Ga naar inhoud

hoeveel gram voer?


bibi&bobo

Aanbevolen berichten

hoi

 

Ik geef konijnenkorrel van de welkoop. https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huisdieren/konijn-knaagdier/voer/welkoop-konijnenkorrel-5kg_1189758

Ik heb altijd 20 gram per konijn gegeven maar ik kom er net achter dat er staat dat je voor een konijn onder de 1,5 kilo 50 tot 80 gram mag geven... ?! 

Moet ik nu meer gaan geven of is 20 gram wel gewoon goed?? 

Ze zijn 1,1 en 1,4 kg. 

Screenshot 2021-02-03 at 23.27.05.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ander voer kopen. Hier zit dierlijk vet in. Een konijn is geen carnivoor, dus ik vind dat echt geen fijn idee. En er zit zout in, dat is ook nergens voor nodig.

 

Afgezien daarvan lijkt 50 tot 80 gram me erg veel. De fabrikant geeft altijd een te hoge portie op. Volgens mij is voor dit soort voer een goede maatstaf 20 gram per kilo konijnen, dus voor jou konijnen 50 gram totaal per dag. Als je beter voer geeft, kun je vaak volstaan met 10 tot 15 gram per kilo konijn.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, er hoort geen varkensvet in konijnenvoer thuis, dat is echt niet goed voor planteneters. En in de konijnenkorrel extra van de Welkoop zit anti-coccodiose middel wat al helemaal slecht is om standaard aan je konijn te geven. Echt opletten wat je bij de Welkoop koopt, het is erg jammer dat ze aan zulke ongezonde toevoegingen doen.

En idd de verpakking klopt niet, 20 gram per kilo konijn is prima. Fabrikanten willen altijd dat je meer voert zodat je sneller voer bij gaat kopen. 

Zijn je konijnen al wel volgroeid? Je moet ze voeren naar hun uiteindelijke gewicht. Op je foto zien ze er niet uit als dwergjes, dus wellicht worden ze nog groter?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei BaasjevanBrownie:

Mee eens, er hoort geen varkensvet in konijnenvoer thuis, dat is echt niet goed voor planteneters. En in de konijnenkorrel extra van de Welkoop zit anti-coccodiose middel wat al helemaal slecht is om standaard aan je konijn te geven. Echt opletten wat je bij de Welkoop koopt, het is erg jammer dat ze aan zulke ongezonde toevoegingen doen.

En idd de verpakking klopt niet, 20 gram per kilo konijn is prima. Fabrikanten willen altijd dat je meer voert zodat je sneller voer bij gaat kopen. 

Zijn je konijnen al wel volgroeid? Je moet ze voeren naar hun uiteindelijke gewicht. Op je foto zien ze er niet uit als dwergjes, dus wellicht worden ze nog groter?

 

ze zijn 7 maanden en 1,1 kg en 1,4 kg. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei bibi&bobo:

1,3 en 1,6 bedoel ik

Met 7 maanden zullen ze wel een eindje volgroeid zijn, al kunnen ze nog wel verder groeien tot een jaar. Ik zou ze voor de zekerheid iets meer geven dan voor wat ze nu wegen. Als ze nu samen op 3 kilo zitten kom je uit op 60 gram brok, je kunt ook 70 doen voor als ze +- 3,5 kilo gaan wegen samen. 

Het is ook een beetje afhankelijk van hoe goed hooi ze nog eten bij de hoeveelheid brok. Als ze slecht hooi eten is de regel dat je minder brok moet geven. Je kunt met wegen dan natuurlijk wel in de gaten houden of ze niet afvallen. Ik stoei daar op het moment ook mee, eten erg slecht hooi bij de hoeveelheid brok die ik ze nu geef 😕 Is een beetje passen en meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .