Ga naar inhoud

Waterbak of drinkfles

Waterbak of drinkfles  

31 leden hebben gestemd

1. 1. Wat gebruik jij voor je konijn(en)

• Waterbak
      24
    • Drinkfles
      5
    • Allebei
      4

Aanbevolen berichten

23 hours ago zei Annasbeestenbende:

Ik ben van plan om dit te bestellen, weet iemand of dit handig is?

Welkoop Beeztees Eet- en drinkautomaat - 33,5X20X27 - Antraciet - 

8712695128564_1.jpg

Ik heb ook zoiets voor Winny, ik vind het fantastisch! Nooit teveel water in 1x en het blijft goed schoon. Het staat ook een stuk stabieler dan andere soort drinkbakjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago zei BaasjevanBrownie:

Laat maar weten hoe het bevalt. Hoe werkt zo’n ding eigenlijk? Hoe kan het dat niet al dat water eruit loopt? 

Omdat de bovenkant dicht zit, het water houdt als het ware zichzelf tegen. Pas als er water uit gaat (met drinken) kan er weer wat water in het bakje, het werkt hetzelfde als een kippen drinkton.

Ik vond het wel een heel gedoe om de deksel erop te krijgen, maar daarna zag ik dat er gewoon pijltjes op staan 🤦🏼‍♀️😅 het is wel heel handig dat het water in de bovenkant niet vies wordt, en schoonmaken is ook niet moeilijk. Ik heb die van 1,5 liter (de kleine) want die andere was wel heel groot! Daar kon ook maar een klein laagje water in.(maarja het is ook gemaakt voor honden en katten)  ik heb nu de variant voor katten 

Op 15-2-2021 at 18:24 zei Annasbeestenbende:

8712695128564_1.jpg

deze is voor honden, daar kan je wel makkelijk het deksel op doen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15-2-2021 at 18:24 zei Annasbeestenbende:

Ik verkoop in de webwinkel van moderna van dit soort watersilo's:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/moderna-watersilo-1-5l-grijs.html

Ik vind het wel lastig om te zeggen of dat hetzelfde idee is, want dat is geen automaat? Ik vind dat een beetje een rare benaming als het om hetzelfde product gaat. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Evee:

Ik verkoop in de webwinkel van moderna van dit soort watersilo's:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/moderna-watersilo-1-5l-grijs.html

Ik vind het wel lastig om te zeggen of dat hetzelfde idee is, want dat is geen automaat? Ik vind dat een beetje een rare benaming als het om hetzelfde product gaat. 

Het enige verschil tussen die uit de webshop en die van welkoop is de deksel bovenop. Ik heb die van welkoop ook en vindt hem niet echt handig. Heb hem alleen afgelopen zomer gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet wel goed opletten dat het deksel stevig vast zit, anders krijg je al het water over je heen! Dus even goed langs de randjes aandrukken, maar dan zit het ook echt goed vast. Je hoeft het er ook niet dagelijks af te halen om volledig schoon te maken.

Ik geef zelf de voorkeur aan grote waterbakken voor honden, van die stevige keramieken. Die kunnen ook in de vaatwasser, kan ook voldoende water in, geeft genoeg ruimte om tegelijk te drinken en zijn ook makkelijk schoon te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7-2-2021 at 20:57 zei Miekmoek:

Na aanleiding van dit topic afgelopen week ook een grote stenen drinkbak gekocht. Ze hadden namelijk alleen een drinkfles. Ik blijf steevast het water verschonen van de drinkbak, maar ze drinken er niet echt van. Ze zijn blijkbaar al teveel gewend aan hun fles. Denken jullie dat ze langer dan een een paar dagen nodig om te wennen? En als ze er niet uit drinken, toch maar weghalen? 

Ik heb zelf de drinkbeker weggehaald en de bakjes ervoor in de plaats gezet. Dit is heel erg hard dus daarom moet je er echt voor zorgen dat ze gaan drinken. Bij mij duurde het 2 dagen dus heb ik ondertussen wel de drinkbeker opgehangen zo dat ze toch drinken kregen maar dit moet je niet te snel doen anders gaan ze denken:"de drinkbeker komt toch wel " en dat wil je natuurlijk niet. Nu drinken ze bij mij lekker uit de bakjes. (Ze kregen ook groenvoer waar iets meer vocht in zit zodat ze toch genoeg binnen kregen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen wij Fluffy net hadden kreeg hij water uit zo’n standaard drink fles, alleen hij dronk zo ongelukkig uit dat ding, met z’n koppie helemaal schuin en hij zat minuten aan dat ding te lurken maar kreeg er bijna niets uit. Toen heb ik hem overgezet op een drinkbak en dat ging gelijk veel beter. Toen Pip erbij kwam is zij ook gewoon gelijk uit de bak gaan drinken.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 16-2-2021 at 18:15 zei Ripley:

Ik heb ook zoiets voor Winny, ik vind het fantastisch! Nooit teveel water in 1x en het blijft goed schoon. Het staat ook een stuk stabieler dan andere soort drinkbakjes.

Het water in het bakje wordt toch nog steeds smerig?

Ik moet 2x per dag het water in mijn bakje vervangen omdat er altijd wel wat hooisprietjes of bodembedekking in ligt. Dat los je vlgs mij niet op met dit apparaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb heel lang beide gehad, vooral bij de konijnen die in de zand-ren woonden. Als er dan één fanatiek ging graven in de buurt van de waterbak, dan was het een modderbad, en dan hadden ze dus ook nog twee flessen hangen als alternatief 😉 Maar nu mijn rennen gewoon betegeld zijn geef ik toch echt de voorkeur aan waterbakken. Af en toe vliegt er wel eens wat hooi, een beestje of een keutel in, maar als je 2-4x per dag bij de konijnen komt, dan vervang je dat toch wel indien nodig. En het 'afvalwater" gaat naar de plantjes, dus ook geen verspilling. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Marcovka:

Het water in het bakje wordt toch nog steeds smerig?

Ik moet 2x per dag het water in mijn bakje vervangen omdat er altijd wel wat hooisprietjes of bodembedekking in ligt. Dat los je vlgs mij niet op met dit apparaat.

Ik heb geen bodembedekking waar de waterbak staat.
En zoals Evee zegt, af en toe ligt er wel eens een sprietje hooi ofzo in maar die vis je er zo weer uit. Geen enkel probleem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .