Ga naar inhoud

Plassen op de bank


AnneEleo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik heb een rammetje van 10 maand oud. Hij is zinnelijk en plast/poept netjes op z’n toilet. Ook gebeurt er niks als ik met hem op de bank zit. Maar als m’n vriend na werk op de bank gaat zitten plast hij vaak bij of op hem en we weten niet waar het door komt. Misschien het territorium? Hij mag nu ook niet meer op de bank als m’n vriend thuis is, maar hij blijft maar op de bank springen. 

Wie weet waar dit door kan komen en wat we er mogelijk aan kunnen doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad territorium gedrag. Mijn gok is dat hij jou en de bank ziet als deel van zijn territorium. als je vriend dan thuis komt van werk met allemaal andere geuren, dan is dat voor je ram een reden om even duidelijk te moeten maken dat dit zijn territorium is.

Castratie kan het ergste hormonale territoriumgedrag verminderen, en is sowieso nodig voor je konijn een maatje kan krijgen. Konijnen zijn groepsdieren en kunnen niet alleen gehouden worden. Je rammetje is intussen al een paar maanden oud genoeg voor castratie en om gekoppeld te worden, dus ik zou dit snel regelen, dan kan hij ook sneller met een maatje samen zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .