Ga naar inhoud

Konijn eet niet, keutelt niet, beweegt nauwelijks


FritzyFilip

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn Filip zit sinds gisteravond alsmaar stil in een hoekje van het hok, eet niks, keutelt niet en beweegt eigenlijk nauwelijks. Hij drinkt nog wel, maar als hij dat doet, meteen heel veel. We zijn vandaag al met hem naar de dierenarts geweest, maar die kon niks vinden. Alles leek goed met hem te zijn. Filip heeft een pijnstiller gekregen, en we hebben voedsel meegekregen dat hij via een spuit moet binnenkrijgen.

Wij hebben twee konijnen, en na het bezoek aan de dierenarts hebben we Filip in een apart hokje gezet, zodat we in de gaten kunnen houden of hij eet en keutelt. Heeft iemand misschien nog tips, of een idee van wat er met hem aan de hand kan zijn? Zo lusteloos als hij nu is, is Filip nog nooit geweest; normaal springt en rent hij 's ochtends altijd in het rond.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach jee, wat sneu! Dit klinkt idd echt niet goed. Het klinkt als een behoorlijke gasbuik of verstopping. Zoals Evee ook vraagt ben ik benieuwd of jouw dierenarts konijnkundig is. Mogelijk heb je ook darmstimulans nodig en infuus, maar dat ligt er echt aan wat er aan de hand is. Als er geen oorzaak te vinden was zou ik toch nog een andere, konijnkundige dierenarts bellen. In welke regio woon je? Zorg ook dat je konijn warm blijft, ze raken snel onderkoeld en dan willen ze sowieso niet gaan eten. Heb je een snugglesafe?

Hier gaat wortelloof, peterselie of basilicum (alles vers) er soms nog in als ze zich niet lekker voelen.

Nogmaals, misschien een goed idee om nog een andere dierenarts te raadplegen, want dit klinkt niet goed en is echt spoed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .