Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Een vriendin van mij heeft een groepje konijnen waarbij een rammetje verstoten is. Ze wilt hem niet naar een opvang afstaan en raakt hem ook niet kwijt op marktplaats. En ze heeft ook de ruimte/ geld niet voor een extra koppeltje konijnen.

Omdat ik het heel sneu vind dat het beestje nu al 4 maanden alleen in een hok zit hoop ik dat er hier iemand is die nog op zoek is naar een rammetje. Ik heb hier wat foto’s van hem. Hij is van april 2020 en net een maatje groter als een dwergkonijn, net wat meer dan een kilo. Zijn vader was een kleurdwerg, moeder een Hollander volgens mij (ze heeft foto’s van de ouders). 

Hij is ingeënt, maar niet gecastreerd, is volledig zwart en ze omschrijft hem als actief en speels. 

Ze woont in Rotterdam. Hopelijk kan iemand hem een maatje en wat meer ruimte geven, zodat hij weer gelukkig is!

C4193EBA-BD29-40DE-9983-F7B14C3A2F5E.jpeg

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
8 minuten geleden zei Dollie:

Als hij niet gecastreerd is is het geen wonder dat hij niet in de groep ging, waarom probeert ze dat niet eerst?

Er zit ook al een rammetje in de groep, dus betwijfel het überhaupt. En er was zelfs nog een rammetje, Brownie, die heb ik van haar overgenomen, laten castreren en aan een maatje uit de opvang geholpen. Ze had de twee broertjes er als kleintjes gewoon bijgezet..

Ik heb haar al van eentje afgeholpen, maar vind het ook zo sneu voor die andere die nu al zolang alleen is. 

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Er zit ook al een rammetje in de groep, dus betwijfel het überhaupt. En er was zelfs nog een rammetje, Brownie, die heb ik van haar overgenomen, laten castreren en aan een maatje uit de opvang geholpen. Ze had de twee broertjes er als kleintjes gewoon bijgezet..

Ik heb haar al van eentje afgeholpen, maar vind het ook zo sneu voor die andere die nu al zolang alleen is. 

Twee rammen kunnen echt prima samen in een groep (ik heb zelf zes rammen en twee voedsters samen...) maar castratie is echt essentieel, anders is het geen wonder dat het fout gaat. Natuurlijk is het ook belangrijk dat de karakters matchen, maar daar kun je niks over zeggen zolang ze niet gecastreerd izjn.

aangepast door Dollie
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Dollie:

Twee rammen kunnen echt prima samen in een groep (ik heb zelf zes rammen en twee voedsters samen...) maar castratie is echt essentieel, anders is het geen wonder dat het fout gaat. Natuurlijk is het ook belangrijk dat de karakters matchen, maar daar kun je niks over zeggen zolang ze niet gecastreerd izjn.

Ze wilt ze niet laten castreren, haar eigen ram is ook niet gecastreerd, zit nu nog met maar 1 voedster blijkbaar en ze wilt graag jongen 🤦‍♀️ Dan moet ze daar straks ook weer vanaf zien te komen..... 🤦‍♀️ Maar daar weet ze al adresjes voor, want dat zijn Franse hangoren zegt ze. Pfff

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pffff wat een eigenwijsheid van je vriendin... Onnadenkend kan ik het niet noemen, want ik neem aan dat jij haar ook al hebt uitgelegd dat ze straks met tientallen konijnen zit. 

Lief dat je nu voor Blacky een fijn huis helpt te zoeken. Hopelijk lukt dat.

Maar helaas zullen er binnen een paar weken ook voor tientallen konijnen een fijn thuis gezocht moeten worden. Dat dat voor ‘Franse Hangoren’ wel gaat lukken is natuurlijk nonsens. 

Op een gegeven moment zal ze toch in moeten grijpen, want anders heeft ze van elke voedster elke maand een nest (en 1 nest kan zomaar uit 10 jongen bestaan). En als die jongen dan ook weer jongen krijgen gaat het nóg harder. Wat een ellende gaat dit worden, en de konijnen zijn de dupe. 

Rammen laten castreren. Dat voorkomt zóveel leed. Maar ik vrees dat de konijnen uiteindelijk ik minihokjes eindigen, of nog anders...

Wil je het haar nog eens proberen uit te leggen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dit nu iets voor de dierenbescherming of is het daar "niet erg genoeg" voor? Blacky ziet er niet slecht uit op de foto, maar ja. Als ik jullie weerberichten lees dan zit hij dus aankomend weekend en week in zijn eentje in een slecht schuilplaatsje bij dikke vorst en sneeuwval? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
45 minuten geleden zei Lienappelsien:

Pffff wat een eigenwijsheid van je vriendin... Onnadenkend kan ik het niet noemen, want ik neem aan dat jij haar ook al hebt uitgelegd dat ze straks met tientallen konijnen zit. 

Lief dat je nu voor Blacky een fijn huis helpt te zoeken. Hopelijk lukt dat.

Maar helaas zullen er binnen een paar weken ook voor tientallen konijnen een fijn thuis gezocht moeten worden. Dat dat voor ‘Franse Hangoren’ wel gaat lukken is natuurlijk nonsens. 

Op een gegeven moment zal ze toch in moeten grijpen, want anders heeft ze van elke voedster elke maand een nest (en 1 nest kan zomaar uit 10 jongen bestaan). En als die jongen dan ook weer jongen krijgen gaat het nóg harder. Wat een ellende gaat dit worden, en de konijnen zijn de dupe. 

Rammen laten castreren. Dat voorkomt zóveel leed. Maar ik vrees dat de konijnen uiteindelijk ik minihokjes eindigen, of nog anders...

Wil je het haar nog eens proberen uit te leggen?

Dat heb ik al geprobeerd, ze gaat hem na 1 nest laten castreren zegt ze. Ik heb mijn mening daarover al gegeven. Kan helaas iemand niet dwingen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
49 minuten geleden zei JokeC:

Is dit nu iets voor de dierenbescherming of is het daar "niet erg genoeg" voor? Blacky ziet er niet slecht uit op de foto, maar ja. Als ik jullie weerberichten lees dan zit hij dus aankomend weekend en week in zijn eentje in een slecht schuilplaatsje bij dikke vorst en sneeuwval? 

Ze zorgt wel goed voor d’r konijnen, afgezien dat wij onze mening hebben over het fokken en een maatje voor het konijntje. “Hok” is wel wind en waterdicht en ze attendeerde mij zelf op de vorst dat ik extra stro in de hokken moest doen, dus daar zorgt ze wel voor. Haar vaste konijnen hebben de hele tuin ter beschikking incl. moestuin en schuur waar ze via een tunnel zelf in en uit kunnen, dus die leven wel in konijnenparadijs. 

Ik ben het net als jullie eens dat fokken niet handig is, op z’n zachts gezegd en dat Blacky een maatje nodig heeft en een vast verblijf, maar dit is geen reden voor de dierenbescherming. 

Mijn doel hier is ook geen discussie creëeren, want we zijn het met elkaar eens, maar ik hoop via hier een goed baasje voor hem te vinden, zodat hij een beter leven krijgt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig maar dat hij wat dat betreft geen kou hoeft te lijden al zit hij in zijn eentje zonder warm maatje, dat is dan wel weer fijn. Gek dat ze dan heel goed voor de andere konijnen zorgt, tamelijk onverantwoord nestjes op de wereld zet en Blacky geen ander thuis geeft. Dat schuurt met elkaar. Nou ja, ik hoop van harte dat er een oplossing voor Blacky komt.

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 maand later...

Blacky is vandaag gecastreerd en krijgt een nieuw baasje en een vriendinnetje 😅 Heeft een tijd geduurd (hij is bijna 1), maar ik ben blij voor hem! 

Beetje jammer alleen dat ze nu een nieuw nest met albino Vlaamse reuzen of Franse hangoren (weet het niet precies) heeft. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Blacky is vandaag gecastreerd en krijgt een nieuw baasje en een vriendinnetje 😅 Heeft een tijd geduurd (hij is bijna 1), maar ik ben blij voor hem! 

Beetje jammer alleen dat ze nu een nieuw nest met albino Vlaamse reuzen of Franse hangoren (weet het niet precies) heeft. 

Wat fijn voor Blacky! 🎉

Zucht, dat is dan weer jammer. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 29-3-2021 at 19:07 zei BaasjevanBrownie:

Fijn voor Blacky!

Maar nu zijn er dus weer andere konijnen die straks weer ergens naar toe moeten en is het maar de vraag waar die dan terecht komen. Jammer...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 29-3-2021 at 19:07 zei BaasjevanBrownie:

Wat fijn voor Blacky! Je zou le eens piekfijn mogen uitleggen hie je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik zou de konijntjes van mijn nicht ook wel willen helpen. 😔

Nu nog adresjes voor de kleine konijntjes. En dan ook nog eens grote konijnen. Gaan die niet minder snel de deur uit?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Evee:

Ze zijn wel hip op het moment, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook goed terecht komen.

Precies dat wat ook haar reden om te fokken, dat ze babykonijntjes wilde en ze deze toch wel verkocht krijgt. De vraag is idd aan hoe ze terecht gaan komen. Plus het feit dat ze te groot doorgefokt worden en dan ook nog met rode ogen. Best bizar eigenlijk, als je dat met mensen zou doen, zou het onethisch zijn.

Ze weet hoe ik erover denk en heb de link van bunnybunch over fokken doorgestuurd naar haar. Meer dan dat kan ik ook niet doen.

Was wel heel blij te horen dat Blacky gecastreerd werd, een nieuw huisje (waar hij los in de tuin mag) en een vriendinnetje krijgt. Geen leven alleen in een klein hokje meer iig 😀

Link naar bericht
Delen op andere sites
52 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Bizar eigenlijk dat een bepaald ras dier hip kan zijn of in de mode.

Tja, zo gek vind ik 't niet, mensen zijn ook groepsdieren en doen elkaar maar al te graag na en dan krijg je dus mode en trends.. Maar ik denk wel dat we als mens daarbij de diergezondheid niet in gevaar mogen brengen.. 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .