Ga naar inhoud

Wat te doen bij je eerste puppy?

Annasbeestenbende
 Delen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei JacB:

Oké. 
Gewoon er langs lopen met hem. Aan de riem!! Hij mag snuffelen, maar alleen als hij én de andere dieren rustig zijn en hij mag NOOIT!! in het hok. Dat is het terrein van de andere dieren, niet van hem en dat moet hij direct vanaf dag 1 dat hij bij jou is weten. Is hij rustig? Dan beloon je hem met een brokje of door te aaien. 

Mijn pup gaat ‘s ochtends mee als ik naar de konijnen ga. Maar ze mag niet in de ren komen. Dat weet ze inmiddels (ze is nu 3,5 maand) dus ze gaat netjes voor het deurtje van de ren zitten. In het begin zat ze te blaffen, nu is ze stil. Als ik de ren uit kom krijgt ze een brokje voor het brave wachten. En dan samen weer naar binnen. Ik heb de konijnen niet ‘bijzonder’ gemaakt door er met haar veel aandacht aan te geven. Gewoon mijn routine gedaan en haar daarin meegenomen. Maar ik ben ervaren in het gebruik van mijn lichaamstaal naar de hond, ik communiceer daar ook veel mee. Omdat dit voor jou je eerste puppy is zou ik het doen zoals ik in het begin van m’n reactie geschreven heb. 

Heel erg bedankt, er komt ook bij ons ook een ervaren hondentrainer mee, die gaat ons hopelijk ook helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik ben vandaag bij Sammie geweest 😊 het ging heel goed en de moeder is heel lief! Sammie is het dikste van het stel! We hebben ze gewogen en Sammie vind het speeltje dat we hebben gekocht heel leuk! De eigenaaresse zei dat ik goed kon zien dat Sammie op de grond wilde. De eigenaresse heeft ook konijnen en kippen en we hebben veel tips gekregen voor de sosialisatie! Sammie is al krantzindelijk.

E9978E0E-2DAB-45B5-B6DC-BBCA5ECB1024.jpeg

0BD62BCD-BAE5-421A-859F-B346CF7A3F76.jpeg

90BDDEE8-A63A-4F99-9918-2F04B7B507BE.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nog best wel een aanvaardbaar neusje. Okee, liever een langer neusje, maar gezien het ras valt het nog wel mee. Waarmee ik dus het fokken van kortneuzen niet goedkeur, hé. Ik zou alvast, om de invloed van het korte neusje op te vangen, goed op het gewicht letten. Te zware honden lijden nog meer onder een korte neus. 

Veel plezier samen. 😊

• Bedankt 1
  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago zei mystique:

Ik vind het nog best wel een aanvaardbaar neusje. Okee, liever een langer neusje, maar gezien het ras valt het nog wel mee. Waarmee ik dus het fokken van kortneuzen niet goedkeur, hé. Ik zou alvast, om de invloed van het korte neusje op te vangen, goed op het gewicht letten. Te zware honden lijden nog meer onder een korte neus. 

Veel plezier samen. 😊

Bedankt, ik we houden het goed in de gaten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mystique sorry, maar ik ben het niet met je eens. Een ‘aanvaardbaar neusje’..? Ik weet niet waar jij een neus ziet op dat arme dier, maar ik zie ‘m niet hoor.... Ja, ze zullen er ongetwijfeld nóg korter zijn, maar dit kun je toch geen neus noemen..?! En over de nu al tranende ogen nog maar niet te spreken! Dat gaat alleen nog maar erger worden, met alle ellende (chronische oogontsteking, pijn etc) als gevolg. En wat denk je van de problemen die dat korte neusje gaan geven voor het gebit? Je mag echt wel in je handen knijpen als alle volwassen tanden goed door gaan komen daarin. Kans is groot dat dat niet gebeurt en dan zit je met de gebakken peren; tanden trekken, veel pijn etc. En de kosten zijn niet misselijk daarvan! Maar gut nee, laten we het maar vooral bagataliseren en zeggen dat het allemaal wel meevalt.... 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago zei JacB:

@mystique sorry, maar ik ben het niet met je eens. Een ‘aanvaardbaar neusje’..? Ik weet niet waar jij een neus ziet op dat arme dier, maar ik zie ‘m niet hoor.... Ja, ze zullen er ongetwijfeld nóg korter zijn, maar dit kun je toch geen neus noemen..?! En over de nu al tranende ogen nog maar niet te spreken! Dat gaat alleen nog maar erger worden, met alle ellende (chronische oogontsteking, pijn etc) als gevolg. En wat denk je van de problemen die dat korte neusje gaan geven voor het gebit? Je mag echt wel in je handen knijpen als alle volwassen tanden goed door gaan komen daarin. Kans is groot dat dat niet gebeurt en dan zit je met de gebakken peren; tanden trekken, veel pijn etc. En de kosten zijn niet misselijk daarvan! Maar gut nee, laten we het maar vooral bagataliseren en zeggen dat het allemaal wel meevalt.... 🙄

Laten we deze puppies dan meteen doodmeppen, als hen dan toch zo'n vreselijk leven te wachten staat? 🙄 Want ze zijn er nu eenmaal en of TS er nu eentje van neemt of niet, ze blijven er zijn. 

IK vind dat inderdaad een aanvaardbaar neusje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvaardbaar neusje of niet. Je hebt je punt duidelijk gemaakt @JacB en ook al ben ik het met je eens dat het verboden zou moeten worden nog met dit soort honden te fokken. Helaas zijn er weinig gezonde rassen, labradors hebben ook veel zeer ernstige afwijkingen. We kunnen nu niks meer veranderen voor dit specifieke geval, dus laten we @Annasbeestenbende  niet kompleet de grond in boren en alleen maar negatieve opmerkingen maken. Geloof dat ze meer opbouwende adviezen kan gebruiken. Zoals de opmerking over let op t gewicht, te zware hondjes zijn echt veel benauwder. En dus ook goed op conditie. Probeer vanaf puppy de conditie zo hoog mogelijk te krijgen. Let hierbij wel op dat een puppy ook veel moet slapen en niet te lang mag lopen. Hou in het begin 1 minuut per week aan. Dus met 10 weken 10 minuten lopen per keer maximaal.

aangepast door MichelleloveElmo
  • Bedankt 1
  • Mee eens! 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
2 hours ago zei Lienappelsien:

Leuk dat hij thuis is. Wat zal je blij zijn!

Het zal wel flink wennen voor hem zijn zonder zijn broertjes en zusjes. 

Gaan jullie ook een puppycursus met hem doen?

Ja, er is al iemand geweest  voor de puppy cursus 😊 hij was alleen nog met zijn moeder en zusje dus het viel wel mee! De nacht ging perfect! Ik heb heerlijk geslapen en Sammie ook!!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag hebben we moeten besluiten om Sammieterug te laten gaan naar zijn moeder en zus omdat het echt niet meer ging. Het komt er op neer dat mijn vader en ik moeten vechten voor elke ademhaling en we ontzettend veel last hebben van onze longen. Dat is heel vreemd want elke keer als we gingen kijken hadden we nergens last van! Ik wil jullie vragen om niet te negatief te zijn want we hebben echt lang nagedacht en het kon zo niet langer. Het is ook niet eerlijk voor Sammie om hem in de schuur te doen ofzo. Ik heb de hele dag al gehuild dus ik heb even geen ruimte voor erg negatieve reacties. Ik mis hem nu al.

6793C2F3-BEBB-422A-BE8A-B0FA33EE312D.jpeg

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .