Ga naar inhoud

jonge konijnen in de kou

Girlpower

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Sinds kort hebben wij onze eerste konijnen, zaterdag zijn ze 10 weken oud het zijn Lotharingers en zijn in een schuur geboren. Ze zitten dus al 10 weken buiten (schuur) en nu zitten ze bij ons ook tijdelijk nog in de schuur. Maar nou verwachten ze dat het heel koud gaat worden (-12) en ik las dat jonge konijnen nog geen wintervacht hebben. Nu weet ik dat je ze niet zomaar binnen moet halen, is ook niet de bedoeling maar zouden we ze op een andere manier iets warmer kunnen houden, warmte lamp? Veel stro natuurlijk sowieso maar is alleen stro genoeg voor jonge konijnen?

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Girlpower:

en ik las dat jonge konijnen nog geen wintervacht hebben.

Dat klopt, tot ongeveer 4 maanden hebben konijnen nog geen wintervacht. Als je ze in een schuur buiten de tocht en kou hebt staan dan is het al een stuk beter. En veel stro natuurlijk ook, maar dat deed je al.

Ik geen ervaring met warmtelampen, weet niet of dat ook zomaar kan worden gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonge konijnen die buiten geboren worden maken gewoon gelijk een wintervacht aan hoor. Plus in een schuur zitten ze aardig beschermd van de weerselementen. Normale winter maatregelen nemen is gewoon genoeg. 

Een warmte lamp zou ik niet gebruiken, dat is te veel temperatuur verschil en daardoor juist slecht voor de weerstand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei JokeC:

Onder de grond in het nest zitten ze dan toch lekker tegen elkaar aan beschermd tegen nattigheid en kou?

Klopt, dat is inderdaad de eerste weken, maar vanaf het moment dat ze buiten de wereld gaan verkennen hebben ze dan ook gewoon hun winterjas al aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .