede tip voor ons heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago zei TeddyenKadetje:

maar misschien heeft hij een gebitsprobleem of iets anders waardoor hij niet goed ( genoeg ) eet.

Dat zou wel eens heel goed kunnen. Ben je al met hem naar de dierenarts geweest? Dat lijkt me sowieso handig om te doen.

O, en veel verschillende groentes uitproberen kan ook werken. Mijn konijnen zijn ook kieskeurig, sommige dingen willen ze niets van weten, en andere groenten vinden ze heerlijk! Als je deze link aanklikt en naar onder scrolt kom je een hele lijst tegen met veilige groentes:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/groenten-fruit-kruiden-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Bambi&Fendi:

Dat zou wel eens heel goed kunnen. Ben je al met hem naar de dierenarts geweest? Dat lijkt me sowieso handig om te doen.

O, en veel verschillende groentes uitproberen kan ook werken. Mijn konijnen zijn ook kieskeurig, sommige dingen willen ze niets van weten, en andere groenten vinden ze heerlijk! Als je deze link aanklikt en naar onder scrolt kom je een hele lijst tegen met veilige groentes:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/groenten-fruit-kruiden-konijnen

Bedankt! Wat betreft die groentes ga ik het uitproberen, en anders na volgende week even mee naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .