Ga naar inhoud

Vernieling tuin


Rebecca84

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben sinds een half jaar 2 super schattige Nederlandse hangoordwergjes, Mokka en Molly. 

Het zijn buitenkonijnen en zitten in een ren van 1×4m.

We hebben er een gewoonte van gemaakt om ze 2 maal per dag een half uurtje tot een uur in de hele tuin los te laten lopen. We hebben een heel afgesloten tuin. In de zomer was dit handig want we moesten geen gras meer maaien. Maar tegenwoordig eten ze al onze planten op, zelfs de wortels. Nu hebben we gemerkt dat ze ook aan onze bomen geknaagd hebben... Het is nog afwachten of deze het gaan overleven. Nu hebben we van ons hart een steen gemaakt en beslist de konijnen niet meer los te laten lopen. Ik vraag mij of de konijnentjes nu nog gelukkig gaan zijn? Of vergeten ze snel dat ze ooit meer mochten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze een ruim permanent verblijf en hierin genoeg te doen hebben, dan zullen ze echt niet opeens ongelukkig worden hoor.
 

Mijn konijnen liepen eerder ook weleens los in de tuin, maar nu het winter is en het gras niet groeit, heb ik ze liever even een tijdje niet meer los (anders heb ik tegen de tijd dat het voorjaar begint geen gras meer over). Ik merk niet aan ze dat ze het vervelend vinden, maar hun ren is dan ook groot genoeg om te racen en binkies te maken en ze hebben genoeg speeltjes, en elkaar, om zichzelf te vermaken. 
 

Als je de ruimte hebt, zou je het verblijf misschien iets groter kunnen maken, maar ik weet natuurlijk niet wat je mogelijkheden zijn. Ik heb een soort ‘uitloopren’ aan de ren vastgemaakt, zodat ze niet meteen de tuin in vliegen als ik de deur van de ren open.

aangepast door Pablo&Lola
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je deze informatie gelezen? Met tips voor een konijnvriendelijke tuin?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnvriendelijke-tuin

 

Maar een ruim permanent verblijf is voldoende, ze hoeven niet los te lopen. Het is zelfs veiliger en beter voor de relaties als ze gewoon altijd in een goed overdekte, veilige ren wonen. Als je de mogelijkheid hebt zou je natuurlijk wel het verblijf nog uit kunnen breiden, hoewel 4 vierkante meter wel voldoet hoor, voor een koppeltje. Maar persoonlijk vind ik echt hoe groter hoe beter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .